کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

آموزش کسب درآمد از تیک تاک در ایران با ۷ روش ساده

دوره حضوری منتور شیپ

اگر به شبکه‌های اجتماعی ویدیو محور علاقه‌مند هستید حتما اسم «تیک تاک» (TikTok) به گوش‌تان خورده است. این پلتفرم به کاربران خود اجازه می‌دهد تا ویدیوهای معمولا کوتاهی را در صفحات خود منتشر کنند و با سایر کاربران در ارتباط باشند. مانند سایر شبکه‌های اجتماعی در تیک تاک نیز امکان کسب درآمد وجود دارد و برای همین در ادامه می‌خواهیم روش‌های درآمدزایی از تیک تاک را به شما آموزش دهیم.

مقاله امروز در ادامه سری مقالات مجموعه حسینی فایننس در مورد کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. برای همین اگر می‌خواهید کسب درآمد از «اینستاگرام» (Instagram)، پول درآوردن از «تلگرام» (Telegram) یا درآمدزایی از «فیسبوک» (Facebook) را یاد بگیرید، می‌توانید به مقالاتی که لینک کرده‌ایم مراجعه کنید.

اما امروز نوبت آموزش نحوه کسب درآمد از تیک تاک است. بنابراین بدون اتلاف وقت ابتدا معرفی کوتاهی از این پلتفرم بزرگ خواهیم داشت و سپس ۷ روش ساده برای کسب درآمد از تیک تاک را آموزش می‌دهیم. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

تیک تاک چیست؟

یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در سرتاسر جهان تیک تاک نام دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن ویدیوهای کوتاه بسازند و آن‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

تیک تاک یا TikTok یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیوهای کوتاه است که کاربران می‌توانند در آن تولیدات ویدیویی یکدیگر را ببینند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این اپلیکیشن که اسم آن به شکل‌های دیگری همچون «تیکتاک» و «تیک توک» نیز قابل نوشتن است، معمولا به خاطر ویدیوهای خانگی و اغلب خنده‌دار خود شناخته می‌شود که توسط افراد عادی در سرتاسر جهان ایجاد می‌شوند.

نکته جالبی که در مورد تیک تاک وجود دارد این است که برخلاف بیشتر شبکه‌های اجتماعی محبوب،‌ ساخت آن در آمریکا انجام نشده است. در حقیقت تیک تاک یک اپلیکیشن چینی است که توانسته با نوآوری‌های خود رقیب مهمی برای اپلیکیشن‌های آمریکایی باشد.

محبوبیت تیک تاک به‌قدری زیاد است که در سال ۲۰۲۱ میلادی توانست رتبه اول پربازدیدترین وب‌سایت‌های اینترنتی را به خود اختصاص دهد. این موفقیت زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم موتور جستجوی محبوب جهان یعنی «گوگل» (Google) با آن عظمت خود در رتبه دوم قرار گرفته بود.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

برای همین است که تیک تاک یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد محسوب می‌شود. اما این کار چگونه انجام می‌شود و می‌توان از داخل ایران هم از تیک تاک کسب درآمد کرد؟ بیایید در بخش بعدی به این موضوع بپردازیم.

 

روش‌های کسب درآمد از تیک تاک در ایران

تیک تاک یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو است. برای همین روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به روش همکاری در فروش، نمایش تبلیغات و ایجاد فروشگاه اشاره کرد.

با اینکه تیک تاک به اندازه اینستاگرام در ایران محبوبیت ندارد ولی هنوز بسیاری از کاربران داخل کشور از آن استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مردم به فکر درآمدزایی از تیک تاک بیفتند. اگر شما هم جزو این افراد هستید باید بگوییم که راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از تیک تاک وجود دارد.

برخی افراد از راه قبول تبلیغات و نمایش آن‌ها به مخاطبان خود از تیک تاک پول درمی‌آورند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند با استفاده از امکانات این شبکه اجتماعی محبوب، یک آنلاین شاپ یا فروشگاه‌ اینترنتی بسازند و فروش خود را افزایش دهند. اما نحوه پول درآوردن از تیک تاک به این دو روش ختم نمی‌شود.

در ادامه لیست کامل تمام روش‌های کسب درآمد از تیک تاک را برای‌تان شرح می‌دهیم تا روشی را که با شرایط و وضعیت زندگی شما سازگاری بیشتری دارد، انتخاب کنید و از این راه به درآمد برسید.

روش کسب درامد از تیک تاک

 

کسب درآمد از تیک تاک با بازاریابی آشناسازی

تیک تاک یک شبکه اجتماعی کاربر محور است. این یعنی اگر ویدیوهایی که می‌سازید خلاقانه و خوب باشند، افراد دیگر صفحه شما را دنبال می‌کنند و بدین ترتیب می‌توانید برای خود مخاطبان زیادی دست‌وپا کنید.

همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آشناسازی یا «افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) از تیک تاک کسب درآمد کنید. در این روش که به آن همکاری در فروش نیز گفته می‌شود، شما در واقع محصول یا خدمات یک کسب‌وکار دیگر را برای مخاطبان صفحه تیک تاک خود معرفی و تبلیغ می‌کنید. با این کار اگر مخاطبان شما محصول یا خدمت مورد نظر را خریداری کنند، مقداری از مبلغ آن به‌عنوان کمیسیون به شما تعلق می‌گیرد.

برای درک بهتر موضوع یک مثال می‌زنیم: فرض کنیم شما یک صفحه در تیک تاک ایجاد کرده‌اید و مدتی است در آن ویدیوهای مربوط به گردش و سفر را منتشر می‌کنید. اگر صفحه تیک تاک شما مخاطبان یا دنبال‌کنندگان زیادی داشته باشد، می‌توانید با همکاری یک شرکت فعال در زمینه سفر و برگزاری تور، آن‌ها را به استفاده از خدمات شرکت مورد نظر تشویق کنید و از این راه کمیسیون بگیرید.

سایت‌ها و کسب‌وکارهای زیادی هستند که برای افزایش فروش خود، از سیستم همکاری در فروش پشتیبانی می‌کنند. تنها کافی است در اینترنت جستجو کرده و محصولات و خدمات یکی از این شرکت‌ها را به مخاطبان خود معرفی کنید. بدین ترتیب ممکن است تا مدت‌ها یک منبع درآمد غیرفعال داشته باشید و حتی در خواب نیز از تیک تاک کسب درآمد کنید! برای آشنایی بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله «درآمد غیرفعال (Passive Income) چیست؟ کسب درآمد در خواب با ۸ روش!» را مطالعه کنید.

 

افزایش فروش با ایجاد فروشگاه در تیک تاک

اصلی‌ترین نوع محتوایی که در تیک تاک منتشر می‌شود ویدیو است. همین موضوع باعث شده تا پلتفرم تیک تاک به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای افزایش فروش و ایجاد فروشگاه اینترنتی شناخته شود.

برای این کار تنها کافی است در تیک تاک یک صفحه بسازید و از محصولات خود ویدیوهای جذاب درست کنید. بدین ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند محصول مورد نظر شما را ببینند و در صورت تمایل با ارسال پیام به شما آن محصول را سفارش دهند.

حتی ممکن است مخاطبان شما به‌قدری از محصول مورد نظر خوششان بیاید که ویدیوی مربوط به آن را به دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کنند که در این صورت تنها با ایجاد یک ویدیوی جذاب و خلاقانه توانسته‌اید فروش محصول خود را چند برابر کنید.

برای ایجاد فروشگاه در تیک تاک از دو استراتژی می‌توان استفاده کرد. در روش اول شما اجناس مورد نظر را از قبل تهیه کرده و در فروشگاه فیزیکی یا انبار نگه‌داری می‌کنید. هر سفارشی که در فروشگاه شما در تیک تاک ثبت شود، خودتان باید آن را مدیریت کنید و محصول خریداری شده را به خریدار بفرستید. بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی از این روش استفاده می‌کنند.

اما اگر سرمایه مورد نیاز برای خرید اجناس فروشگاه را نداشته باشید چه؟ خوشبختانه باید بگوییم که در این صورت هم می‌توانید با ایجاد فروشگاه در تیک تاک کسب درآمد کنید. در این صورت درآمد حاصل، از راه واسطه‌گری فروش تامین می‌شود که به آن «دراپ شیپینگ» (Dropshipping) نیز گفته می‌شود.

در روش کسب درآمد از تیک تاک با واسطه‌گری فروش شما مانند روش اول یک صفحه فروشگاهی در این شبکه اجتماعی ایجاد می‌کنید و محصولات مختلف را تبلیغ می‌کنید. با این تفاوت که محصولات مورد نظر در انبار یا مغازه شما قرار ندارد و لازم نیست نگران انبارداری محصولات باشید. در عوض شما تنها وظیفه دریافت سفارش را دارید و بعد از آن تنها کاری که باید انجام دهید، انتقال سفارش دریافتی به تامین‌کننده است. در این روش تامین‌کننده محصول خریداری‌شده را به خریدار ارسال می‌کند و مبلغی از هزینه آن به شما تعلق می‌گیرد.

 

درآمدزایی با ارسال پست‌های تبلیغاتی

اگر در تیک تاک یک صفحه پرمخاطب دارید و تعداد دنبال‌کنندگان شما زیاد است، می‌توانید برند و محصول شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دیگر را تبلیغ کنید و از این راه به درآمد برسید. این نوع روش کسب درآمد از تیک تاک مانند اینستاگرام است و حتما تاکنون بارها دیده‌اید که بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی صفحه یا محصول خاصی را در ازای دریافت مبالغی تبلیغ می‌کنند.

برای مثال فرض کنیم شما یک صفحه تیک تاک در مورد انواع خودروهای ایرانی ایجاد کرده‌اید و هر روز ویدیوهای جذاب در آن ارسال می‌کنید. اگر به اندازه کافی مخاطب و دنبال‌کننده داشته باشید ممکن است کسب‌وکارهایی که در حوزه اتوموبیل فعالیت می‌کنند، با شما ارتباط برقرار کنند و خواهان نمایش تبلیغات خود در صفحه تیک تاک شما باشند.

بدین ترتیب شما ابتدا هزینه تبلیغات را از آن‌ها می‌گیرید و سپس یک ویدیوی تبلیغاتی از محصول یا صفحه آن‌ها ارسال می‌کنید.

 

استفاده از دونیت و حمایت مالی در تیک تاک

یکی از فرهنگ‌های جالب‌توجهی که در سایر کشورها وجود داشت و اخیرا در کشورمان ایران نیز جا افتاده، حمایت مالی داوطلبانه مخاطبان از هنر هنرمندان و تولیدکنندگان محتواست. در این روش که با عنوان «دونیت» (Donate) از آن یاد می‌شود، شما به‌عنوان تولیدکننده محتوا در تیک تاک، لینک مخصوصی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید تا آن‌ها بتوانند با استفاده از این لینک، مبالغ دلخواه خود را به حساب شما واریز کنند. این مبلغ واریزی کاملا به‌صورت داوطلبانه و صرفا جهت حمایت و قدردانی از آثار تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.

بنابراین یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از تیک تاک که در ایران هم می‌توان از آن استفاده کرد، درآمدزایی از راه حمایت مالی یا دونیت است. برای این کار می‌توانید از پلتفرم‌های ایرانی و مخصوصی که برای دونیت طراحی و ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

البته برای پول در آوردن از تیک تاک با استفاده از این روش ابتدا باید مخاطبان زیادی داشته باشید و ویدیوهایی که تولید می‌کنید نیز باید به‌اندازه‌ای جالب و باکیفیت باشند که مخاطب متقاعد به حمایت مالی شود.

 

پیدا کردن مشتری از تیک تاک

کسانی که در پلتفرم‌های دیگر مخاطبان زیادی دارند و از آنجا کسب درآمد می‌کنند، یا کسانی که کسب‌وکاری برای خود راه انداخته‌اند که برای‌شان سودآوری دارد، می‌توانند از تیک تاک برای پیدا کردن مشتری و افزایش درآمد خود استفاده کنند.

برای مثال ممکن است یک سایت فروشگاهی داشته باشید که محصولات خاصی در آن عرضه می‌شود. در این صورت می‌توانید با استفاده از قدرت تیک تاک، ویدیوهای کوتاه جذابی در مورد محصولات خود بسازید و آن را در تیک تاک تبلیغ کنید. بدین ترتیب فروش شما بیشتر می‌شود و می‌توانید به‌صورت غیرمستقیم از تیک تاک کسب درآمد کنید.

فرقی نمی‌کند که یک طراح سایت، یک روان‌شناس یا یک مربی ورزشی باشید، فعالیت در تیک تاک می‌تواند باعث پیدا شدن مشتریان جدید برای شما شود.

 

پول در آوردن از تیک تاک با خرید و فروش اکانت

هر صفحه تیک تاکی که مخاطبان زیادی داشته باشد، می‌توان به‌عنوان یک منبع درآمد به آن نگاه کرد. برای همین بسیاری از افراد و کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به جای ایجاد یک حساب جدید در تیک تاک و شروع از صفر، حساب‌هایی را که از قبل دنبال‌کنندگان زیادی دارند، بخرند و از آن استفاده کنند.

همین موضوع باعث شده تا بازار خریدوفروش حساب یا «اکانت» (Account) تیک تاک داغ باشد. برای درآمدزایی از راه خریدوفروش اکانت باید در تیک تاک یک صفحه ایجاد کنید و در آن فعالیت داشته باشید. بدین ترتیب تعداد مخاطبان صفحه شما بالا می‌رود و می‌توانید آن را به علاقه‌مندان بفروشید. هرچه تعداد دنبال‌کنندگان صفحه تیک تاک شما بیشتر باشد، ارزش مالی آن نیز بیشتر خواهد بود و با رقم‌های بالاتری می‌توانید آن را بفروشید.

 

فعال کردن درآمدزایی تیک تاک

علاوه بر روش‌هایی که تاکنون برای کسب درآمد از تیک تاک معرفی کردیم، روشی دیگری نیز برای پول درآوردن از این پلتفرم محبوب وجود دارد که با عضویت در طرح مخصوص تیک تاک انجام می‌شود. این طرح Creator Fund‌ یا صندوق حمایت از تولیدکنندگان نام دارد.

با عضویت در این طرح و در صورتی که شرایط مورد نیاز را داشته باشید، می‌توانید از طریق فعالیت در تیک تاک به‌صورت مستقیم درآمدزایی کنید. در حقیقت خود پلتفرم تیک تاک به کسانی که تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها حداقل ۱۰ هزار نفر باشد و در ۳۰ روز گذشته تعداد بازدید ویدیوهایشان از ۱۰۰ هزار بازدید بیشتر باشد، اجازه کسب درآمد مستقیم از این پلتفرم را می‌دهد. بدین ترتیب تنها با فعالیت در تیک تاک و براساس عوامل مختلفی همچون تعداد بازدید ویدیوهای شما، کسب درآمد می‌کنید و لازم نیست به روش‌های غیرمستقیمی که در بالا اشاره کردیم، متوسل شوید.

 

سخن پایانی

درست است که تیک تاک در ایران به اندازه شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون اینستاگرام، تلگرام و حتی یوتیوب طرفدار ندارد اما این پلتفرم در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری را تجربه کرده است. برای همین می‌توان به تیک تاک به‌عنوان یک منبع درآمد نیز نگاه کرد و از آن درآمدزایی داشت.

روش‌های متنوعی برای کسب درآمد از تیک تاک وجود دارد که هرکدام مناسب قشر خاصی از مردم هستند. کسانی که به فروشندگی علاقه دارند، می‌توانند با استفاده از تیک تاک محصولات خود را به فروش برسانند یا فروش آنلاین شاپ خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر را افزایش دهند. ضمن اینکه دریافت و نمایش تبلیغات نیز همیشه یکی از انتخاب‌های اصلی برای کسب درآمد از تیک تاک است.

در طول مقاله امروز ۷ روش برتر پول درآوردن از تیک تاک را به شما آموزش دادیم و گفتیم که با استفاده از چند روش ساده می‌توانید یک منبع درآمد ثابت و پاره‌ وقت برای خود دست‌وپا کنید. نظر شما در مورد تیک تاک چیست؟ تاکنون از این شبکه اجتماعی استفاده کرده‌اید یا ترجیح می‌دهید وقت خود را در اینستاگرام و تلگرام بگذرانید؟

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
support.tiktokwixsproutsocial

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. گزینه ۷ تو ایران کار میکنه یا باید اکانت با آدرس آمریکا ساخته بشه؟
    من اکانتم هزار فالوئر رو رد کرده و گزینه‌ی گیفت رو برای من نپذیرفت میگه بایداروپا یا آمریکا باشی،
    هنوز به ۱۰۰۰۰ نرسیدم ولی احساس میکنم اونم به ما نده. خبر ندارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا