دوره منتور شیپ
آموزش ارز دیجیتال

انواع شغل‌ های مربوط به حوزه ارز دیجیتال

این روز‌ها ارزهای دیجیتال به نسبت سال‌های گذشته بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران خرد و شرکت‌های بزرگ قرار گرفته‌اند و همین موضوع باعث شده تا افراد مختلف به غیر از معامله و خرید و فروش آن‌ها به فکر ورود به این حوزه به عنوان یک مسیرکاری بیفتند.

خود شما که احتمالاً مدتی است در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستید و اطلاعات کافی در این حوزه دارید، چرا نتوانید از علاقه و دانش خود کسب درآمد کنید؟ به خصوص در چنین روزهایی که طبق داده‌های آماری تقاضا برای استخدام‌های مرتبط با رمز ارزها تنها در عرض یک و نیم سال بیش از ۱۱۸ درصد رشد داشته است.

البته درست است که تقاضا برای شغل‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در حال حاضر زیاد است ولی فراموش نکنید که پیدا کردن یک شغل خوب چندان هم آسان نیست.

به عبارت دیگر کسی که می‌خواهد حوزه‌ی ارزهای دیجیتال را به عنوان مسیر شغلی خود انتخاب کند باید ابتدا بداند که چه نوع شغلی مناسب او است و سپس به فکر یادگیری مهارت‌های لازم برای ورود به آن شغل باشد.

اگر شما هم جزو این افراد هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید چرا که قصد داریم نکات لازم برای پیدا کردن یک شغل خوب در دنیای بزرگ کریپتوکارنسی‌ها را به شما یاد بدهیم.

انواع موقعیت‌های شغلی در دنیای رمز ارزها

در بازار ارزهای دیجیتال شغل‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام نیازمند مهارت‌های خاصی هستند.

همان‌طور که گفتیم، اولین قدم برای انتخاب یک شغل خوب مرتبط با رمز ارزها شناسایی انواع مختلف شغل‌هایی است که در این حوزه وجود دارد.

هر عنوان شغلی نیازمند مهارت‌هایی است که ممکن است در موقعیت شغلی دیگر اصلاً به آن‌ها نیاز نداشته باشید. از همین رو در ادامه لیستی از عناوین شغلی مربوط به ارزهای دیجیتال و مهارت‌های لازم برای ورود به هر کدام را برای شما تهیه کرده‌ایم.

انواع شغل های مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال

نویسندگی

می‌توانید به عنوان نویسنده و کارشناس تولید محتوا با شرکت‌های مختلف همکاری کنید.

شرکت‌های بزرگ و کوچکی که در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال فعال هستند، همواره به دنبال نویسندگان و ژورنالیست‌هایی هستند که بتوانند با تولید محتواهای جذاب کاربران مختلف را به سمت پلتفرم یا محصول خود بکشانند.

بنابراین همیشه تقاضا برای یک نویسنده یا مترجم خوب که علاوه بر آشنایی با قواعد نگارشی با اصطلاحات و مفاهیم رمز ارزها نیز آشنا باشد، وجود خواهد داشت.

آن دسته از کسانی که هنوز تجربه‌ و مهارت کافی برای استخدام در یک شرکت معتبر را ندارند می‌توانند با همکاری پروژه‌ای با شرکت‌های کوچک یا انتشار رایگان مطالب در اینترنت هم تجربه کسب کنند و هم برای خود نمونه کار داشته باشند.

برخی از عناوین شغلی مرتبط با این کار عبارتند از: تولیدکننده محتوا، کارشناس تولید محتوا، مترجمی و نویسندگی.

تحلیل‌گری

در این شغل باید هوش مالی خوبی داشته باشید و بتوانید روند بازار را تحلیل کنید.

تحلیل‌گری را می‌توان شغلی شبیه به نویسندگی در نظر گرفت، البته یک تفاوت بسیار مهم بین آن‌ها است. برخلاف نویسندگی و تولید محتوا در مورد ارزهای دیجیتال، یک تحلیل‌گر باید علاوه بر آشنایی با کلیات این حوزه، درک درستی از روند بازار، علم اقتصاد و مدل‌سازی مالی داشته باشد.

به عبارت دیگر مسئولیت شما به عنوان یک تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال شناسایی رمزارزها و پروژه‌های دارای پتانسیل و تحلیل شرایط فعلی آن از هر نظر خواهد بود. طرف قرارداد شما در این شغل می‌تواند شرکت‌های کارآفرین، معامله‌گرها و شرکت‌های بزرگ و کوچک باشد.

برای مثال اگر به عنوان یک تحلیل‌گر با یک معامله‌کننده‌ی ارزهای دیجیتال همکاری کنید باید رمز ارزهای دارای پتانسیل رشد را برای او پیدا کنید یا رمز ارز مد نظرش را از نظر فنی یا تحلیل تکنیکال بررسی کرده و نقاط ورود و خروج مناسب را شناسایی کنید.

بازاریابی

به عنوان یک بازاریاب باید افراد عادی را به سمت محصولات شرکت خود بکشانید.

هر شرکت فعال در زمینه‌ی رمز ارزها که محصولی را توسعه داده، برای ارائه آن به عموم مردم و جامعه‌ی هدف خود، نیازمند بازاریابی و تبلیغات است.

در برخی موارد محصول تولید شده توسط طیف گسترده‌ای از کاربران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما از آنجایی که نتوانسته با زبانی ساده و گویا محصول خود را ارائه دهد مطمئناً با شکست مواجه خواهد شد.

بنابراین کسی که علاوه بر آشنایی با حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، در زمینه‌ی روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی هم مهارت دارد، می‌تواند به عنوان یک بازاریاب در این گونه شرکت‌ها استخدام شود.

توسعه‌ دهنده بلاک چین

به عنوان یک برنامه‌نویس می‌توانید به توسعه‌ی برنامه‌های بلاک چینی بپردازید.

از بین همه‌ی شغل‌های معرفی شده در این مقاله، توسعه‌دهنده بلاک چین را می‌توان مورد تقاضاترین شغل در نظر گرفت. در واقع طبق گزارشی که در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر شد، انتظار می‌رود تقاضا برای موقعیت شغلی توسعه‌هنده‌ بلاک چین هر سال ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش داشته باشد.

نکته‌ی جالب توجه دیگر این است که این موقعیت شغلی جزو پردرآمدترین شغل‌های موجود در دنیای کریپتو هم محسوب می‌شود.

برای ورود و موفقیت در این موقعیت شغلی باید حتماً تمام مهارت‌های مورد نیاز برنامه‌نویسی را داشته باشید. به عنوان یک توسعه‌دهنده بلاک چین شما با زبان‌هایی مثل C++، Solidity، Python و غیره کار خواهید کرد و برای همین کسانی که سابقه‌ی برنامه‌نویسی دارند راحت‌تر می‌توانند وارد این شغل شوند.

متخصص امنیت قرارداد های هوشمند

قراردادهای هوشمند تکه‌کدهای مهمی هستند که باید در این موقعیت شغلی ایرادات آن‌ها را شناسایی کنید.

«قراردادهای هوشمند» (Smart Contracts) به تکه‌ کدهای برنامه‌نویسی گفته می‌شود که روی بلاک چین پیاده‌سازی می‌شوند. به همین دلیل امکان تقلب و دستکاری در آن وجود ندارد و تمام مفاد قرارداد از قبل در قالب کد نوشته شده است.

زمانی هم که شرایط قرارداد محقق شود بلافاصله کدهای آن اجرایی می‌شود و دیگر امکان برگشت وجود ندارد. قراردادهای هوشمندی این روزها ساختار اصلی پروژه‌های جدید را تشکیل می‌دهند و برای همین امنیت و کارکرد درست آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کسی که هم برنامه‌نویسی بلد است، هم از مفاهیم ارزهای دیجیتال و بلاک چین سر در می‌آورد و در مسائل امنیتی هم تجربه داشته باشد، می‌تواند به عنوان متخصص امنیت قراردادهای هوشمند مشغول به فعالیت شود. در این شغل شما باید کدهای برنامه‌نویسی‌شده‌ی قراردادهای هوشمند شرکت‌های دیگر را تحلیل کرده و ایرادات احتمالی آن را پیدا کنید.

دیگر موقعیت‌های شغلی

در بازار ارزهای دیجیتال شغل‌های دیگری مثل استخراج رمزارزها و فعالیت‌های مستقلانه دیگر هم وجود دارد.

مسلماً به جز شغل‌های اشاره شده در این مقاله موقعیت‌های شغلی دیگری هم وجود دارند که علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی‌ها می‌توانند در آن‌ها مشغول به کار شوند.

حتی بعضی از افراد ترجیح می‌دهند با دانش و تجربه‌ای که در طول این سال‌ها به دست آورده‌اند برای هیچ شرکتی کار نکرده و خودشان به صورت مستقل به تحلیل و معامله‌گری ارزهای دیجیتال بپردازند.

برخی دیگر نیز که با سخت‌افزار رایانه‌ها آشنا هستند به سمت استخراج ارزهای دیجیتال می‌روند که نیازمند دانش فنی است. این افراد می‌توانند در شرکت‌هایی که در حیطه‌ی استخراج و ماینینگ رمز ارزها فعالیت می‌کنند، استخدام شوند و مسئولیت مدیریت و نگهداری از سخت‌افزارهای مخصوص استخراج را برعهده بگیرند.

از کجا شروع کنیم؟

برای ورود به شغل‌های این حوزه می‌توانید با آموزش آنلاین شروع کرده و با تمرین و تکرار برای خود یک رزومه درست کنید.

حال که با انواع مسیرهای شغلی مربوط به ارزهای دیجیتال آشنا شدیم این سوال پیش می‌آید که بهترین راه برای شروع و ورود به این حوزه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم از آنجایی که صنعت رمز ارزها عمدتاً در دنیای دیجیتال استفاده می‌شود، مسیر یادگیری و ورود به آن نیز در اینترنت است.

بنابراین بعد از انتخاب یکی از موقعیت‌های شغلی که با روحیات و شخصیت شما جور در می‌آید، می‌توانید از سایت‌ها و پلتفرم‌های آموزشی آنلاین استفاده کرده و مهارت‌های لازم را کسب کنید.

خوشبختانه برای کسب یک شغل خوب در دنیای رمز ارزها به مدرک دانشگاهی نیازی ندارید و می‌توانید با یادگیری آنلاین و درست کردن یک رزومه‌ی خوب بهترین شغل‌ها را تصاحب کنید.

دومین قدم تمرین است. هر مهارتی که در قدم اول کسب کردید تنها با تمرین و تکرار به تجربه تبدیل می‌شود. مهم‌تر از آن با هر بار تمرین در واقع شما دارید برای خود نمونه کار تولید می‌کنید که می‌تواند در پروسه‌ی استخدام به کار شما بیاید.

به عنوان مثال اگر تمایل به نویسندگی دارید می‌توانید یک بلاگ برای خود ایجاد کرده و اقدام به نوشتن در مورد موضوعات مختلف مربوط به ارزهای دیجیتال بکنید.

با این کار هم تجربه کسب می‌کنید و هم می‌توانید بعداً مطالب منتشر شده‌ی خود را به عنوان نمونه کار تحویل مسئول استخدام دهید. یا کسی که تمایل دارد به عنوان توسعه‌دهنده بلاک چین فعالیت داشته باشد قبل از اینکه بتواند در شرکتی استخدام شود باید چند پروژه‌ی شخصی انجام داده باشد.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در دنیای رمز ارزها افرادی که با آن‌ها ارتباط دارید به همان اندازه‌ی مهارت‌ و تجربه‌ی شما اهمیت دارند. بنابراین سعی کنید از همان ابتدا شبکه‌سازی کنید و با افراد فعال در این حوزه ارتباط داشته باشید.

و به عنوان قدم آخر سعی کنید خود را در دنیای ارزهای دیجیتال غرق کنید. برای این کار می‌توانید نحوه‌ی استفاده و معامله‌گری در صرافی‌های ارز دیجیتال را یاد بگیرید، در پلتفرم‌های مختلف فعال در این حوزه عضو شوید، در کیف پول‌های مطرح حساب داشته باشید، هر روز اخبار و اتفاقات مهم را پیگیری کرده و در شبکه‌های اجتماعی مختلف افراد شناخته‌شده‌ی این حوزه را دنبال کنید.

سخن پایانی

شغل‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال تنوع زیادی دارند که هرکدام نیازمند یک سری مهارت‌های خاص هستند. اما نکته‌ی مثبت در مورد این شغل‌ها این است که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند و هر کسی می‌تواند با دنبال کردن مسیر درست و کسب مهارت‌های لازم در یک شغل خوب مربوط به رمز ارزها مشغول به فعالیت شود.

در همین راستا سعی کردیم در این مقاله لیستی از انواع مختلف شغل‌های مرتبط با حوزه‌ی ارزهای دیجیتال را برایتان آماده کنیم و در مورد مهارت‌های لازم برای ورود به هر کدام هم اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. در انتها نیز در مورد اولین قدم‌ها و نکات ضروری مورد نیاز برای ورود به این حرفه صحبت کردیم.

پس اگر شما هم مدت‌ها است که در دنیای رمز ارزها فعالیت می‌کنید و اکنون می‌خواهید یک شغل خوب در این حوزه داشته باشید می‌توانید از این راهنما کمک بگیرید و آینده‌ی کریپتویی خود را بسازید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام من یه سوال دارم چند روز پیش داشتم میخوندم یه جا که مدرک دانشگاهی ارز دیجیتال رو میتونید از آکادمی ما بگیرید آیا واقعا رشته دانشگاهی مرتبط با ارز دیجیتال داریم یا فقط حرفه؟

  2. سلام روز شما بخیر
    رشته دانشگاهی در رابطه با حوزه کریپتو وجود نداره دوست عزیز ولی مدارک بین‌المللی و رسمی هست که می‌تونید با شرکت در بعضی دوره‌ها کسبشون کنید
    موفق باشید

  3. سلام وقتتون بخیر
    بنده قصد یادگیری نحوه استیک کردن ارز دیجیتال رو داشتم ( فریز کردن مصطلح شده بین مردم )
    امکان آموزش وجود داره؟
    خیلی از دوستامون شروع کردن جذب سرمایه میکنن و با بهانه فریز کردن و انعقاد قراردادهای مربوطه خیلی خوب سود میکنن البته ظاهر امر اینو میرسونه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام وقت شما بخیر
      ممنون از نظر شما بله حتما آموزشش رو براتون قرار میدیم
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا