کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

آموزش کسب درآمد از فیسبوک (Facebook) با ۹ روش ساده

دوره حضوری منتور شیپ

فیس بوک یکی از آن شبکه‌های اجتماعی قدیمی است که افراد مختلف از آن برای ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند. در این شبکه اجتماعی می‌توانید یک صفحه شخصی یا مرتبط با کسب‌وکار خود ایجاد کنید و با سایر افراد در ارتباط باشید، مطالب آن‌ها را بخوانید، آن‌ها را لایک کنید و با هم تعامل داشته باشید. اما آیا می‌دانستید که با استفاده از فیس بوک می‌توان به کسب درآمد راحت و کم‌دردسر نیز رسید؟

در مقاله امروز ابتدا کمی در مورد پلتفرم فیسبوک صحبت کرده و وضعیت فعلی آن را در ایران بررسی می‌کنیم. در حقیقت می‌خواهیم ببینیم جایگاه فیس بوک در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی محبوب در ایران کجاست.

مهم‌تر از همه اینکه قرار است ۹ روش برتر کسب درآمد از فیسبوک را معرفی کنیم که با بهره‌گیری از هرکدام از آن‌ها می‌توانید یک کسب‌وکار شخصی و منبع درآمد پاره‌وقت برای خود ایجاد کنید.

فیسبوک چیست و وضعیت آن در ایران چگونه است؟

فیس بوک یک شبکه اجتماعی قدیمی است که کاربران با عضویت در آن می‌توانند به ارسال متن، تصویر و ویدیو بپردازند و با یکدیگر در ارتباط باشند.

«فیسبوک» (Facebook) یک رسانه و شبکه اجتماعی قدیمی است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط «مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg) و چهار نفر از دوستانش توسعه داده شد.

در این شبکه اجتماعی کاربران مختلف می‌توانند برای خود یک صفحه شخصی ایجاد کنند و در آن به انتشار مطالب، تصاویر و ویدیوهای مختلف بپردازند. همچنین امکان اضافه کردن افراد دیگر به‌عنوان دوست نیز وجود دارد که در این صورت هر دو نفر در لیست دوستان یکدیگر قرار می‌گیرند و می‌توانند پست‌های جدید یکدیگر را ببینید.

یکی دیگر از ویژگی‌های فیسبوک امکان ایجاد گروه است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید یک گروه با موضوعی خاص برای خود ایجاد کنید تا افراد دیگری که به آن موضوع علاقه دارند، به آن ملحق شوند.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

اگر از قدیمی‌های اینترنت باشید حتما یادتان است که قبل از محبوبیت پلتفرم‌هایی مثل «تلگرام» (Telegram) و «اینستاگرام» (Instagram)، بسیاری از ایرانیان در شبکه اجتماعی فیسبوک فعالیت داشتند. اما رفته‌رفته محبوبیت این شبکه اجتماعی در بین کاربران ایرانی کاهش یافت.

با این حال هنوز هم افراد ایرانی زیادی هستند که از فیسبوک استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در بخش بعدی معرفی می‌کنیم، فعالیت خود در فیس بوک را به یک منبع درآمد تبدیل کنید.

 

روش‌های پول درآوردن از فیسبوک

برای کسب درآمد از فیسبوک روش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال می‌توان از راه تولید محتوا و نمایش تبلیغات در فیس بوک درآمدزایی کرد.

فیس بوک امکانات و بخش‌های مختلفی دارد که از هرکدام از آن‌ها می‌توان برای کسب درآمد اینترنتی استفاده کرد. برای مثال می‌توانید با استفاده از قابلیت ارسال پست و تصویر در فیس بوک،‌ به تولید محتوا بپردازید و با نمایش تبلیغات به مخاطبان خود کسب درآمد کنید. در روش دیگر می‌توان با بازاریابی آشناسازی یا همکاری در فروش به یک منبع درآمد غیرفعال رسید که قبلا در جریان مقاله «درآمد غیرفعال (Passive Income) چیست؟ کسب درآمد در خواب با ۸ روش!» به‌طور مفصل در مورد آن صحبت کردیم.

نحوه پول درآوردن از فیسبوک به اینجا ختم نمی‌شود و با استفاده از تکنیک‌های دیگری نیز می‌توانید از این پلتفرم بزرگ به کسب درآمد برسید. لیست کامل ۹ روش درآمدزایی از فیسبوک در ادامه گردآوری شده است که می‌توانید از هرکدام که با شرایط و موقعیت شما هماهنگ بود، استفاده کنید.

کسب درامد از فیسبوک

من اینکه بسیاری از این روش‌ها تنها مختص فیس بوک نیستند و همان‌طور که در سه مقاله «چگونه از تلگرام پول در بیاوریم؟»، «آموزش کسب درآمد از روبیکا» و «۸ روش کسب درآمد از اینستاگرام» اشاره کردیم، این روش‌ها را می‌توانید در پلتفرم‌های دیگری همچون تلگرام و اینستاگرام نیز اجرا کنید.

 

درآمد از فیس بوک با همکاری در فروش

یکی از روش‌های شناخته‌شده و پردرآمد پول درآوردن از اینترنت استفاده از سیستم همکاری در فروش فروشگاه‌های مختلف است. در این سیستم که با اسامی دیگری همچون بازاریابی آشناسازی، «افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) و کسب درآمد با کد معرف نیز شناخته می‌شود، شما در واقع با تبلیغ محصولات کسب‌وکارهای دیگر، کمیسیون دریافت می‌کنید.

برای کسب درآمد از فیسبوک با روش همکاری در فروش ابتدا باید در یک فروشگاه اینترنتی که امکان همکاری در فروش را فراهم کرده است، ثبت نام کنید و لینک اختصاصی یا کد معرف بگیرید. سپس می‌توانید در صفحه فیسبوک خود از دیگران بخواهید تا با استفاده از لینک یا کد معرف اختصاصی شما محصول مورد نظر را خریداری کنند. بدین ترتیب با هر فروش کمیسیون دریافت می‌کنید.

مزیت استفاده از این روش در این است که درآمد شما محدود به عدد خاصی نمی‌شود و اگر تعداد مخاطبان شما زیاد باشد، می‌توانید تا مدت‌ها از این راه درآِمد داشته باشید.

 

پول درآوردن از فیسبوک با نمایش تبلیغات

همان‌طور که گفتیم یکی از بخش‌های اصلی فیسبوک امکان ایجاد صفحات و گروه‌های مختلف است. اگر شما یک صفحه یا گروه پرمخاطب دارید، می‌توانید با همکاری کسب‌وکارهای مختلف تبلیغات آن‌ها را در صفحه یا گروه خود منتشر کنید و از آن‌ها پول بگیرید.

برای مثال اگر گروهی را در فیسبوک اداره می‌کنید که در مورد بهداشت پوست و پو است، ممکن است کسب‌وکارهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند علاقه‌مند به پخش تبلیغات محصول خود در گروه شما باشند. بدین ترتیب شما در میان محتواهای اصلی خود در گروه، تبلیغ محصول این کسب‌وکار را نمایش می‌دهید و به درآمد می‌رسید.

 

کسب درآمد فیس بوک از راه حمایت مالی

اگر صفحه یا گروه فیسبوک شما دارای مخاطبان زیادی است یا مخاطبانی دارید که به شما وفادار هستند، می‌توانید از راه دریافت کمک مالی یا «دونیت» (Doante) نیز از فیس بوک به درآمد برسید. دوینت کردن یا حمایت مالی یک فرهنگ جاافتاده در کشورهای دیگر است که مدتی می‌شود در ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرید.

حتی کار به جایی رسیده که پلتفرم‌های اختصاصی برای دریافت حمایت مالی و دونیت نیز در ایران ایجاد شده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به‌راحتی یک سیستم دونیت راه‌اندازی کرد. شما می‌توانید لینک اختصاصی حمایت مالی خود را در چنین پلتفرم‌هایی بسازید و آن‌ها را در صفحه یا گروه فیسبوک خود با مخاطبان‌تان به‌اشتراک بگذارید.

بدین ترتیب هر زمان که یکی از مخاطبان شما دونیت کند، بخش زیادی از مبلغ آن به شما تعلق می‌گیرید.

 

ایجاد فروشگاه در فیسبوک

با اینکه شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام انتخاب اول کاربران ایرانی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی یا به‌اصطلاح آنلاین شاپ هستند اما با استفاده از پلتفرم فیسبوک نیز می‌توانید یک صفحه مخصوص برای فروشگاه خود ایجاد کنید. با این کار هم محصولات‌تان به افراد بیشتری معرفی می‌شود و هم شانس فروش خود را بالا می‌برید.

برای کسب درآمد از راه ایجاد فروشگاه در فیسبوک می‌توانید به دو روش عمل کنید. در اولین روش شما محصولات فروشگاه خود را تهیه می‌کنید و در یک مغازه فیزیکی یا یک انبار نگه می‌دارید. تمام مراحل مربوط به ثبت سفارش، تامین محصول و ارسال آن نیز برعهده خودتان است.

اما در روش دوم که به آن فروش واسطه‌ای گفته می‌شود، شما در واقع نقش واسطه بین تامین‌کننده محصول و خریدار را بازی می‌کنید. در این روش شما محصولات موجود را در پست‌های فیسبوک معرفی می‌کنید و اگر خریداری برای آن پیدا شد، سفارش را به تامین‌کننده انتقال می‌دهید. بدین ترتیب تامین‌کننده، محصول مورد نظر را به خریدار ارسال می‌کند و شما مبلغی از هزینه آن را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنید.

همچنین اگر هنرمند هستید یا آثار دست‌ساز تولید می‌کنید، می‌توانید این محصولات را نیز در صفحه فیسبوک خود برای فروش قرار دهید و به درآمد برسید.

 

استخدام به‌عنوان مدیر صفحه فیسبوک

ممکن است برخی افراد و کسب‌وکارها برای مدیریت صفحه فیسبوک خود به دنبال یک نفر بگردند که تمام کارهای مربوط به صفحه‌شان را انجام دهد. این کارها شامل تولید محتوا، مدیریت کاربران، پاسخ‌گویی به سوالات و موارد مشابه می‌شود.

بنابراین شما می‌توانید با چنین افراد و کسب‌وکارهایی همکاری کنید و به‌عنوان مدیر صفحه فیسبوک آن‌ها به فعالیت بپردازید. این موقعیت شغلی با عنوان «ادمین فیسبوک» (Facebook Admin) نیز شناخته می‌شود و برای پیدا کردن آن‌ها می‌توانید از سایت‌ها و پلتفرم‌های جستجوی مشاغل استفاده کنید.

 

استفاده از سیستم تبلیغات فیسبوک

خود فیسبوک نیز یک سیستم تبلیغاتی دارد که با استفاده از آن می‌توانید به‌صورت مستقیم از این شبکه اجتماعی درآمدزایی کنید. برای مثال افرادی که در فیسبوک محتوای ویدیویی تولید می‌کنند، می‌توانند مشابه پلتفرم «یوتیوب» (Youtube) در میانه‌های ویدیوی خود تبلیغات نمایش دهند و با هر نمایش یا کلیک مقداری پول دریافت کنند. در این روش انتخاب و نمایش تبلیغات توسط خود پلتفرم فیسبوک انجام می‌شود و لازم نیست خودتان به دنبال تبلیغ‌دهنده بگردید.

علاوه بر این، فیسبوک اخیرا سیستم اشتراک پولی را نیز به صفحات خود اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد با خرید اشتراک ماهانه یک صفحه فیسبوک، به محتواهای اختصاصی موجود در آن دسترسی پیدا کنند.

 

فروش اشتراک پولی و کسب درآمد از فیسبوک

یکی از ویژگی‌های خوب فیسبوک امکان ایجاد گروه خصوصی است که تنها افراد خاصی می‌توانند در آن عضو شوند و به محتوای موجود دسترسی پیدا کنند. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت فیسبوک یک گروه خصوصی در مورد یک موضوع خاص ایجاد کنید و تنها به افرادی اجازه ورود دهید که هزینه اشتراک پولی ماهانه آن را پرداخت کرده باشند.

برای مثال ممکن است شما یک تحلیلگر خبره در بازارهای مالی باشید و بخواهید در گروه خصوصی خود تحلیل‌های پول‌ساز قرار دهید. در این صورت می‌توانید از علاقه‌مندان برای ورود به گروه، مبلغ مشخصی را به‌عنوان اشتراک ماهانه یا مادام‌العمر دریافت کرده و سپس آن‌ها را به گروه اضافه کنید.

 

جذب ترافیک برای سایت یا فروشگاه اینترنتی

کسانی که هم‌اکنون یک سایت یا فروشگاه اینترنتی دارند که درآمدزا است، می‌توانند از صفحات و گروه‌های فیسبوک برای جذب ترافیک استفاده کنند. به عبارت دیگر اگر سایت یا فروشگاهی دارید که با استفاده از آن کسب درآمد می‌کنید، می‌توانید سایت یا فروشگاه خود را در صفحات و گروه‌های فیسبوک معرفی کنید و بازدید سایت یا فروشگاه خود را بالا ببرید.

کسب درآمد از فیس بوک با جذب ترافیک یک روش غیرمستقیم برای درآمدزایی از این پلتفرم است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

پیدا کردن مشتری با استفاده از گروه‌های محلی

بسیاری از گروه‌های فیسبوک در مورد یک موضوع یا مکان خاص هستند. برای مثال ممکن است گروهی از ساکنین یک شهر از ایران همگی در یک گروه فیسبوکی عضو باشند. در این صورت شما می‌توانید برای کسب‌وکار محلی خود که در آن شهر قرار دارد، مشتری پیدا کنید. برای این کار می‌توانید در گروه تبلیغات کسب‌وکار خود را قرار دهید و از افراد حاضر در گروه بخواهید تا به فروشگاه یا محل کسب شما سری بزنند.

یا به‌عنوان مثالی دیگر یک گروه فیسبوک مربوط به خریدوفروش دوچرخه دست‌دوم را در نظر بگیرید. اگر مغازه دوچرخه‌فروشی دارید، می‌توانید با عضویت در این گروه دورچرخه‌هایی که پایین‌تر از ارزش واقعی خود برای فروش قرار داده‌ شده‌اند را بخرید و در مغازه خود با قیمت بالاتر بفروشید.

این روش نیز یکی از تکنیک‌های کسب درآمد غیرمستقیم از فیسبوک است.

 

پول درآوردن از فیسبوک آسان است؟

اینکه درآمدزایی از شبکه اجتماعی فیسبوک آسان است یا سخت کاملا به نوع دیدگاه و شرایط شما بستگی دارد.

برخی افراد ترجیح می‌دهند به جای استخدام در یک شرکت و کار طاقت‌فرسای ۸ ساعته در طول روز، به‌صورت دورکاری و از آرامش خانه خود به کسب درآمد بپردازند. درآمدزایی از فیس بوک برای این افراد یک انتخاب مناسب است زیرا برای انجام بیشتر آن‌ها لازم نیست به استخدام شخص یا شرکتی در بیایید.

با این حال برخی دیگر ثبات و ریسک پایین شغل‌های ثابت را به انجام دورکاری و کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک ترجیح می‌دهند که شاید انجام روش‌های گفته‌شده در این مقاله برای آن‌ها مناسب نباشد.

در هر صورت، صرف نظر از نوع دیدگاه شما، فیسبوک یک پلتفرم بزرگ و محبوب در بین کاربران اینترنتی است که فرصت‌های کسب درآمد زیادی را فراهم می‌کند. اگر کمی باهوش باشید می‌توانید به‌لطف امکانات فیسبوک یک شغل پاره‌وقت و غیرفعال برای خود ایجاد کنید و درآمد ماهانه خود را افزایش دهید.

البته درآمدزایی از اینترنت به فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی ختم نمی‌شود. شما می‌توانید با خواندن مقاله «۱۸ شغل ساده اما پردرآمد در ایران» با ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد در داخل ایران آشنا شوید و یکی از آن‌ها را به‌عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید.

 

سخن پایانی

فیسبوک یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی فعال در سطح اینترنت است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز کرد. در برهه‌ای از زمان در ایران نیز محبوبیت این شبکه اجتماعی با افزایش چشم‌گیری مواجه شد اما رفته‌رفته کاربران به سمت شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون تلگرام و اینستاگرام کوچ کردند.

با این حال فیسبوک هنوز هم یکی از پراستفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که روزانه میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا از آن برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. از همین رو در مقاله امروز راهنمای کسب درآمد از فیسبوک را برای‌تان ارائه کردیم تا بتوانید با استفاده از ۱۰ روش ساده و کم‌دردسر برای خود یک شغل پاره‌وقت ایجاد کنید.

نظر شما در مورد Facebook چیست؟ آیا هنوز هم از فیسبوک استفاده می‌کنید یا مدتی می‌شود که دیگر به آن سر نزده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
hostadvicesidehustlenation

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا