کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

ماجرای کلاهبرداری بروکر دبلیو ام مارکتس چیست؟

دوره حضوری منتور شیپ

کلاهبرداری بروکر دبلیو ام مارکتس (ویندزور سابق) یکی از جستجوهای پرتکرار در اینترنت است که توسط معامله‌گران فارکس انجام می‌شود. بسیاری از این افراد تنها با این هدف چنین عبارتی را در اینترنت جستجو می‌کنند که ببینند آیا بروکر دبلیو ام مارکتس سابقه کلاهبرداری داشته یا هنوز چنین ادعاهایی علیه این بروکر مطرح نشده است.

موضوعی که در مقاله امروز می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم دقیقا به همین مسئله مربوط می‌شود و قرار است ببینیم چنین ادعاهایی علیه بروکر ویندزور سابق و دبلیو ام مارکتس فعلی وجود دارد یا خیر. مهم‌تر از همه اینکه قرار است در ادامه با یکدیگر بررسی کنیم که اگر ادعای کلاهبرداری دبلیو ام مارکتس وجود دارد آیا این ادعا صحت دارد یا تنها تبلیغات منفی است.

البته هر بروکر فارکسی را که در اینترنت جستجو کنید بدون شک مطالبی را پیدا خواهید کرد که شاید خواندن آن‌ شما را از فعالیت در بروکر مورد نظر منصرف کند اما واقعیت این است که دنیای اینترنت دنیای بزرگ و آزادی است و چنین مطالبی در مورد تمام بروکرهای فارکس پیدا می‌شوند.

در هر صورت با ما همراه باشید تا بروکر دبلیو ام مارکتس را از نظر اعتبار بررسی کنیم و ببینیم که ادعاهای مطرح شده در مورد کلاهبرداری بروکر دبلیو ام مارکتس قابل استناد هستند یا خیر.

بروکر دبلیو ام مارکتس (ویندزور سابق)

بروکر دبلیو ام مارکتس یکی از زیرمجموعه‌های بروکر شناخته‌شده ویندزور است که در سال ۲۰۲۴ میلادی برای ارائه خدمات به کاربران برخی کشورها از جمله ایران تاسیس شد.

بروکر دبلیو ام مارکتس با نام انگلیسی WM Markets بروکر فارکسی است که معامله‌گران ایرانی می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در آن در جفت ارزها و سایر بازارهای موجود معامله کنند. این بروکر در سال ۲۰۲۴ میلادی شروع به کار کرده و در واقع یکی از زیرمجموعه‌های بروکر «ویندزور» (Windsor) است.

ایرانی‌ها می‌توانند با مدارک شخصی خودشان در این بروکر ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را طی کنند. این موضوع بر خلاف بسیاری از بروکرهای مطرح بازار است که به دلیل تحریم‌ها اجازه خدمت‌رسانی به معامله‌گران ایرانی را ندارند.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

در حقیقت بروکر دبلیو ام مارکتس شعبه «آف شور» یا «آفشور» (Offshore) بروکر معروف ویندزور است که مدت‌هاست به عنوان یکی از بروکرهای شناخته‌شده در بازار فارکس فعالیت می‌کند.

برای همین مقاله امروز که به بررسی کلاهبرداری بروکر دبلیو ام مارکتس می‌پردازد به نوعی بررسی کلاهبرداری بروکر ویندزور نیز محسوب می‌شود که شایعات زیادی در مورد آن در سطح اینترنت وجود دارد.

اعتبار بروکر دبلیو ام مارکتس

اما آیا بروکر ویندزور و دبلیو ام مارکتس کلاهبردار هستند و از کاربران خود کلاهبرداری کرده‌اند؟ بیایید در بخش بعدی به این سوال پاسخ دهیم.

 

کلاهبرداری بروکر دبلیو ام مارکتس

همان‌طور که گفتیم بروکر دبلیو ام مارکتس به‌تازگی و در همین سال ۲۰۲۴ میلادی تاسیس شده و برای همین سابقه چندانی برای این بروکر ثبت نشده است. با این حال بروکر دبلیو ام مارکتس یکی از زیرمجموعه‌های بروکر قدیمی و شناخته‌شده ویندزور است که می‌توانیم با بررسی سابقه آن در مورد کلاهبردار بودن یا نبودن دبلیو ام مارکتس نیز قضاوت کنیم.

ابتدا بیایید یک سوال و جواب ساده و صریح داشته باشیم: آیا بروکر ویندزور یا دبلیو ام مارکتس کلاهبردار است؟ پاسخ این سوال یک «خیر» است اما این دلیل نمی‌شود که شایعات کلاهبردار بودن این بروکر در سطح اینترنت وجود نداشته باشد. از همین رو در ادامه به این شایعات اشاره می‌کنیم و قضاوت را برعهده خودتان می‌گذاریم.

 

بررسی رگوله بروکر دبلیو ام مارکتس

اولین قدم برای ارزیابی اعتبار یک بروکر فارکس توجه به مجوز یا به‌اصطلاح «رگوله» (Regulation) آن بروکر است. هرچه مجوز یک بروکر از نهاد معتبرتری باشد یا به‌اصطلاح رگوله آن مربوط به نهاد معتبرتری باشد، اعتبار آن بروکر نیز به همان نسبت بیشتر خواهد بود و احتمال کلاهبرداری آن به صفر خواهد رسید.

نهادهای مختلفی برای اعطای مجوز به بروکرهای فارکس وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نهادهای زیر اشاره کرد:

  • «سازمان رفتار مالی بریتانیا» (Financial Conduct Authority) یا FCA
  • «سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس» (Swiss Financial Market Supervisory Authority) یا FINMA
  • «کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا» (Australian Securities & Investments Commission) یا ASIC
  • «کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» (Securities and Exchanges Commission) یا SEC

زمانی که به لیست نهادهایی که ویندزور و دبلیو ام مارکتس تحت رگوله آن‌ها فعالیت می‌کنند، نگاهی می‌اندازیم می‌بینیم که این بروکر تحت مجوز هیچ کدام از نهادهای معتبر جهانی فعالیت نمی‌کند.

خود بروکر ویندزور در سایت رسمی خود نهادهای زیر را به عنوان رگوله خود و سایر شرکت‌هایش معرفی کرده است:

  • سازمان خدمات مالی سیشل (Financial Services Authority Seychelles) یا FSA Seychelles
  • کمیسیون اوراق بهادار اردن (Jordan Securities Commission) یا JSC
  • سازمان بازار سرمایه کنیا (Capital Markets Authority) یا CMA
  • کمیسیون خدمات مالی جزایر ویرجین بریتانیا (Financial Services Commission) یا FSC

همچنین در سایت رسمی بروکر دبلیو ام مارکتس نیز نهاد «سازمان خدمات بین‌المللی موالی» (Mwali International Services Authority) یا به‌اختصار MISA به عنوان نهاد رگوله کننده معرفی شده است.

همان‌طور که می‌بینید نمی‌توان تنها از روی رگوله این بروکر معتبر بودن یا نبودن آن را تشخیص داد زیرا هرچند نهادهای معتبر در سطح جهانی این بروکر را رگوله نکرده‌اند ولی این به خودی خود دلیل کلاهبردار بودن بروکر دبلیو ام مارکتس و ویندزور سابق نمی‌شود.

در حقیقت موضوع اصلی اینجاست که معامله‌گران برخی از کشورها از جمله ایران در بروکرهای مطرح و معتبر جهان که رگوله نهادهای معتبر درجه یک را دارند، نمی‌توانند فعالیت کنند که این محدودیت به خاطر قوانین بین‌المللی و تحریم‌ها اعمال شده است.

از همین رو برخی بروکرها از جمله بروکر دبلیو ام مارکتس با استفاده از رگوله نهادهای درجه چندم بروکرهایی را ایجاد می‌کنند که هدف آن‌ها جذب مشتری از کشورهای تحریم‌شده از جمله ایران است. بروکر دبلیو ام مارکتس نیز از همین روش استفاده کرده است و با داشتن رگوله نهاد درجه چندم می‌تواند به معامله‌گران ایرانی خدمات دهد.

 

آیا بروکر دبلیو ام مارکتس (ویندزور) کلاهبردار است؟

حاشیه‌های مختلفی در مورد بروکر دبلیو ام مارکتس (ویندزور سابق) وجود دارد که با بررسی برخی از آن‌ها می‌توان نتیجه گرفت که این بروکر کلاهبردار نیست.

تا اینجای مقاله با نهاد رگوله کننده بروکر دبلیو ام مارکتس آشنا شدیم و فهمیدیم که دلیل استفاده این بروکر از یک نهاد رگوله کننده دسته چندم کلاهبرداری نیست و با هدف پیدا کردن اجازه ارائه خدمات به کاربران برخی کشورها از جمله ایران دست به این اقدام زده است. این روش توسط بسیاری از بروکرهایی که به دنبال ارائه خدمات به کشورهای خاص هستند، استفاده می‌شود. اما کلاهبردار بودن یا نبودن بروکر دبلیو ام مارکتس را از کجا می‌توان فهمید؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید کلاهبرداری بروکرهای فارکس را به دو نوع تقسیم کنیم. اولین نوع کلاهبرداری که در بروکرهای فارکس دیده می‌شود، کلاهبرداری در روز روشن یا کلاهبرداری مطلق است که در جریان آن بروکر مورد نظر تنها با هدف بالا کشیدن پول سرمایه‌گذاران تاسیس می‌شود.

برای مثال بروکر تازه‌تاسیسی را در نظر بگیرید که یک سایت اینترنتی شبیه تمام بروکرهای فارکس دیگر ایجاد می‌کند. معامله‌گران کم‌تجربه که آشنایی چندانی با ارزیابی اعتبار بروکرها ندارند بدون تحقیق در مورد بروکر مورد نظر در آن سایت عضو می‌شوند و حساب خود را شارژ می‌کنند. مدتی بعد بروکر تمام سرمایه کاربران خود را برمی‌دارد و دیگر هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند.

اگر بخواهیم کلاهبردار بودن بروکر دبلیو ام مارکتس را از این نظر بررسی کنیم می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که خوشبختانه بروکر دبلیو ام مارکتس کلاهبردار نیست.

اما روش کلاهبرداری دیگری نیز وجود دارد و آن کلاهبرداری نامحسوس است. در این روش بروکر مورد نظر به‌صورت مستقیم سرمایه کاربران خود را بالا نمی‌کشد اما ممکن است شیطنت‌هایی از آن سر بزند که در نهایت به‌ضرر کاربر و به‌نفع بروکر است. برای مثال بروکری ممکن است سود معاملات یکی از کاربران خود را حذف کند یا معاملات را در قیمتی که باید اجرا کند، اجرا نکند.

متاسفانه این نوع کلاهبرداری نامحسوس در بسیاری از بروکرهایی که رگوله نه‌چندان معتبری دارند، بسیار دیده می‌شود و حتی در مورد بروکر ویندزور نیز چنین شایعاتی در اینترنت وجود دارد. اما آیا ادعاهای مطرح شده علیه کلاه برداری بروکر ویندزور و بروکر دبلیو ام مارکتس به عنوان زیرمجموعه آن صحت دارد یا تنها با یک سوتفاهم مواجه هستیم؟ بیایید در بخش بعدی به این موضوع بپردازیم.

 

بررسی ادعای کلاهبرداری ویندزور و دبلیو ام مارکتس

بررسی حواشی موجود پیرامون بروکر ویندزور نشان می‌دهد که بسیاری از ادعاهای مربوط به کلاهبرداری این بروکر ناشی از سوتفاهم و برداشت اشتباه از قوانین آن است.

بروکر ویندزور برای جذب مخاطب یک برنامه تشویقی دارد که بر اساس آن به تمام کاربران تازه تاسیس خود هدیه ۳۰ دلاری می‌دهد. این هدیه قابل برداشت نیست و کاربر تنها می‌تواند با استفاده از آن معامله کرده و سود آن را برداشت کند. بروکر دبلیو ام مارکتس نیز دقیقا از همین برنامه تشویقی استفاده می‌کند و به تمام کاربران تازه‌ ثبت نام کرده خود هدیه ۳۰ دلاری در قالب اعتبار معاملاتی می‌دهد.

اینجاست که بسیاری از ادعاهای مطرح شده علیه بروکر ویندزور و زیرمجموعه آن دبلیو ام مارکتس به وجود می‌آید. این هدیه ۳۰ دلاری قوانین و شرایط خاصی دارد که بروکر تنها در صورت رعایت شدن آن‌ها به کاربران خود اجازه می‌دهد تا سود آن را برداشت کنند. قضاوت اینکه کاربر در شرایط عادی و با رعایت تمام قوانین از این هدیه ۳۰ دلاری به سود رسیده باشد، برعهده خود بروکر است و برای همین گاهی اوقات بین بروکر و کاربر اختلاف پیش می‌آید.

با جستجو در اینترنت و خواندن برخی از نظرات منفی که در مورد بروکر دبلیو ام مارکتس و ویندزور وجود دارد می‌بینیم که بسیاری از کاربران با این هدیه ۳۰ دلاری معامله کرده و به سودهای زیادی رسیده‌اند. اما بروکر به هر دلیلی تشخیص داده است که این سودها در شرایط عادی و عادلانه به دست نیامده‌اند و برای همین سود به دست‌ آمده را از حساب کاربر حذف کرده است. برای همین کاربر نیز عصبانی شده و در سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف مطالبی را علیه ویندزور مطرح کرده است.

علاوه بر این، برخی از بروکرهای فارکس به کاربران خود اجازه استفاده از استراتژی اسکالپ را نمی‌دهند. در این استراتژی معامله‌گر با باز و بسته کردن سریع معامله به دنبال کسب سود در کمترین زمان است. برای همین ممکن است بروکر دبلیو ام مارکتس سود کسانی را که از این روش به دنبال سواستفاده هستند، از حساب‌شان حذف کند که چون این قانون در قوانین استفاده از بروکر نوشته شده است، نمی‌توان آن را کلاهبرداری در نظر گرفت. در حقیقت این خود معامله‌گر است که بدون خواندن قوانین استفاده از بروکر دبلیو ام مارکتس اقدام به استفاده از روشی می‌کند که از نظر بروکر قانونی نیست.

این سناریو در گذشته برای یکی از کاربران ایرانی اتفاق افتاده بود و اگر در گوگل جستجو کنید کلاهبرداری بروکر ویندزور از کاربران ایرانی حتما با آن مواجه خواهید شد.

 

ماجرای شکایت بروکر ویندزور از کاربران خود

یکی دیگر از حاشیه‌های بروکر ویندزور که به‌طبع بروکر دبلیو ام مارکتس را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد ماجرای شکایت گردانندگان آن از کاربران خود است. این موضوع که به سال ۲۰۱۸ میلادی برمی‌گردد برای اولین بار توسط مدیر سایت Forex Peace Army مطرح شد. این سایت در گذشته به عنوان یکی از سایت‌های مطرح در زمینه بحث‌وگفتگو در مورد بروکرهای فارکس بود و کاربران می‌توانستند تجربیات خود در استفاده از بروکرهای مختلف را در آن به اشتراک بگذارند.

در آن سال مدیر سایت Forex Peace Army با انتشار مقاله‌ای در سایت خود ادعا کرد که تیم حقوقی بروکر ویندزور از این سایت و برخی از کاربران آن که در مورد ویندزور مطالب منفی منتشر کرده و ادعای کلاهبرداری کرده بودند، شکایت کرده است. ظاهرا تیم حقوقی ویندزور از مدیر این سایت خواسته بود تا تمام نوشته‌های منفی کاربران در مورد این بروکر را حذف کند.

این ماجرا با اینکه هیچ دلیلی بر کلاهبردار بودن دبلیو ام مارکتس و ویندزور نیست اما از نظر حرفه‌ای کار درستی به نظر نمی‌آید و همیشه بهتر است بروکر طرف کاربران خود را نگه دارد.

 

سخن پایانی

کلاهبرداری بروکر دبلیو ام مارکتس یکی از موضوعاتی است که هر کاربر قبل از ثبت نام در این بروکر آن را جستجو خواهد کرد. بدون شک هر بروکری که سال‌ها از شروع فعالیت آن گذشته باشد، حاشیه‌ها و ادعاهای مختلفی در پشتش خواهد داشت که نیازمند بررسی و راستی‌آزمایی هستند.

در مورد بروکر دبلیو ام مارکتس نیز این موضوع صادق است اما از آنجایی که این بروکر به‌تازگی و در سال ۲۰۲۴ میلادی تاسیس شده است، برای ارزیابی کلاهبرداری آن باید به سابقه فعالیت بروکر ویندزور بپردازیم که در واقع بروکر مادر دبلیو ام مارکتس به حساب می‌آید.

براساس اطلاعاتی که در مقاله امروز بررسی کردیم، علی‌رغم حاشیه‌های مختلفی که پیرامون بروکر دبلیو ام مارکتس و ویندزور وجود دارد، این بروکرها را نمی‌توان کلاهبردار در نظر گرفت و شما کاربران ایرانی می‌توانید بدون مشکل در آن‌ها ثبت نام و معامله کنید.

البته بدون شک دبلیو ام مارکتس در مقایسه با بروکرهای مطرح در سطح جهان رتبه پایین‌تری دارد اما معامله‌گران ایرانی به دلیل وجود تحریم‌ها و قوانین بین‌المللی اجازه استفاده از آن‌ها را ندارند و تنها انتخاب‌شان بروکرهایی مثل دبلیو ام مارکتس است که مشکلی با هویت ایرانی ندارند.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا