کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
آموزش آلت کوین هاآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

چگونه DOGE بخریم؟‌ آموزش خرید دوج کوین

دوره حضوری منتور شیپ

دوج کوین ارزدیجیتالی که تنها برای شوخی به وجود آمده بود، این روزها همراه با روند صعودی قیمتش سروصدای زیادی به پا کرده است.‌ نحوه‌ پیدایش این ارز دیجیتال و کارهای خیرخواهانه‌‌اش توانسته محبوبیت زیادی در بین کاربران به دست آورد.

با توجه به افزایش قیمت دوج کوین طبیعتا افراد زیادی اقدام به خرید آن می‌کنند اما در این بین ممکن است تعداد کسانی که نحوه‌ خرید دوج کوین را ندانند زیاد باشد، به همین دلیل در این مقاله تمامی اطلاعات مربوط به نحوه خرید دوج کوین را مرحله به مرحله شرح خواهیم داد. پس اگر شما نیز هیچ اطلاعاتی در رابطه با خرید ارزهای دیجیتال ندارید، در ادامه همراه ما باشید.

معرفی ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین ارز دیجیتالی است که صرفا بر اساس شوخیِ برنامه‌نویس‌های آن با دوستانشان به وجود آمد. دوج کوین ارزدیجیتالی همتا به همتا و بر بستر بلاک چین است.

دوج کوین نیز همانند بیت کوین و اتریوم یک ارز دیجیتال محبوب بر بستر بلاک چین است که قابلیت استخراج نیز دارد. این ارز دیجیتال صرفا برای یک شوخی ساخته شد ولی در ادامه به محبوبیت آن افزوده شده و توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد.

«بیلی مارکوس»‌ (Billy Marcus)‌ و «جکسون پالمر» (Jackson Palmer) توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری، در اواخر سال ۲۰۱۳ اقدام به ساخت دوج کوین کردند. پالمر با به‌کارگیری یک «میم اینترنتی» (Meme) از واژه‌ Doge که یک غلط تایپی بود و عکس محبوب یک سگ شیبا در اینترنت استفاده و این ارز دیجیتال را خلق کرد.

در اوایل پیدایش این ارز دیجیتال عده‌ای از علاقه‌مندان به دوج کوین اقدام به جمع‌آوری وجه با انجام تبلیغات کردند تا هزینه‌ لازم برای اعزام تیم «بابسلیگ» (Bobsleigh) جامیکایی به المپیک ۲۰۱۴ را به دست آورند و علاوه بر آن از راننده‌ «ناسکار» (NASCAR) نیز حمایت مالی کردند. به دلیل همین کارهای خیرخواهانه‌ این ارز دیجیتال محبوبیت دوچندنی را در بین طرفداران خود به دست آورد.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

در ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه‌ ارز دیجیتال دوج کوین افزایش یافت، به طوری‌که به یکی از مزیت‌های دوج کوین تبدیل شد. سازند‌گان دوج کوین قول داده بودند که ارزش این ارز دیجیتال را به ماه برسانند که در طی چند وقت گذشته به دلیل افزایش قیمت دوج، تعداد زیادی از طرفدارن آن این جمله را بارها در غالب متن یا تصویر در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها استفاده کردند.

امروزه دیگر نمی‌توان دوج کوین را یک شوخی دانست، زیرا با رشد بسیار خوبی که به دست آورده است، یکی از ارزهای دیجیتال برتر بازار کریپتو به‌شمار می‌رود.

 

نحوه خرید دوج کوین

حال به سراغ مطلب اصلی این مقاله می‌رویم. به طور کلی خرید ارزهای دیجیتال دستورعمل تقریبا یکسانی دارد که در ادامه آن را مرحله به مرحله برای دوج کوین شرح می‌دهیم.

۱. انتخاب کیف پول مناسب برای ارزدیجیتال دوج کوین

۲. پیدا کردن آدرس عمومی کیف پول خود (برای خرید دوج کوین و ارسال آن به کیف پول دیجیتالی خود به این آدرس نیاز پیدا خواهید کرد)

۳. پیدا کردن یک صرافی داخلی و یک صرافی خارجی و ثبت نام در آن

۴. خرید دوج کوین از صرافی (امکان دارد که بسیاری از صرافی‌ها دوج کوین را مستقیماً به شما نفروشند، پس به سراغ گزینه‌ ۵ بروید)

۵. خرید بیت کوین، تتر یا اتریوم و سپس تبدیل آن به ارز دیجیتال دوج کوین

۶. انتقال وجه خریداری شده به کیف پول دیجیتال (از طریق آدرسی که در کیف پول مشاهده کردید)

حال بیایید قدم‌به‌قدم ببینیم که چگونه می‌توان ارز دیجیتال دوج کوین را از داخل از ایران خریداری کرد.

 

انتخاب کیف پول مناسب

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم اولین راه، انتخاب کیف پول دیجیتالی مناسبی است که از ارز دیجیتال دوج کوین پشتیبانی کند تا بتوانید دوج‌های خود را در آن ذخیره کنید. تفاوت کیف پول‌‎ها در نوع ذخیره اطلاعات است. کیف پول‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌هایی باشند که بر روی تلفن همراه یا رایانه نصب می‌شوند یا به شکل فیزیکی (شبیه به یک USB) باشند. در زیر لیستی از این کیف پول‌ها را می‌بینید.

  • کیف پول موبایلی «اتمیک ولت» (Atomic wallet)
  • کیف پول موبایلی «دوج کوین ولت» (Dogecoin wallet)
  • کیف پول موبایلی و دسکتاپی «کوینومی» (Coinomi)
  • کیف پول دسکتاپی «جکس لیبرتی » (Jaxx Liberty)
  • کیف پول سخت‌افزاری «لجر نانو» (Ledger Nano)

نکته: اگر در دنیای ارزهای دیجیتال تازه وارد هستید و قصد ندارید که سرمایه‌ بسیار زیادی را وارد این حوزه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از کیف پول‌های نرم‌افزاری (موبایلی، دسکتاپی) استفاده کنید که کاربری ساده‌تری دارند ولی اگر می‌خواهید که مبلغ بسیار زیادی پول را به ارز دیجیتال تبدیل کنید و آن را در بلند مدت نگهداری کنید، بهتر است یک کیف پول سخت‌افزاری تهیه کنید.

 

پیدا کردن آدرس عمومی

پس از نصب و راه‌اندازی یکی از کیف پول‌های ذکرشده باید به قسمت تنظیمات کیف پول بروید و پس از انتخاب ارز دیجیتال مد نظر «آدرس عمومی» (Address) کیف پول دیجیتال خود را مشاهده کنید. برای دریافت دوج کوین در کیف پول خود به این آدرس عمومی نیاز خواهید داشت. (در ادامه از این آدرس استفاده خواهیم کرد)

به طور مثال اگر از کیف پول کوینومی استفاده می‌کنید، پس از نصب این کیف پول بر روی تلفن همراه خود، در صفحه اول لیستی از کوین‌ها را مشاهده می‌کنید. اگر کوین مورد نظر شما در این صفحه نبود با استفاده از علامت + که در پایین صفحه است آن را اضافه کنید.

سپس بر روی رمز ارزمورد نظر خود کلیک و گزینه‌ receive را انتخاب کنید تا بتوانید این آدرس عمومی را که به دو شکل کد QR یا مجموعه‌ای از حروف انگلیسی و عدد نمایش داده می‌شود، مشاهده کنید. دقت کنید که این آدرس مخصوص به کوینی است که انتخاب کرده‌اید. مثلا در تصویر زیر آدرس عمومی کیف پول کوینومی برای رمز ارز دوج کوین را مشاهده می‌کنید.

پیدا کردن آدرس عمومی

نکته: اگر خارج از ایران هستید می‌توانید مستقیما از کیف پول کوینومی به خرید ارز دیجیتال بپردازید. تنها در قسمت Balance بر روی buy dogecoin with credit card کلیک کنید. ولی از آنجایی که بسیاری از کاربران در داخل از ایران همچین امکانی را ندارند پس به سراغ مراحل بعد می‌رویم.

 

خرید دوج کوین از صرافی

کارکرد صرافی‌های ارز دیجیتال نیز مانند صرافی‌های معمولی است با این تفاوت که فقط از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند و شکل فیزیکی ندارند. در واقع صرافی‌های دیجیتال به شکل اپلیکیشن‌هایی هستند که بر روی گوشی موبایل یا دسکتاپ شما نصب می‌شوند یا از طریق مرورگر در دسترس‌تان قرار می‌گیرند. با ساختن اکانت در صرافی خارجی، یک کیف پول دیجیتال در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید ارزهای خود را در آن نگهداری کنید.

بگذارید در ابتدا خرید دوج کوین از طریق صرافی را به صورت خلاصه ذکر کنیم و در ادامه به نکات جزئی و مهم‌تری بپردازیم.

خلاصه: در هنگام انتخاب یک صرافی برای خرید ارز دیجیتال باید دقت کنید که صرافی مورد نظر شما از ارزی که نیاز دارید (در اینجا دوج کوین) پشتیبانی می‌کند. مثلا شما نمی‌توانید ارز دیجیتال دوج کوین را مستقیما از یک صرافی ایرانی بخرید چون آن را پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین باید یک ارز دیگر نظیر «تتر» (USDT) را در یک صرافی ایرانی بخرید و سپس تتر خود را به کیف پول دیجیتال‌تان در یک صرافی خارجی واریز کنید و سپس در این صرافی خارجی از طریق جفت ارز تتر/دوج کوین (USDT/DOGE)، تتر خود را با دوج کوین تعویض کنید.

خب حالا بیاید به جزئیات بپردازیم:

  • مرحله ۱: در ابتدا یک صرافی خارجی انتخاب کنید. مثلا «کراکن» (Kraken)، «بایننس» (Binance) یا «کوین اکس» (CoinEx). (اگر خارج از ایران هستید از طریق paypal ،credit card یا… می‌توانید ارز دیجیتال دوج کوین را مستقیما در داخل صرافی خریداری کنید و آن را در کیف پول خود تحویل بگیرید.)
  • مرحله ۲: در صرافی خارجی‌ای که انتخاب کرده‌اید، آدرس عمومی کیف پول دیجیتال خود را پیدا کنید. (دقت کنید کیف پولی که در صرافی وجود دارد با کیف پولی که در مراحل قبل نصب کردید متفاوت است.) مثلا اگر از صرافی Coinex استفاده می‌کنید، در قسمت Assets یک ارز دیجیتال نظیر تتر (USDT) را انتخاب کرده و بر روی گزینه Deposit کلیک کنید. در اینجا هم درست مانند قبل شما می‌توانید آدرس کیف پول دیجیتال خود در صرافی را (به صورت کد QR یا یک سری عدد و حروف) مشاهده کنید.

خرید دوج کوین از صرافی

  • مرحله ۳: یک صرافی داخلی معتبر پیدا کنید. این کار را می‌توانید با کمی جست‌و‌جو در اینترنت و خواندن نظرات مردم حول آن صرافی انجام دهید. برای مثال ما صرافی او‌ام‌پی فینکس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از آنجایی که دوج کوین در بسیاری از صرافی‌های داخلی مستقیما پشتیبانی نمی‌شود، بنابراین باید ارز جایگزین دیگری نظیر «تتر» (USDT) را انتخاب کنید. در این حالت شما با پرداختن تومان به صرافی و دادن آدرس کیف پول خود (در اینجا آدرس کیف پول صرافی خارجی که در مرحله ۲ مشاهده کردید) ارز دیجیتال تتر را خریداری کرده و آن را در کیف پول دیجیتال خود در صرافی خارجی دریافت می‌کنید.
  • مرحله ۴: پس از دریافت تتر در کیف پول صرافی خارجی، نیاز است که در بستر صرافی، تتر را به دوج کوین تبدیل کنید. در این حالت باید از طریق جفت ارزهای تتر و دوج (USDT/DOGE) اقدام کنید.
  • مرحله ۵: حال شما صاحب مقداری دوج هستید که می‌توانید آن را در کیف پول صرافی خارجی خود نگه دارید یا از طریق گزینه‌ Withdraw و دادن آدرس کیف پول دیجیتال خود (که در ابتدا کیف پول کوینومی را انتخاب کردیم)، آن را به کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری خود منتقل کنید.

نکات مهم در انتخاب صرافی

تا به اینجا شما را با نحوه خرید دوج کوین آشنا کردیم ولی تمامی این مراحل نکاتی دارد که دانستن آن‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ مخصوصا اگر کاربری تازه وارد هستید. پس با ما باشید تا این نکات را بررسی کنیم.

  • نکته اول: در هنگام انتخاب صرافی خارجی دقت کنید که بعضی از این صرافی‌ها به کاربران با آی‌پی (IP) ایران اجازه‌ ساخت حساب نمی‌دهند یا حساب کاربران ایرانی را مسدود می‌کنند. از این صرافی‌ها می‌توان بایننس و کراکن را نام برد. پس دقت کنید که اگر همچنان مایلید که از این صرافی‌ها و خدمات آن‌ها استفاده کنید باید از روش‌های تغییر آی‌پی (وی‌*پی*ان یا وی*پی*اس) استفاده کنید.
  • نکته دوم: نگهداری بلندمدت مقدار زیادی ارز دیجیتال در کیف پول‌های صرافی ریسک زیادی به همراه دارد، زیرا امکان هک شدن این صرافی‌ها همواره وجود دارد. البته این حرف به این معنا نیست که صرافی‌ها هرچند وقت یک بار هک می‌شوند، بلکه تنها احتمال آن می‌رود.
  • نکته سوم: در هر بار خرید از صرافی‌ها و انتقال یک کوین به کیف پول‌های دیگر یا تبدیل به ارزهای دیگر، شما کارمزدی متناسب با خرید خود پرداخت می‌کنید.
  • نکته چهارم: در هنگام انتخاب یک صرافی ایرانی، تمامی آن‌ها نیازمند احراز هویت هستند. شما باید مدارک شناسایی خود را همراه با تصویری خاص برای صرافی ارسال کنید. این تصویر خاص، باید عکسی از شما باشد که برگه‌ای حاوی تاریخ را همراه با مدارک شناسایی خود در دست دارید.
  • نکته پنجم: بعضی صرافی‌های خارجی نیز احراز هویت می‌خواهند ولی نه تمام آن‌ها.

دوج کوین رایگان بدست آورید

تا به اینجا با خرید دوج کوین آشنا شدید ولی یکی دیگر از شیوه‌های به دست آوردن دوج کوین، استخراج آن به صورت رایگان است. استخراج دوج کوین به این معنی است که کاربران با استفاده از سیستم‌های قوی سخت‌افزاری خود اقدام به حل معادلات و تراکنش‌ها در این شبکه کرده و به ازای آن دوج کوین دریافت می‌کنند. البته این کار نیازمند سخت‌افزاری بسیار قوی و گران قیمت بوده و مناسب کسانی است که تجربه‌ کافی در این زمینه دارند.

اگر می‌خواهید بیشتر در رابطه با استخراج ارزهای دیجیتال بدانید، مقاله استخراج ارز دیجیتال چیست را از دست ندهید.

 

سخن پایانی

در ماه‌های اخیر دوج کوین به ارز دیجیتالی محبوب در میان مردم تبدیل شده که رشد قیمتی باورنکردنی را به همراه داشته است. هم‌اکنون از نظر میزان حجم بازار، این ارز دیجیتال در میان ارزهای برتر جهان قرار دارد. به همین دلیل در این مقاله به نحوه خرید دوج کوین، به زبانی ساده پرداختیم تا علاقه‌مندان را با نحوه خرید این ارز دیجیتال آشنا کنیم. نظر شما در رابطه با آینده‌ دوج کوین چیست؟

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا