دوره پرایس اکشن ict
اطلاعات عمومی

۱۸ شغل ساده اما پردرآمد در ایران را بشناسید

دوره حضوری منتور شیپ

یکی از مشکلات اساسی جوانان ایرانی بعد از اتمام تحصیلات خود، پیدا کردن یک شغل مناسب با درآمد کافی است. هرکدام از این افراد در هنگام انتخاب شغل با گزینه‌های متعددی مواجه هستند. برخی‌ها ترجیح می‌دهند به سراغ شغل‌های سختی همچون خلبانی یا جراحی بروند و از این راه به درآمد قابل‌توجهی برسند. اما برخی افراد نیز به دنبال شغل‌های ساده‌ای می‌گردند که درآمد کافی و مناسبی داشته باشد.

اگر شما هم جزو این افراد هستید حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید زیرا قرار است در ادامه ۱۸ شغل ساده ولی پردرآمد ایران را معرفی کنیم. کسی چه می‌داند شاید شغل آینده شما در این لیست قرار داشته باشد و با خواندن مقاله امروز به انجام آن علاقه‌مند شوید.

بهترین شغل‌های ساده ولی پردرآمد در ایران

شغل‌هایی مثل تایپ، ترجمه، باز کردن سوپر مارکت، عکاسی، کاشت ناخن و… جزو شغل‌های ساده ولی پردرآمد در ایران به حساب می‌آیند که به نسبت زحمت خود درآمدشان زیاد است.

همین ابتدای کار بهتر است بگوییم که هیچ کار آسانی وجود ندارد که پردرآمد باشد. زیرا اگر چنین بود تقاضا برای تصاحب آن شغل به‌قدری زیاد می‌شد که حقوق و هزینه پرداختی برای آن کاهش می‌یافت.

با این حال برخی از شغل‌ها هستند که در مقایسه با پیچیدگی انجام آن‌ها، درآمدشان نسبتا زیاد است. به عبارت دیگر، پردرآمد بودن شغل‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، متناسب با زحمتی که برای آن کار کشیده می‌شود، در نظر گرفته شده است و چه بسا اگر با شغل دیگری مقایسه کنید، نتوان آن را جزو شغل‌های پردرآمد در ایران در نظر گرفت.

از طرف دیگر اگر بخواهیم صادق باشیم، همه شغل‌ها سختی خاص خود را دارند و نمی‌توان گفت که شغلی بسیار ساده است. البته موضوع ساده بودن یک شغل به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد. برای مثال افرادی که قوای بدنی ضعیفی دارند، به شغل‌هایی که نیاز به استفاده از ذهن دارند و در آن‌ها لازم نیست فعالیت بدنی خاصی صورت بگیرد، یک شغل ساده می‌گویند.

در طرف دیگر کسانی هم هستند که ترجیح می‌دهند شغل آن‌ها نیازی به تفکر و استفاده از ذهن نداشته باشد. برای این افراد تعریف یک شغل ساده شغلی است که در آن از قوای بدنی استفاده شود.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

در هر صورت در ادامه لیستی از ۱۸ شغل ساده ولی پردرآمد در ایران که هرکسی می‌تواند در آن‌ها مشغول فعالیت شود، گردآوری شده است.

شغل پردرامد ایران

 

ترجمه و تولید محتوا

اگر زبان انگلیسی شما در سطح خوبی قرار دارد، می‌توانید از اتاق خود مقالات مختلف را ترجمه کنید و به درآمد برسید. این کار با همکاری پلتفرم‌های فعال در زمینه ترجمه انجام می‌شود و تنها مختص به زبان انگلیسی نیست. این یعنی اگر در زبان دیگری همچون زبان ترکی استانبولی یا فرانسه نیز مهارت دارید، می‌توانید از راه ترجمه پول در بیاورید.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

همچنین می‌توانید با سایت‌های اینترنتی مختلف برای تولید محتوا همکاری داشته باشید. بسیاری از این سایت‌های اینترنتی به افرادی نیاز دارند که بتوانند مقالات مختلفی را برای آن‌ها تولید کنند. این کار می‌تواند از راه ترجمه یا گردآوری از سایر سایت‌های فارسی‌زبان انجام شود.

 

تایپ

اگر زبان انگلیسی شما در سطح پایینی قرار دارد و دست به قلم‌تان هم چندان خوب نیست، می‌توانید با قبول کردن پروژه‌های مربوط به تایپ، یک شغل ساده ولی پردرآمد داشته باشید. در این شغل لازم نیست که خودتان برای نوشتن مقالات خلاقیت به خرج دهید یا زبان خاصی را بلد باشید، در عوض تنها باید متون از پیش‌تعیین‌شده‌ای را تایپ کنید.

هرچه مهارت شما در تایپ کردن بالا باشد و بتوانید تعداد کلمات بیشتری را در کمترین زمان تایپ کنید، درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود.

 

رانندگی

یکی دیگر از شغل‌های ساده ولی پردرآمد در ایران رانندگی است که به اشکال مختلف انجام می‌شود. برای مثال یک راننده تاکسی یا یک راننده تریلی هر دو از راه رانندگی کسب درآمد می‌کنند اما نوع وسیله نقلیه مورد استفاده در آن‌ها متفاوت است.

کسب درآمد از راه رانندگی در ایران ممکن است به روش‌های دیگری همچون راننده شخصی بودن یا راننده یک شرکت بودن نیز انجام شود.

 

ادمین شبکه اجتماعی

با ظهور شبکه‌های اجتماعی مختلفی همچون «اینستاگرام» (Instagram) یا «تلگرام» (Telegram) و رشد شدید محبوبیت آن‌ها در بین کاربران ایرانی، شغل‌های جدیدی نیز در رابطه با این پلتفرم‌ها ایجاد شده‌اند. یکی از این شغل‌های ساده ولی پردرآمد مدیریت شبکه اجتماعی یا «ادمین» (Admin) نام دارد.

در شغل ادمینی شبکه اجتماعی وظیفه شما این است که مدیریت کامل یک صفحه اینستاگرام، کانال تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر را برعهده بگیرید، در آن‌ها پست و محتواهای جدید ارسال کنید و مهم‌تر از همه اینکه پاسخ مشتریان و کاربران را بدهید.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

 

طراحی سایت

کسانی که برنامه‌نویسی بلد هستند و می‌خواهند یک شغل ساده ولی پردرآمد داشته باشند، می‌توانند از راه طراحی سایت‌های اینترنتی برای افراد و شرکت‌های مختلف به درآمد برسند.

در این شغل که البته به خلاقیت و مهارت کافی نیاز دارد، شما وظیفه طراحی و توسعه سایت اینترنتی کارفرمای خود را برعهده می‌گیرید.

با گسترش روزافزون اینترنت و فضای مجازی در سطح کشور، تقاضا برای طراحی سایت نیز رشد چشم‌گیری داشته است. از همین رو فعالیت به عنوان یک طراح و برنامه‌نویس وب سایت به عنوان یک شغل ساده ولی با درآمد زیاد به حساب می‌آید.

 

طراح گرافیک

اگر ذهن خلاقی دارید و کار کردن با نرم افزارهای طراحی گرافیک را نیز بلد هستید، به هیچ کاری جز طراحی گرافیک فکر نکنید. در این شغل که برای انجام آن تنها به یک کامپیوتر یا حتی گوشی هوشمند و یک ذهن خلاق نیاز است، شما پروژه‌های طراحی مختلف را از کارفرما دریافت می‌کنید و آن را به مرحله اجرا می‌رسانید.

تولید ویدیوها و تیزرهای تبلیغاتی، انیمیشن و… را نیز می‌توان جزو طراحی گرافیک در نظر گرفت که آن هم کاری ساده اما پردرآمد است.

 

مربی ورزشی

اگر در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده‌اید یا به اندازه کافی در یک رشته ورزشی خاص مهارت دارید، می‌توانید به عنوان مربی ورزشی فعال کنید. در این شغل شما به سایر افراد کمک می‌کنید تا ورزش مورد علاقه خود را یاد بگیرند و در آن حرفه‌ای شوند.

برای مثال می‌توانید به عنوان یک مربی بدن‌سازی در یک باشگاه ورزشی استخدام شوید و تجربیات خود را در اختیار مشتریان باشگاه قرار دهید.

 

آموزش آنلاین

افرادی که در یک رشته خاص مهارت و تجربه بالایی دارند، می‌توانند از راه آموزش و تدریس آنلاین به درآمد کم‌دردسری برسند. فرقی نمی‌کند که یک معلم زبان انگلیسی هستید یا یک برنامه‌نویس خبره، به‌راحتی می‌توانید با تهیه یک دوره آموزشی یا آموزش زنده از طریق اینترنت، به درآمد قابل‌توجهی برسید.

از آنجایی که این روزها بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از آرامش خانه‌های خودشان مهارت‌های مختلف را یاد بگیرند، بازار دوره‌های آموزشی و تدریس آنلاین داغ است و شما هم می‌توانید از این طریق یک شغل ساده ولی پردرآمد برای خود داشته باشید.

 

کاشت ناخن

برای خانم‌هایی که در حال مطالعه مقاله امروز حسینی فایننس هستند باید بگوییم که یکی از شغل‌های پردرآمد و ساده برای شما ناخن کاری است. در این شغل شما مسئولیت کاشت ناخن و سایر کارهای مربوط به ناخن را برای مشتریان خود انجام می‌دهید و در ازای آن پول قابل‌توجهی دریافت می‌کنید.

درآمد کاشت ناخن بسیار زیاد است و محدویت سنی هم ندارد. بنابراین در هر سنی که باشید می‌توانید با یادگیری این مهارت، آینده شغلی خود را تضمین کنید.

 

راه‌اندازی سوپرمارکت

یکی از انتخاب‌های اول کسانی که به فکر باز کردن یک مغازه هستند، شغل سوپر مارکتی است. در این شغل ساده ولی پردرآمد شما یک مغازه اجاره می‌کنید یا در مغازه خود به فروش خواروبار و ملزومات روزانه می‌پردازید.

کسب درآمد از راه راه‌اندازی سوپرمارکت هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و تنها کافی است در یک موقعیت مکانی مناسب مغازه خود را باز کنید.

 

ترید و معامله در بازارهای مالی

یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد دلاری در ایران سرمایه‌گذاری و معامله در بازارهای مالی مختلف از جمله بازار ارز دیجیتال، بورس و فارکس است. در این شغل شما می‌توانید از گوشه اتاق خود و در هر زمان از شبانه‌روز که دل‌تان خواست، به یک بازار بین‌المللی بزرگ متصل شوید و روی دارایی‌های مختلف معامله باز کنید.

کسب درآمد از بازارهای مالی با اینکه کاری ساده ولی پردرآمد است اما به یک سری پیش‌نیازها هم نیاز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یادگیری کامل تحلیل بازار اشاره کرد.

برای یادگیری صفر تا صد نحوه ورود به بازار فارکس و کسب سود دلاری از آن می‌توانید مقاله «آموزش فارکس برای مبتدیان» را مطالعه کنید. همچنین اگر به بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، خواندن مقاله «ترید ارز دیجیتال چیست؟» پیشنهاد می‌شود. علاقه‌مندان به بازار بورس ایران نیز می‌توانند با خواندن مقاله «بورس چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ آموزش بورس» به‌طور کامل با نحوه معامله در این بازار آشنا شوند.

 

عکاسی

عکاسی یکی از آن شغل‌های ساده‌ای است که بسیاری از مردم از روی علاقه به سمت آن می‌روند. از طرف دیگر، این روزها به دلیل رشد چشم‌گیر فضای مجازی و پلتفرم‌های به‌اشتراک‌گذاری تصاویر مثل اینستاگرام، تقاضا برای ثبت تصاویر افراد و کالاها با افزایش قابل‌توجهی مواجه شده است.

از همین رو یکی دیگر از شغل‌های ساده ولی پردرآمد ایران شغل عکاسی است. برای شروع این کار می‌توانید یک دوربین عکاسی تهیه کنید یا از همان دوربین گوشی هوشمند خود کمک بگیرید. همچنین گذراندن یک دوره عکاسی نیز می‌تواند باعث افزایش کیفیت کار شما شود.

 

خریدوفروش کالاهای دست‌دوم

این روزها به لطف پلتفرم‌های آنلاین خریدوفروش کالاهای دست‌دوم، امکان کسب درآمد نیز از این کار فراهم شده است. شما می‌توانید با رصد کردن این پلتفرم‌ها و مشاهده آگهی‌های مختلف، اجناس و کالاهای مورد نظر خود را که با قیمت پایین‌تر از ارزش واقعی خود آگهی شده‌اند، خریداری کنید و سپس با کمی رسیدن به آن، در قیمت بالا آن‌ها را بفروشید.

خریدوفروش و معامله همیشه جزو کارهای پردرآمد در ایران بوده است و اگر به دنبال یک کار ساده هستید، می‌توانید از خریدوفروش کالاهای دست‌دوم به درآمد برسید.

 

صافکاری خودرو

اگر خودرو دارید حتما حداقل برای یک بار هم که شده مسیرتان به یک صافکاری اتوموبیل افتاده است و بسیار خوب می‌دانید که چقدر درآمد صافکار خودرو بالاست. شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی صافکاری خودرو که توسط نهادهای مختلفی برگزار می‌شود، به‌صورت رسمی به عنوان یک صافکار خودرو شروع به فعالیت کنید و از این راه به درآمد قابل‌توجهی برسید.

 

پرستار خانه

آیا دوست دارید برای زندگی در یک خانه پول بگیرید؟ در شغل پرستاری خانه دقیقا همین اتفاق می‌افتد و شما با زندگی در خانه سایر افراد و مراقبت از آن پول دریافت می‌کنید. چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد؟

این افراد معمولا در هنگام سفرهای طولانی به کسی نیاز دارند که در خانه آن‌ها بماند، کارهای روزمره مثل آب دادن گل و گیاه را انجام دهد، از حیوانات خانگی مراقبت کند و به‌طور کلی حواسش به امنیت خانه باشد. شما می‌توانید با پیدا کردن چنین شغلی یک کار ساده ولی پردرآمد برای خود دست‌وپا کنید.

 

گویندگی

اگر صدای دل‌نشین و خاصی دارید، می‌توانید با پلتفرم‌های ضبط کتاب صوتی یا تولید ویدیو همکاری کنید و از این راه یک درآمد ساده و قابل‌توجه کسب کنید. این روزها بحث کتاب صوتی و «پادکست» (Podcast) داغ است و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به کتاب مورد علاقه خود گوش دهند. همچنین بسیاری از پلتفرم‌های تولید ویدیو برای تولیدات خود نیاز به یک گوینده دارند.

بنابراین از طریق اینترنت می‌توانید با چنین پلتفرم‌هایی همکاری داشته باشید و بدون نیاز به خروج از خانه، به درآمد برسید.

 

کتاب‌داری

به کتاب و مطالعه علاقه‌مند هستید و اطلاعات شما هم در این زمینه خوب است؟ پس چرا به شغل کتاب‌داری فکر نکنید؟ شغل کتاب‌داری از دیگر شغل‌های ساده ولی پردرآمد در کشور ایران به حساب می‌آید که اگر به کتاب علاقه داشته باشید، از انجام کار خود نیز لذت خواهید برد.

برای فعالیت در این حرفه می‌توانید به کتاب‌فروشی‌ها، کتاب‌خانه‌ها و سایر کسب‌وکارهای فعال در زمینه کتاب مراجعه کنید و ببینید که آیا به یک کتاب‌دار نیاز دارند یا خیر.

 

پشتیبان آنلاین

بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی که محصول یا کالایی را به فروش می‌رسانند، وظیفه دارند تا به مشتریان خود خدمات پس از فروش نیز ارائه کنند. اینجاست که شغل پشتیبان آنلاین خود را نشان می‌دهد.

برای همین اگر در زمینه خاصی مهارت دارید، می‌توانید در یکی از این کسب‌وکارهای اینترنتی فعال در آن زمینه به عنوان پشتیبان استخدام شوید و به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید. مزیت این شغل در این است که اغلب نیازی به حضور فیزیکی در شرکت مورد نظر نیست و شما می‌توانید خیلی ساده از محیط خانه خود کار کنید.

اگر به کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه اولیه علاقه دارید مقاله «۱۴ روش کسب درآمد در خانه بدون سرمایه | کاملا عملی و تست شده» را مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

کسانی که به دنبال پیدا کردن یک شغل هستند حتما از خود می‌پرسند که شغل‌های پردرآمد در ایران کدام‌ها هستند؟ شاید پاسخ به این سوال چندان سخت نباشد اما زمانی که صحبت از شغل‌های پردرآمد ولی ساده به میان می‌آید، قضیه کمی فرق می‌کند.

در یک شغل ساده که درآمد قابل‌توجهی هم داشته باشد شما به نسبت پولی که دریافت می‌کنید، شغل چندان پیچیده‌ای ندارید و با کمی آموزش و پشتکار می‌توانید نحوه انجام آن را یاد بگیرید.

در مقاله امروز ۱۸ مورد از چنین شغل‌هایی که ساده هستند و در عین حال می‌توانند شما را به درآمد کافی برسانند، معرفی شده است. آیا شما در یکی از شغل‌های معرفی‌شده در این مقاله مشغول به فعالیت هستید؟ خوش‌حال می‌شویم تجربه خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
indeedcareeraddict

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یکی از شغل های پردرآمد سئو و دیجیتال مارکتینگ هست که تو ایران تازه داره بازارش گرم میشه و افراد تخصص کسب میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا