کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

چگونه درآمد اینستاگرام را فعال کنیم؟ ۸ روش کسب درآمد از اینستا

دوره حضوری منتور شیپ

«اینستاگرام» (Instagram) با داشتن بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در هر ماه یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است. محبوبیت این پلتفرم به‌قدری زیاد است که در کشورمان ایران نیز بیش از هر شبکه اجتماعی دیگر، از اینستاگرام استفاه می‌شود. همین موضوع باعث شده تا کسب درآمد از اینستاگرام از جمله روش‌های مورد علاقه جوانان برای اشتغال‌زایی به حساب بیاید.

فرقی نمی‌کند که به دنبال یک شغل ثابت هستید یا تنها می‌خواهید در اوقات فراغت خود مقداری پول اضافه کسب کنید، در هر صورت اینستاگرام روش‌های مختلفی را برای کسب درآمد شما فراهم کرده است.

در این مقاله قرار است دقیقا در همین رابطه صحبت کنیم و ببینیم که چگونه می‌توان درآمد اینستاگرام را فعال کرد. همچنین ۸ روش پرکاربرد کسب درآمد از اینستاگرام نیز برای‌تان معرفی می‌شود تا با استفاده از آن‌ها بتوانید درآمد خود را به حداکثر برسانید.

۸ راهکار کسب درآمد از اینستاگرام

برای کسب درآمد از اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد که در این بخش ۸ مورد از آن‌ها مانند انتشار پست و استوری تبلیغاتی، بازاریابی آشناسازی و ایجاد فروشگاه معرفی شده است.

همان‌طور که گفتیم، نحوه کسب درآمد از اینستاگرام به یک روش ثابت محدود نمی‌شود و راه‌های مختلفی برای پول درآوردن از این پلتفرم وجود دارد. برخی‌ها از راه تبلیغ و معرفی برندها و محصولات دیگران به درآمد می‌رسند و بعضی از فعالان اینستاگرام نیز ترجیح می‌دهند با فروش محصولات و خدمات خود به کسب درآمد برسند.

اما جالب است بدانید که خود پلتفرم اینستاگرام نیز برخی راهکارهایی را ارائه کرده تا با استفاده از آن‌ها نیز بتوانید درآمد هرچند کوچکی را کسب کنید.

در ادامه ۸ مورد از روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام معرفی شده است. شما می‌توانید با استفاده از یک یا چند مورد از این روش‌ها، یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنید و به درآمد ماهانه برسید.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

روش کسب درامد از اینستا

مزیت پول درآوردن از اینستا در این است که هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد و اگر کار خود را به‌خوبی بلد باشید حتی ممکن است به درآمد چند صد میلیونی در ماه نیز برسید.

 

انتشار پست و استوری تبلیغاتی

شاید بتوان گفت که اصلی‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام که تقریبا تمام کاربران ایرانی از آن استفاده می‌کنند، دریافت پول به ازای انتشار پست و استوری تبلیغاتی است.

در این روش شما با همکاری شرکت‌ها و برندهای مختلف، محصولات یا خدمات آن‌ها را معرفی و بررسی می‌کنید. بدین ترتیب می‌توانید از راه تبلیغات به درآمد برسید.

مزیت استفاده از این روش در این است که شما خودتان به‌طور مستقیم با شرکت‌ها و برندها همکاری می‌کنید و لازم نیست که برای دریافت هزینه تبلیغات از این شرکت‌ها به پلتفرم اینستاگرام متکی باشید. در عوض می‌توانید درآمد حاصل از انتشار پست و استوری تبلیغاتی را به‌صورت مستقیم از شرکت مورد نظر و به‌صورت ریالی دریافت کنید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که شرکت‌ها و برندهای مختلف با هر پیج اینستاگرامی همکاری نمی‌کنند و برای اینکه بتوانید برای پیج اینستاگرام خود تبلیغات بگیرید، باید ابتدا به اندازه کافی دنبال‌کننده یا «فالوور» (Follower) داشته باشید. هرچقدر دنبال‌کننده صفحه اینستاگرام شما بیشتر باشد، می‌توانید درآمد بیشتری از راه تبلیغات دریافت کنید.

 

درآمد از اینستاگرام با بازاریابی آشناسازی

دومین روش کسب درآمد از اینستاگرام که به‌راحتی می‌توان از داخل ایران هم از آن استفاده کرد، استفاده از روش بازاریابی آشناسازی یا «افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) است.

در بازاریابی آشناسازی شما با معرفی محصولات یا خدمات یک شرکت دیگر به مخاطبین خود، مقداری کمیسیون دریافت می‌کنید.

به عبارت دیگر، بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین به کاربران خود اجازه می‌دهند تا با ایجاد لینک‌های اختصاصی برای خود، آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. در این صورت اگر شخص دیگری با استفاده از لینک شما وارد صفحه خرید آن محصول یا خدمت شود و سفارش خود را تکمیل کند، مقداری از مبلغ سفارش به عنوان کمیسیون و پاداش به شما تعلق می‌گیرد.

برای مثال فرض کنیم شما در صفحه اینستاگرام خود در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی محتوا تولید می‌کنید. در این صورت می‌توانید با همکاری یکی از فروشگاه‌های اینترنتی، لینک خرید محصول خاصی را با کد معرف خودتان ایجاد کنید و آن را در اختیار مخاطبین پیج خود قرار دهید. سپس باید آن‌ها را تشویق کنید تا این محصول را خریداری کنند.

به همین راحتی می‌توانید با قرار دادن لینک خرید محصولات و به‌کمک بازاریابی آشناسازی از پست و استوری اینستاگرام خود به درآمد برسید.

 

فعالیت به عنوان ادمین اینستاگرام

بسیاری از کسب‌وکارها و صفحات اینستاگرامی برای مدیریت پیج خود به افرادی نیاز دارند که تجربه مدیریت یک پیج اینستاگرام را داشته باشند و بتوانند تمام کارهای مربوط به مدیریت صفحات آن‌ها را برعهده بگیرند.

از همین رو در سال‌های اخیر شغل جدیدی ایجاد شده است که به آن مدیر اینستاگرام یا به‌اصطلاح «ادمین اینستاگرام» (Instagram Admin) گفته می‌شود. در این شغل شما مدیریت کامل یک پیج اینستاگرام را که متعلق به یک کسب‌وکار دیگر است، برعهده می‌گیرید و کارهای مربوط به ارسال پست، استوری، پاسخ به مشتریان و… را انجام می‌دهید.

در این روش کسب درآمد از اینستاگرام، صاحب کسب‌وکار در واقع شما را استخدام کرده است و به شما حقوق می‌دهد. این حقوق می‌تواند بسته به سنگینی و حجم کار روزانه شما متفاوت باشد.

بنابراین همان‌طور که می‌بینید، برای درآمدزایی از پلتفرم اینستاگرام حتما لازم نیست خودتان یک پیج پرمخاطب داشته باشید. در عوض می‌توانید با مدیریت پیج بقیه افراد نیز به درآمد برسید.

برای پیدا کردن چنین شغلی تنها کافی است به پلتفرم‌های استخدام آنلاین مراجعه کنید. با مراجعه به این پلتفرم‌ها خواهید دید که تقاضا برای استخدام ادمین اینستاگرام بسیار زیاد است و آگهی‌های مختلفی برای این کار ثبت شده است. شما می‌توانید با ارسال رزومه خود در یکی از این موقعیت‌های شغلی مشغول به کار شوید و از اینستاگرام به درآمد برسید.

 

پول درآوردن از اینستا با فروش محصولات مجازی

فلسفه اصلی پلتفرم اینستاگرام ‌اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو است. برای همین می‌توانید با فروش محصولات تصویری و ویدیویی خود نیز در این پلتفرم به درآمد برسید.

به نقاشی علاقه‌مند هستید و می‌توانید تصاویر جادویی خلق کنید؟ می‌توانید آن را در اینستاگرام بفروشید. در زمینه تولید ویدیوهای تبلیغاتی و ساخت انیمیشن فعالیت می‌کنید؟ می‌توانید در اینستاگرام برای خود مشتری پیدا کنید. عکاس هستید و می‌توانید لحظات ناب جهان بیرونی را ثبت کنید؟ امکان کسب درآمد از راه فروش عکس و عکاسی نیز در اینستاگرام فراهم است.

به‌طور کلی می‌توان گفت که یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از پیج اینستاگرام، فروش محصولات مجازی و دیجیتال مانند تصویر و ویدیو است.

 

فروش خدمات و محصولات فیزیکی در اینستاگرام

اگر حتی برای یک بار هم که شده وارد اینستاگرام شده باشید، حتما می‌دانید که بخش عمده‌ای از پیج‌های اینستاگرامی مربوط به فروشگاه‌های مختلف می‌شود. ایرانی‌ها در کنار مردم سایر جهان، با استفاده از محبوبیت اینستاگرام محصولات و خدمات مختلفی همچون لباس، محصولات آرایشی، بدلیجات، کتاب، دوره‌های آموزشی و… را به فروش می‌رسانند.

شما نیز می‌توانید برای کسب درآمد از اینستاگرام یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و محصولات خود را در آن بفروشید. این کار باعث می‌شود تا محدودیت‌های جغرافیایی از بین برود و بتوانید محصولات خود را به هموطنان‌مان در سرتاسر ایران بفروشید. حتی بین‌المللی بودن اینستاگرام باعث شده تا برخی از فروشگاه‌های اینستاگرامی ایرانی محصولات خود را به علاقه‌مندان خارجی نیز بفروشند و از این راه درآمد دلاری داشته باشند.

مزیت کسب درآمد با ایجاد فروشگاه در اینستاگرام که در بین ایرانی‌ها به آنلاین شاپ نیز شهرت دارد، در این است که می‌توانید بدون داشتن یک فروشگاه فیزیکی یا یک مغازه، محصولات خود را برای فروش قرار دهید. در این صورت می‌توانید بخشی از فضای خانه یا پارکینگ خود را برای نگه‌داری محصولات فروشگاه خود اختصاص دهید.

پیج فروشگاهی شما می‌تواند مربوط به فروش یک کالا همچون لباس باشد یا به فروش محصولات دست‌ساز خودتان مربوط شود. نوع محصول چندان مهم نیست و فقط باید محصولی باشد که تقاضا برای خرید آن زیاد است.

 

درآمدزایی از اینستا با واسطه‌گری محصولات

اگر توانایی این را ندارید که ابتدا کالا و محصولات مختلف را در قیمت پایین خریداری کنید و سپس آن‌ها را با قیمت بالاتر به‌ فروش برسانید، باز هم می‌توانید یک فروشگاه اینستاگرامی ایجاد کنید و از این راه به درآمد برسید.

در این روش که به آن واسطه‌گری فروش یا «دراپ شیپینگ» (Dropshipping) گفته می‌شود، شما در واقع نقش واسط بین تامین‌کننده محصول و خریدار را بازی می‌کنید.

بدین ترتیب زمانی که مشتری یکی از محصولات موجود در پیج اینستاگرام شما را می‌پسندد و آن را خریداری می‌کند، شما سفارش دریافت‌شده را به تامین‌کننده انتقال می‌دهید و تامین‌کننده محصول مورد نظر را به خریدار ارسال می‌کند.

کسب درآمد از اینستاگرام به روش واسطه‌گری فروش نیازی به مغازه، جنس و بسته‌بندی ندارد و همه‌چیز توسط تامین‌کننده انجام می‌شود. شما تنها وظیفه پیدا کردن مشتری برای محصولات را برعهده دارید.

بنابراین واسطه‌گری فروش را می‌توان یکی از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه اولیه در نظر گرفت.

 

برچسب مخصوص در لایو و پاداش

روش‌هایی که تاکنون برای کسب درآمد از اینستاگرام معرفی کردیم همگی توسط خود گرداننده پیج انجام می‌شوند و پلتفرم اینستاگرام نقش مستقیمی در این درآمدزایی ندارد. با این حال اخیرا این پلتفرم تلاش کرده تا با اضافه کردن امکانات و ویژگی‌های مختلف به اینستاگرام، درآمد پیج‌ها و صفحات این پلتفرم را افزایش دهد.

یکی از این روش‌ها امکان خرید برچسب‌های مخصوص در صفحه گفتگو یا چت لایوهای اینستاگرام است. در این روش کسانی که مشغول تماشای لایو پیج شما هستند، می‌توانند با پرداخت پول، برچسب‌های مخصوصی را خریداری کنند که نوشته‌ها و نام آن‌ها را برجسته می‌کند. بخشی از مبلغ خرید این برچسب‌ها به صاحب پیج تعلق می‌گیرد.

همچنین با استفاده از قابلیت پاداش اینستاگرام که با نام «بونوس» (Bonus) شناخته می‌شود، اینستاگرام مبالغی را براساس محبوبیت پست‌ها و ریل‌های بارگذاری‌شده به ارسال‌کنندگان این پست‌ها اعطا می‌کند. لازم به ذکر است که قابلیت بونوس اینستاگرام در حال حاضر در فاز آزمایشی قرار دارد و تنها در چند کشور از جمله آمریکا و کره جنوبی فعال است.

این دو روش کسب درآمد از اینستاگرام قوانین و محدودیت‌های خاص خود را دارند و در داخل ایران نمی‌توان به‌صورت مستقیم از آن‌ها استفاده کرد.

 

کسب درآمد با اشتراک پیج اینستا

یکی دیگر از امکانات اینستاگرام که کاربران می‌توانند با استفاده از آن به درآمد برسند، خرید اشتراک است. در این روش مخاطبان پیج شما می‌توانند با پرداخت مبلغ مشخصی در هر ماه، مشترک پیج شما شوند و به محتواهای اختصاصی دسترسی پیدا کنند.

این روش نیز قوانین و محدودیت‌های خاص خود را دارد و از داخل ایران نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

 

آموزش فعال کردن درآمد اینستاگرام برای کاربران ایرانی

برخلاف یوتیوب که درآمد حاصل از کانال توسط خود شرکت یوتیوب پرداخت می‌شود، در اینستاگرام اصلی‌ترین روش کسب درآمد از راه نمایش تبلیغات توسط خود دارنده پیج است که نیازی به فعال کردن ندارد.

اصلی‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام که بسیاری از کاربران ایرانی از آن استفاده می‌کنند، از راه تبلیغات برندها، کسب‌وکارها، محصولات و پیج‌های دیگر است. در این روش شما هیچ نیازی به اینستاگرام ندارید و تمام مراحل پیدا کردن تبلیغ‌دهنده، دریافت هزینه تبلیغات و نمایش تبلیغات توسط خود شما انجام می‌شود.

از همین رو اینستاگرام نیازی به فعال کردن درآمد ندارد. همان‌طور که می‌دانید در پلتفرم «یوتیوب» (YouTube) قضیه کمی فرق می‌کند و درآمد اصلی یوتیوبرها از راه نمایش تبلیغاتی به دست می‌آید که خود یوتیوب آن‌ها را در طول ویدیو نمایش می‌دهد. برای همین ایرانی‌ها برای فعال کردن تبلیغات در این پلتفرم با مشکلاتی مواجه هستند.

این در حالی است که در اینستاگرام نیازی به این کار نیست و اصلا فعال کردن تبلیغات معنایی ندارد. در عوض موضوع اصلی برای کسب درآمد از اینستاگرام پیدا کردن برند و شرکتی است که مایل باشد تبلیغات خود را در پیج شما نمایش دهد. البته با استفاده از روش‌های دیگری که در مقاله امروز معرفی کردیم، این مشکل نیز تاحدودی برطرف می‌شود و شما می‌توانید حتی بدون تبلیغ‌دهنده نیز از طریق راه‌های دیگری همچون بازاریابی آشناسازی، به درآمد برسید.

 

سخن پایانی

برکسی پوشیده نیست که در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام حرف اول را در بین کاربران ایرانی می‌زند. این پلتفرم با اینکه چندی پیش مسدود شد، اما هنوز هم انتخاب اول ایرانیان برای خرید اینترنتی و سرگرمی به حساب می‌آید.

همین محبوبیت مثال‌زدنی باعث شده تا بحث کسب درآمد از اینستاگرام داغ باشد و بسیاری از افراد به دنبال پول درآوردن و اشتغال‌زایی از این شبکه اجتماعی باشند. از همین رو در مقاله امروز حسینی فایننس ۸ روش برتر کسب درآمد از اینستا را آموزش دادیم و گفتیم که با استفاده از راهکارهایی مثل نمایش تبلیغات، ایجاد فروشگاه و بازاریابی آشناسازی می‌توان به درآمد قابل‌توجهی رسید.

نظر شما در مورد اینستاگرام چیست؟ آیا شما هم جزو کسانی هستید که به‌کمک اینستاگرام به درآمدزایی رسیده است یا بیشتر ترجیح می‌دهید به عنوان مصرف‌کننده از این پلتفرم استفاده کنید؟ در قسمت نظرات همین پست منتظر شنیدن تجربیات شما هستیم.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
wixcreatorsoberlohootsuite

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. من میخوام تو اینستاگرام کسب درامد کنم اما نمیدونم با کی تماس بگیرمو هماهنگ کنم

    1. بالاتوضیح دادباید پیج رو رشد بدی بعد مشتری بات‌وجه به موضوع وتم پیج بهت زنگ میزنه یاخودش پیدات میکنه.شمااول راه رشدسریع پیج رو طی کن

  2. از بعضی مدرسها شنیدم که با لایک و کامنت، مستقیم از شرکت اینستا پول دریافت میکنن، ولی نمیگن چجوری، من اینو میهوام بدونم و فعالیت کنم.میشه لطفا راهنمایی کنید?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا