کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

درآمد تریدر چقدر است؟ معامله در کدام بازار بهتر است؟

دوره حضوری منتور شیپ

وقتی صحبت از درآمد ترید در بازار فارکس به میان می‌آید، خیلی‌ها به فکر درآمدهای چند میلیون دلاری می‌افتند و بسیاری از افراد نیز که شغل تریدری را نمی‌شناسند بر این باور هستند که می‌توانند با تریدر شدن سرمایه‌های چند میلیاردی برای خود جمع کنند. داشتن چنین دیدگاه‌هایی به وضوح نشان می‌دهد که این افراد هیچ شناختی نسبت به درآمد تریدر در ایران ندارند و نمی‌دانند که کسب درآمد از ترید در بازار ارزهای خارجی به چه شکل است.

ترید در بازارهای مالی مانند فارکس یا حتی بازار فیوچرز ارز دیجیتال بیشتر از اینکه یک سرمایه‌‌گذاری باشد، یک شغل است که شما می‌توانید با آن برای هر ماه یک درآمد ثابت داشته باشید. در واقع می‌توانید ترید را به عنوان یک شغل در نظر بگیرید که تحت تاثیر برخی از عوامل و شرایط، شما را به درآمد می‌رساند.

ترید و تریدر

به زبان ساده «ترید» (Trade) به معنای مبادله یک دارایی با ارزش بین دو نفر است که به طور داوطلبانه انجام می‌شود و هر دو نفر به یکدیگر سود می‌رسانند. به افرادی‌که از این روش برای کسب درآمد استفاده می‌کنند نیز «تریدر» (Trader) گفته می‌شود.

ترید یا معامله شامل خرید و فروش دارایی‌های مالی مانند سهام برای کسب سود بر اساس نوسانات قیمت است. انواع مختلفی از معاملات وجود دارد و معامله‌گران از استراتژی‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای مختلفی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش دارایی‌های مختلف استفاده می‌کنند. با این وجود، هدف از ترید همواره سود بردن از تفاوت قیمت است.

چارچوب زمانی معاملات می‌تواند از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت تا معاملات کوتاه مدت، به اندازه چند دقیقه، ساعت یا روز متغیر باشد. به طور خلاصه در مورد ترید می‌توان اینطور گفت که همه چیز به پیش‌بینی چگونگی حرکت قیمت‌ها مربوط می‌شود.

تریدر یا معامله‌گر فردی است که زمان خود را به مبادله و خرید و فروش دارایی‌های مالی در بازارهای مختلف اختصاص می‌دهد. تفاوت اصلی یک فرد تریدر و یک سرمایه‌گذار در مدت زمان سرمایه‌گذاری آن‌هاست. معمولا تریدرها از نوسانات کوتاه مدت قیمت در بازارها سود می‌برند؛ اما سرمایه‌گذاران با اهداف سرمایه‌گذاری بلند مدت‌تری وارد بازارها می‌شوند.

 

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

سرمایه اولیه برای ترید

برای شروع معاملات هیچ محدودیتی به لحاظ مالی وجود ندارد. زیرا قیمت انواع دارایی با توجه به اینکه کدام بازار را انتخاب می‌‎کنید متفاوت است. با این وجود گفتنی است که برخی از کارگزاری‌ها حداقل مقداری را برای شروع معامله یا باز کردن حساب با احتساب مارجین و لوریج تعیین می‌کنند.

می‌توان با ۱۰۰ دلار هم ترید کرد؟

بله، از لحاظ تکنیکال می‌توانید معاملات خود را با ۱۰۰ دلار شروع کنید، اما این بستگی به آنچه که می‌خواهید معامله کنید و استراتژی‌ای که به کار می‌گیرید دارد.

علاوه بر این، ممکن است که کارگزاری‌ها یک مبلغ حداقلی را برای افتتاح حساب و شروع ترید برای شما در نظر بگیرند که می‌تواند بیشتر از ۱۰۰ دلار باشد، اما در حالت کلی برای انواع معامله، بله، می‌توانید با ۱۰۰ دلار شروع کنید.

 

درآمد یک تریدر

سود یک فرد معامله‌گر از ترید با توجه به برخی از فاکتورها مانند سرمایه اولیه، نوع استراتژی، نوع دارایی و استفاده از لوریج می‌تواند متفاوت باشد.

فاکتورهای تاثیرگذار بر درآمد تریدر

سود تریدر از یک سرمایه‌گذاری بسته به موارد زیر می‌تواند تا حد چشمگیری متفاوت باشد:

  • سبک معاملاتی: بسته به اینکه شما یک سرمایه گذار بلندمدت یا یک معامله‌گر نوسان (اسکالپر) باشید درآمد شما از ترید می‌تواند متغیر باشد. معمولا معامله‌گران کوتاه‌مدت سعی می‌کنند در هر معامله سود بیشتری کسب کنند و ریسک کمتری نیز داشته باشند.
  • تعداد معاملات: تعداد معاملاتی که انجام می‌دهید بی‌شک بر میانگین بازدهی شما تاثیر می‌گذارد. اگر یک معامله انجام دهید که بازدهی ۵۰ درصدی داشته باشد، اما این تنها معامله‌ای باشد که در یک هفته انجام می‌دهید، ROI کلی شما (سود در مقایسه با مانده حساب اولیه) بسیار کمتر از زمانی است که به طور مداوم معامله کنید.
  • استفاده از لوریج: سرمایه‌گذاری سنتی اغلب شامل خرید مستقیم دارایی‌ها می‌شود، جایی که سرمایه‌گذار باید قیمت کامل یک دارایی را از قبل پرداخت کند. اما در روش‌های جدید معامله و سرمایه‌گذاری، بسیاری از معامله‌گران از ابزاری استفاده می‌کنند که به آن‌ها امکان بازکردن پوزیشن‌های بزرگ‌تر با سرمایه کوچک‌ را می‌دهد. این بدان معناست که بازده آن‌ها می‌تواند بیشتر باشد. البته ناگفته نماند که با استفاده از اهرم، خطر ضرر آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.
  • سرمایه اولیه: قدم بعدی برای محاسبه حقوق یک تریدر فارکس این است که به سرمایه اولیه نیز فکر کنید.

فرض کنید می‌خواستید به طور متوسط ۵ درصد در ماه بازده داشته باشید. اگر با ۵ هزار دلار شروع کنید، این بازده بسیار متفاوت از زمانی است که معاملات‌تان را با ۵۰۰ هزار دلار شروع کنید.

  • هزینه‌های معاملاتی: نکته بعدی که باید در نظر بگیرید هزینه‌های معاملاتی است، زیرا این هزینه‌ها باعث کاهش سود و در نتیجه دریافتی معامله‌گر می‌شود.

هزینه‌هایی که کارگزاری از معامله‌گران دریافت می‌کند شامل موارد زیر می‌شود:

اسپردها: تفاوت بین قیمت خرید (ask) و قیمت پیشنهادی (bid) یک دارایی است که هر بار که معامله‌ای انجام می‌دهید محاسبه می‌شود.

کمیسیون: به اندازه درصدی از ارزش معاملات تریدر در نظر گرفته می‌شود و اغلب برای ابزارهای خاصی مانند سهام و ETFها هزینه می‌شود.

سوآپ: سوآپ نرخ بهره‌ای‌ست که به موقعیت‌هایی که برای شب هم باز نگاه داشته می‌شوند تعلق می‌گیرد. برای پوزیشن‌های خرید، نرخ بهره در پوزیشن‌های باز کسر می‌شود، در حالی که موقعیت‌های فروش ممکن است سود هم دریافت کنند.

تمام این هزینه‌ها در سود معاملاتی تریدر لحاظ می‌شود، پس مهم است که آن‌ها را در نظر داشته باشید.

 

بهترین بازارها برای ترید

برای ترید و کسب درآمد از دارایی‌های مالی بازارهای مختلفی وجود دارند که سرمایه‌گذاران و تریدرهای ایرانی نیز می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. بازارهای مالی برای ایرانیان را می‌شود در ۳ گروه قرار داد:

  • بازار فارکس (ارزهای خارجی، سهام خارجی، نفت، طلا، شاخص‌ها و حتی ارزهای دیجیتال)
  • بازار بورس ایران
  • بازار کریپتوکارنسی یا ارزهای دیجیتال

اکنون با هدف کسب بیشترین میزان درآمد یک تریدر، پتانسیل‌ها و نقاط ضعف هر کدام از این بازارها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

به طور کلی ترید کردن در بازار فارکس و بورس مزیت‌های بسیاری نسبت به بازار ارز دیجیتال برای معامله‌گران دارد. با این وجود، از جمله مهم‌ترین مزیت‌های فارکس نسبت به دو بازار دیگر می‌توان فرصت‌های معاملاتی بسیار زیاد، ساعت کاری منعطف و ۲۴ ساعته، نقدشوندگی بالا، نوسانات کم قیمت و ریسک کم آن اشاره کرد.

با این حال اگر ترسی از نوسانات زیاد قیمت و ریسک بالای معاملات در بازار ارزهای دیجیتال نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از یک استراتژی معاملاتی مناسب در این بازار به سودهای کلانی دست پیدا کنید.

بازار بورس ایران سودهای دلاری بازار فارکس و ارز دیجیتال را ندارد، اما از آنجا که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است می‌تواند اعتماد معامله‌گران ایرانی را بیشتر جلب کند. علاوه‌بر این باید بدانید که با سرمایه‌گذاری و معامله در این بازار تا حد زیادی به اقتصاد شرکت‌های داخلی و اقتصاد کشور کمک زیادی خواهید کرد.

 

سخن پایانی

راه‌های متنوع و بی‌شماری برای برای تریدرها وجود دارد تا از بازارهای مالی مختلف کسب درآمد کنند. هر تریدر با توجه به هدف خود از سرمایه‌گذاری و دانشی که دارد می‌تواند از میان آن‌ها انتخاب کند. با این حساب میزان درآمد هر تریدر از بازارها بسته به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد؛ نمی‌‎شود یک رقم مشخص را اعلام کرد.

روی هم رفته می‌توان گفت اگر ارزش دلار به ریال را در نظر بگیریم خیلی واضح است که سرمایه‌گذاری در بازارهای خارجی با سودهای دلاری درآمد بیشتری به همراه خواهد داشت؛ اما فراموش نکنید که شرکت در این بازارها چالش‌های خاص خود را دارد. پس پیش از هر اقدامی خوب مطالعه و تحقیق کنید تا دچار دردسر نشوید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
investopediaeconomictimesadmiralmarkets

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا