کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

میزان درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چند دلار است؟

دوره حضوری منتور شیپ

یوتیوب از شبکه‌های اجتماعی و متعلق به گوگل است که در میان جوانان طرفداران زیادی دارد. درآمد از این شبکه به قدری بالاست که هر کسی ممکن است به کسب درآمد از آن فکر کند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌شود از یوتیوب درآمد دلاری کسب کرد و این درآمد چقدر است.

بسیاری از کاربران از این شبکه برای گذاراندن اوقات فراغت خود و سرگرمی یا دریافت اطلاعات ویدئویی، استفاده می‌کنند. اما برخی که به دنبال درآمدهای دلاری هستند خیلی خوب و راحت از این شبکه درآمدهای کلان کسب می‌کنند. در این مقاله به بررسی میانگین نرخ پرداخت YouTube و نکاتی برای ایجاد یک کانال موفق یوتیوب می‌پردازیم.

شبکه یوتیوب

یوتیوب به عنوان دومین شبکه اجتماعی محبوب در دنیا با بیش از ۲.۵ میلیارد کاربر فعال؛ پلتفرمی فراهم کرده که در آن کاربران با استفاده از دانش و خلاقیت خود، می‌توانند از طریق خلق محتوا کسب درآمد هم داشته باشند.

یوتیوب از سال ۲۰۰۵ با آپلود اولین ویدئو به یک فضای فوق‌العاده برای تولید محتوا تبدیل شده است. گوگل به وضوح پتانسیل یوتیوب را دید و تنها ۱۸ ماه پس از اینکه یکی از بنیانگذاران یوتیوب بازدید خود را از ویدئوی «باغ وحش» با جهان به اشتراک گذاشت، گوگل اعلام کرد که ۱.۶۵ میلیارد دلار برای این سرویس پرداخت می‌کند.

از آن زمان قدرت و نفوذ یوتیوب با سرعتی خیره کننده افزایش یافته است. حتی می‌تواند ادعا کند که دومین موتور جستجوی بزرگ جهان پس از خود گوگل است.

برخی از آمارهای یوتیوب کاملا خیره کننده هستند؛ این شبکه در ماه بیش از ۲.۷ میلیارد کاربر فعال دارد. هر روز، مردم بیش از ۱ میلیارد ساعت محتوا را در YouTube تماشا می‌کنند. در هر دقیقه، بیش از ۵۰۰ ساعت محتوا در YouTube آپلود می‌شود. حدود ۷۵ درصد از بزرگسالان در خانه ویدیوهای YouTube را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود تماشا می‌کنند.

گفتنی است که گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال بزرگ‌ترین بخش کاربران YouTube را تشکیل می‌دهند. همچنین انگلیسی و اسپانیایی از رایج ترین زبان‌های مورد استفاده در این پلتفرم هستند.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

البته یوتیوب برای بسیاری از مردم ساده‌ترین راه برای تماشای موزیک ویدیو و نماهنگ است. علاوه بر موزیک ویدئو یوتیوب نقش مهمی در بازاریابی و مارکتینگ دارد و با برقراری ارتباط میان برندها و اینفلوئنسرها در انواع ژانرهای ویدیویی فرصت‌های متنوعی را برای تبلیغ موثر به بازاریابان ارائه می‌دهند.

یوتیوبرهایی مثل MrBeast سالانه ‍‍۱۴ میلیون دلار درآمد دارند، این اخبار باعث می‌شود تا افراد به این روش کسب درآمد علاقه پیدا کنند.

جالب است بدانید که در این چند سال اخیر، باوجود فیلتر بودن این شبکه در ایران، میزان محبوبیت آن در میان کاربران ایرانی افزایش پیدا کرده و هر روزه شاهد افزایش تعداد یوتیوبر‌های ایرانی در این پلتفرم هستیم.

در سال ۲۰۲۲، میانگین درآمد کانال‌های یوتیوب ثبت‌شده در آمریکا معادل ۱۱۵۴ دلار در هفته یا ۴۶۱۶ دلار در ماه بود. یوتیوبرها ۵۵ درصد از درآمد حاصل از نمایش تبلیغات را برای خود برمی‌دارند. این یعنی به ازای هر ۱۰۰ دلار، گوگل ۵۵ دلار از آن را به شما می‌پردازد. به صورت میانگین، یوتیوبرها حدود ۰.۰۱۸ دلار از هر بازدید درآمد کسب می‌کنند که معادل ۱۸ دلار به ازای ۱۰۰۰ بازدید است.

 

کسب درآمد دلاری از یوتیوب

امکان کسب درآمد دلاری در YouTube از طریق بازدیدهای ویدئویی و بازدیدهای تبلیغاتی وجود دارد. همچنین می‌توانید به روش‌های زیر از طریق یوتیوب کسب درآمد کنید:

  • درآمد تبلیغات: از تبلیغات Watch Page و تبلیغات Shorts Feed درآمد کسب کنید. در این روش شما از تعداد بازدیدهایی که از تبلیغات در ویدئو شما انجام می‌شود، درآمد دریافت می‌کنید.

فاکتور مهمی که بر درآمد یوتیوب از هر ۱۰۰۰ بازدید تاثیر می‌گذارد، جنس تبلیغاتی است که در کانال خود نمایش می‌دهید. به صورت کلی ۵ نوع تبلیغ در یوتیوب داریم:

  • تبلیغات قابل عبور (بعد از ۵ ثانیه)
  • تبلیغات غیرقابل عبور (بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه)
  • تبلیغات «بامپر» (Bumper) (تا سقف ۶ ثانیه در ابتدای ویدیو
  • تبلیغات بنری (فقط بنر متنی)
  • تبلیغات پشت سر هم (برای ویدیوهای طولانی‌تر از ۵ دقیقه)

شما به عنوان صاحب کانال می‌توانید تعیین کنید که کدام‌ یک از این تبلیغ‌ها در چه زمانی (ابتدا، میانه یا انتهای ویدیو) به نمایش درمی‌آیند.

  • بازدیدهای ویدئویی: تعداد بازدیدی که ویدئوی شما دریافت کرده می‌تواند برای شما درآمد دلاری به همراه داشته باشد.
  • خرید: طرفداران شما می‌توانند محصولات فروشگاه شما یا محصولاتی را که شما از مارک‌های دیگر برچسب‌گذاری کرده‌اید از طریق برنامه وابسته خرید YouTube مرور و خریداری کنند.
  • عضویت در کانال: فالوئرهای شما در ازای دسترسی به هدیه‌های ویژه، به طور ماهانه پرداخت‌های مکرر انجام می‌دهند.
  • سوپر چت و سوپر استیکر: دنبال کنندگان شما برای اینکه پیام‌ها یا تصاویر متحرک خود را در لایو به نمایش گذارند، پول پرداخت می‌کنند.
  • سرگرمی: طرفداران شما برای دیدن یک انیمیشن سرگرم کننده و دریافت پیام خود در قسمت نظرات یا ویدیوی شما، هزینه پرداخت می‌کنند.

هر یک از این روش‌ها برای کسب درآمد شرایطی دارد که تعداد بازدیدها را نیز شامل می‌شود. به خاطر داشته باشید که گوگل به طور مداوم کانال‌ها را بررسی می‌کند تا مطمئن شود محتوای شما با خط مشی‌های یوتیوب مطابقت دارد.

میزان درامد یوتیوب

 

میزان درآمد از هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب

بر اساس گزارشات اینفلوئنسر مارکتینگ هاب در سال ۲۰۲۴، میانگین درآمد یک یوتیوبر برای هر بازدید ۰.۰۱۸ دلار است. این رقم معادل حدود ۱۸ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از آگهی است.

یوتیوب اکنون دومین سایت جستجوی محبوب جهان است و میلیاردها نفر هر ماه از آن استفاده می‌کنند. بنابراین طبیعی است که برای کسب درآمد از آن بخواهید محتوای سازگار با تبلیغ بسازید.

اما یوتیوب پلتفرمی پیچیده است که هر روز به تکامل می‌رسد و الگوریتم‌های آن، درآمد ویدیوهایی را که به نیاز مخاطبان پاسخ ندهند قطع می‌کنند. پس بهترین استراتژی این است که محتوایی با اصالت و واقعا تعاملی بسازید تا با الگوریتم‌ها مطابقت داشته باشد.

تحلیل آمار‌های ارائه شده توسط AdSense و گزارش یوتیوبرها نشان می‌دهد که اگر برای کلمات کلیدی مهم و رقابتی ویدیو بسازید و مخاطبان هم از تبلیغ‌ها رد نشوند، می‌توانید تا ۶ برابر بیشتر از باقی یوتیوبرها درآمد داشته باشید.

به صورت معمول، CPM کانال شما (درآمد به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغ) چیزی بین ۴ تا ۲۴ دلار خواهد بود و این موضوع به منطقه جغرافیایی و حوزه فعالیت شما نیز بستگی خواهد داشت.

اما بازدید از ویدیو با بازدید از تبلیغ فرق دارد؛ فرض کنیم که تنها نیمی از مخاطبان شما تبلیغ‌ها را تماشا می‌کنند. به این ترتیب، درآمد حاصل به میانگین رقم ۵ تا ۷ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید (در تمام حوزه‌ها) خواهد رسید.

توجه داشته باشید که محاسبه درآمد به ازای هر ویدیو انجام می‌شود، بنابراین اگر به دنبال بالا بردن ویو باشید، می‌توانید زمان‌بندی مناسب‌تری برای انتشار ویدیوها در نظر بگیرید.

تعرفه نمایش آگهی‌های تبلیغاتی یا Ads روی ویدیوهای یوتیوب به محتوا و مخاطب بستگی دارد. مواردی مانند مدت زمان تماشا و نوع فیلم بر درآمد حاصل از ۱۰۰۰ بازدید تاثیر خواهد گذاشت.

 

سخن پایانی

یوتیوب بعد از گوگل دومین موتور جستجوی بزرگ در دنیاست. کاربران به خصوص افراد جوان و نوجوان برای جستجوی محتوایی که ویدئو داشته باشد اولین مکانی که انتخاب می‌کنند، یوتیوب است. این پلتفرم فضای مناسبی را طی این سال‌ها برای بازاریابی و مارکتینگ فراهم کرده است. افراد زیادی هستند که با ساخت و تولید محتوا از این شبکه درآمدهای دلاری کلان به‌دست می‌آورند.

البته باید بدانید که کسب درآمد از یوتیوب با توجه به اصول خاص و الگوریتم‌هایی که این پلتفرم برای تولید محتوا دارد، کار ساده‌ای نیست. حتما برای این کار باید یک مهارت داشته باشید و با قوانین یوتیوب آشنا شوید. این مقاله اطلاعات زیادی در مورد محتوا و نحوه کسب درآمد از یوتیوب در اختیار شما قرار داده است.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
influencermarketinghub

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا