کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

دوره حضوری منتور شیپ

زمانی که صحبت از کسب درآمد آنلاین می‌شود، بی‌شک یکی از راه‌هایی که به ذهنمان می‌رسد، اینستاگرام است. اینستاگرام یک برنامه رایگان برای اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو است که به شما امکان می‌دهد محتوای مورد علاقه‌تان را با دوستان و دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

با تعدادی فالوئر و تعامل قوی، می‌توانید ماهانه صدها دلار از اینستاگرام درآمد داشته باشید. البته ناگفته نماند که کسب درآمد از اینستاگرام زیاد هم کار ساده‌ای نسیت؛ خواه هدف شما یک کار فرعی برای کسب درآمد غیرفعال باشد یا یک کار تمام وقت برای درآمد ماهانه، حتما به زمان و تلاش نیاز دارد. برای اینکه به شما کمک کنیم تا از راه این شبکه مجازی به درآمد برسید، امروز در این مقاله راه‌هایی را معرفی می‌کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

روش‌های کسب درآمد از طریق اینستاگرام

همان‌طور که حتما خودتان هم شاهد هستید افراد زیادی از طریق صفحات اینستاگرام‌شان به شکل‌های مختلف در حال کسب درآمد هستند؛ زیرا «اینستاگرام» (Instagram) برای افرادی‌که به دنبال درآمدهای کوچک و بزرگ هستند، فرصت‌های واقعی فراهم می‌کند.

راه های کسب درامد از اینستاگرام

از زمانی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای اولین‌بار ظاهر شدند، کسب‌وکارها سعی کرده‌اند بفهمند که چگونه از آن‌ها درآمد کسب کنند.

در این مقاله، چند روش برای رسیدن به درآمد از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام را معرفی می‌کنیم. اگر شما هم به فکر این هستید که از فعالیت در اینستاگرام‌تان پول در بیاورید می‌توانید این روش‌ها را به کار گیرید.

  • اینفلوئنسر مارکتینگ: اینفلوئنسر به شخصی گفته می‌شود که فالوئرهای آنلاین زیادی دارد. این افراد از آنجا که تعداد دنبال‌‌کنندگان پیج‌شان زیاد هستند، محصولات و خدمات را برای کسب و کارها تبلیغ می‌کنند و در ازای تمام محصولات فروخته شده با استفاده از کد تبلیغاتی آن‌ها، محصولات و خدمات رایگان یا پورسانت دریافت می‌کنند.

اما تبدیل شدن به یک فرد اینفلوئنسر آسان نیست. شما باید زمان و تلاش زیادی را صرف افزایش مخاطبان اینستاگرام خود با استفاده ازاستراتژی رسانه‌های اجتماعی کنید. البته روش دیگری برای مارکتینگ از طریق این شبکه وجود دارد به نام «افیلیت مارکتینگ» که کمی متفاوت است، در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

با این وجود این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از اینستاگرام با روش‌های دیگر درآمد کسب کنید. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون اینکه یک اینفلوئنسر اصلی با تعداد زیادی دنبال‌کننده باشید، از اینستاگرام درآمد کسب کنید.

  • کسب درآمد از طریق فروش محصولات: اگر پیج شما فالوئرهای زیادی داشته باشد شما می‌‎توانید محصول یا خدمات خود را در صفحه‌تان قرار دهید و به این شکل مشتری جذب کنید. بسیاری از افراد هستند که از طریق تبلیغات اینستاگرام خدمات و محصولاتی که به آن نیاز دارند را پیدا می‌کنند. پس شما در صورتی که محصول خاصی برای عرضه داشته باشید، می‌توانید به شکل مستقیم از طریق پیج خودتان به فروش بگذارید.
  • بلاگری: «بلاگر» (Blogger) فرد‌ی‌ست که در سایت یا شبکه‌های اجتماعی محتوای مفید تولید می‌کند. هر فردی می‌تواند با توجه به حوزه مورد علاقه خود و دانشی که دارد محتوای تخصصی فراهم کند و با این کار افرادی را که به موضوعی خاص علاقه دارند جذب نماید. در حال حاضر تعداد بلاگرهایی که از طریق اینستاگرام به شهرت رسیده و درآمد زیادی دارند، کم نیست.
  • افیلیت مارکتینگ: برخی از فروشگاه‌ها هستند که لینک‌های قابل ردیابی می‌سازند و در اختیار افرادی قرار می‌دهند که قصد همکاری با آن‌ها را دارند. یک «افیلیت مارکتر» (Affiliate marketer) می‌‎تواند این لینک را در پیج اینستاگرام خود قرار دهد تا کسانی‌که محصول مورد نظر را لازم دارند از طریق آن خرید کند. به این ترتیب فروشگاه اصلی متوجه خواهد شد که خرید انجام شده از طریق لینک کدام یک از افیلیت مارکترهاست و درصد مشخصی را برای او واریز خواهد کرد.
  • تولید محتوا: اگر هنر تولید محتوا دارید می‌توانید به عنوان یک تولیدکننده محتوای متنی برای پیج‌های مختلف کپشن بنویسید. ویدیوها یا عکس‌های خلاقانه برای صاحبان کسب و کارها و بلاگرها تهیه کنید. حتی می‌توانید یک پیج شخصی یا کاری درست کنید و با روش‌های دیجیتال مارکتینگ مخصوص اینستاگرام و استراتژی‌های درست از طریق تولید محتوا به درآمد برسید. تمام آنچه نیاز دارید کمی ایده، خلاقیت و نظم است.
  • ادمین پیج: با توجه به بالا بودن حقوق ادمینی اینستاگرام، بسیاری از افراد تمایل زیادی برای کسب مهارت در این زمینه دارند. اما برای اینکه بتوانید به یک ادمین ماهر تبدیل شوید، باید مهارت‌های زیادی از جمله تسلط به نرم افزارهای گرافیکی، آشنایی با الگوریتم‌های اینستاگرام، آشنایی با زبان انگلیسی، خلاقیت در تولید محتوا، آشنایی با روش‌های تبلیغ در این فضا و نحوه آمارگیری از اینستاگرام داشته باشید.

 

چه تعداد فالوئر لازم است تا از پیج اینستاگرام به درآمد برسیم؟

ممکن است که این سوال خیلی‌ها باشد که با چه تعداد فالوئر می‌توان به درآمد رسید. پاسخ به این سوال می‌تواند شما را شگفت زده کند. برای کسب درآمد از اینتستاگرام شما با کمترین تعداد فالوئر هم می‌توانید به موفقیت برسید در صورتی که راه را درست بروید.

موفقیت مالی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • محتوای پیج شما و ارتباط مستقیم آن با کالاهای قابل فروش (دسته‌هایی مانند مد، زیبایی و غذا اغلب به دلیل اینکه از هشتگ‌های محبوب هستند توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند.)
  • تعامل فالوئرهای شما (اگر تعداد مخاطبان شما زیاد باشد ولی تعامل چندانی نداشته باشند، کمک زیادی به کسب درآمد شما نخواهند کرد.)
  • جریان‌های درآمدی انتخابی شما از پیج‌تان ممکن است متفاوت باشد ‌و شامل پست‌های حمایت شده، بازاریابی وابسته یا حتی خط تولید خودتان باشد.
  • اگرچه اینستاگرامرهای برتر ماهانه هزاران دلار درآمد دارند، شما می‌توانید با حداقل هزار فالوئر فعال شروع به کسب درآمد کنید.

 

برای کسب درآمد از اینستاگرام باید از کجا شروع کنم؟

برای اینکه بتوانید از پیج اینستاگرام خود به عنوان یک منبع کسب درآمد استفاده کنید باید ابتدا آن برای این کار آماده نمایید. به عنوان مثال محتوایی مرتبط با فعالیتی که قصد کسب درآمد از آن را دارید در پیج‌تان قرار دهید.

اگر قرار است پیج شما برای شما درآمدی به همراه داشته باشد سعی کنید پیج خود را در جاهای مختلف و به شکل‌های مختلف تبلیغ کنید تا تعداد فالوئرهای شما بیشتر و بیشتر شود. در ادامه مواردی را برای بهینه‌سازی پیج اینستاگرام‌تان توضیح می‌دهیم.

  1. پروفایل اینستاگرام را بهینه‌سازی کنید: مطمئن شوید نام کاربری که برای خود انتخاب کردید حتما کوتاه و کمتر از ۳۰ حرف و قابل سرچ باشد. با این کار کاربران راحت می‌توانند پیج شما را پیدا کنند. برای یکپارچگی بیشتر در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز از همین نام کاربری استفاده کنید.
  1. با جامعه افرادی که در زمینه فعالیت شما کار می‌کنند ارتباط بگیرید: اکانت‌هایی که هشتگ‌های مشابه استفاده می‌کنند را پیدا و فالو کنید و سعی کنید که با آن‌ها ارتباط بگیرید. به این ترتیب می‌توانید فالوئرهای جدید داشته باشید.
  1. برای پست‌های خود کپشن‌های جذاب تهیه کنید: کپشن اینستاگرام مطلبی است که در زیر پست‌های‌تان می‌نویسید برای اینکه رنگ و لعاب بیشتری به پست خود بدهید. کپشن‌های خوب در اینستاگرام باعث می‌شوند فالوئرها تمایل پیدا کنند تا در مکالمات شرکت کنند.
  1. مسابقاتی را طراحی و تبلیغ کنید: مسابقاتی طراحی کنید و با یک عکس از جایزه مخاطبان را به شرکت در مسابقه تشویق کنید. مطمئن شوید که از هشتگ‌های خاص و مرتبط استفاده می‌کنید. تصمیم بگیرید که برنده‌ها چگونه انتخاب شوند و قوانین مسابقه را در یک پست اعلام کنید. باید در زمینه طراحی مسابقه خلاق باشید، به این شکل می‌توانید در صورت امکان از اینستاگرام هم پول بگیرید.
  1. داستان‌هایی را خلق کنید: خلق داستان از روش‌های کلیدی برای جذب فالوئر اینستاگرام است. برای این کار از خودتان سلفی بگیرید؛ می‌توانید از استیکرهای شخصی و فیلترهای اسنپ چت استفاده کنید.
  1. به طور منظم در پیج خود مطلب پست کنید: رمز موفقیت در اینستاگرام تداوم و حفظ استایل در پست گذاشتن است. به این ترتیب، فالوئرهای شما متوجه می‌شوند که پست‌های شما برند خودتان است. برای این کار می‌‎توانید از نرم‌افزار «هوت سوت» (Hootsuite) استفاده کنید تا برای پست‌های شما یک چارچوب زمانی مناسب در نظر بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کسب درآمد از اینستاگرام مقاله «چگونه درآمد اینستاگرام را فعال کنیم؟ ۸ روش کسب درآمد از اینستا» را مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

اینستاگرام از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است که این روزها به منبع درآمد برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. راه‌های زیادی برای کسب درآمد از شبکه اینستاگرام وجود دارد که هر یک مهارت خاصی را می‌طلبد. بسیاری از افراد هستند که تا حد زیادی بر درآمد حاصل از اینستاگرام خود تکیه کرده‌اند و تمام وقت خود را به تولید محتوا در این شبکه مجازی قرار می‌دهند.

در این مقاله سعی کردیم برخی از راه‌های رسیدن به درآمد از طریق اینستاگرام را توضیح دهیم و اولین قدم‌ها برای شروع این کار را معرفی کنیم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستند که تمایل دارید از طریق اینستاگرام درآمد دیگری داشته باشید این مطلب می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

مرجان همتی مرزی

من مرجان همتی مرزی هستم مترجم و کارشناس تولید محتوا که در سال ۱۳۹۹ در مقطع کارشناسی ارشد رشته مترجمی زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شدم. بیش از ۱۰ سال سابقه تدریس زبان انگلیسی در مقاطع مختلف را دارم و حدود ۷ سال است که به طور تخصصی در زمینه ترجمه و محتوا کار می‌کنم؛ بر سئو محتوا و کار با وردپرس نیز مسلط هستم. تجربه ترجمه و ویراستاری کتاب در زمینه بازارهای مالی را در رزومه خودم دارم و چند سالی هست که به صورت کاملا تخصصی در این بازار مطالعه دارم و دائما در حال بروزرسانی دیتا خود هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا