کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

کسب درآمد از آمازون امکان پذیر است؟ (معرفی ۷ روش)

دوره حضوری منتور شیپ

«آمازون» (Amazon) بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در سرتاسر جهان است که ۲۹ سال پیش در آمریکا تاسیس شد. بیش از ۲ میلیارد نفر در ماه از این آنلاین شاپ بازدید می‌کنند که باعث می‌شود آمازون را یکی از منابع خوب برای کسب درآمد دلاری در نظر گرفت.

فروش مستقیم محصول در آمازون، انتشار کتاب الکترونیکی و بهره‌مندی از سیستم همکاری در فروش، از جمله روش‌های کسب درآمد از آمازون هستند که در مقاله امروز در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. در حقیقت قرار است ۷ روش برتر درآمدزایی از Amazon را برای‌تان معرفی کنیم.

علاوه بر این، قرار است به یک سوال مهم دیگر نیز پاسخ دهیم که بسیاری از شما بعد از خواندن این مقاله با آن مواجه خواهید شد: اینکه آیا از داخل ایران هم می‌توان از آمازون کسب درآمد دلاری کرد یا خیر. با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بدهیم و بگوییم که کدام یک از روش‌های اشاره‌شده در ایران هم کاربرد دارند.

معرفی فروشگاه آمازون (Amazon)

آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است که محصولات متنوعی در آن برای فروش قرار دارد. این شرکت در زمینه‌های دیگری همچون پردازش ابری نیز فعالیت می‌کند.

آمازون یک شرکت فناوری اطلاعات چندملیتی است که در زمینه تجارت الکترونیک، «پردازش ابری» (Cloud Computing)، «استریم» (Stream) و پخش زنده، تبلیغات اینترنتی و هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. این شرکت که اولین بار در سال ۱۹۹۴ و توسط «جف بزوس» (Jeff Bezos) تاسیس شد، امروزه یکی از پنج شرکت بزرگ فعال در حوزه فناوری آمریکا به حساب می‌آید.

آمازون در ابتدا فعالیت خود را به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی کتاب آغاز کرد اما رفته‌رفته به محصولات خود تنوع بخشید. این تنوع به‌قدری زیاد بود که باعث شد آمازون لقب «فروشگاه همه‌چیز» (The Everything Store) را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، در طول سال‌های اخیر شاهد ورود شرکت آمازون به حوزه‌های دیگری همچون تبلیغات اینترنتی و هوش مصنوعی نیز هستیم.

با این حال هنوز هم وقتی صحبت از آمازون می‌شود بسیاری از مردم یک فروشگاه اینترنتی بزرگ برای خرید انواع مختلف محصولات را تصور می‌کنند. اما چگونه می‌توان از چنین پلتفرم بزرگی کسب درآمد کرد؟ بیایید در بخش بعدی در این مورد صحبت کنیم.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

 

۷ روش کسب درآمد از آمازون

برای کسب درآمد از آمازون راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فروش مستقیم محصول و استفاده از سیستم همکاری در فروش اشاره کرد.

بخش‌ها و امکانات مختلف سایت آمازون به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق روش‌های مختلفی از این فروشگاه بین‌المللی کسب درآمد داشته باشند.

تولیدکننده محصولات مصرفی یا صنایع دستی هستید؟ می‌توانید محصول خود را در آمازون عرضه کنید و به درآمد بالایی برسید. شاید هم ذهن خلاقی دارید و می‌توانید متن‌ها و داستان‌های شگفت‌انگیز خلق کنید؟ در این صورت نیز آمازون هوای شما را دارد و می‌توانید به‌سادگی با انتشار کتاب دیجیتال خود در این پلتفرم درآمدزایی کنید.

اگر هم در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل «تلگرام» (Telegram) و «اینستاگرام» (Instagram) مخاطبان زیادی دارید، می‌توانید با استفاده از روش‌هایی مانند همکاری در فروش از آمازون درآمد دلاری داشته باشید.

کسب درامد از امازون

برای آشنایی کامل‌تر شما با انواع مختلف روش‌های پول درآوردن از آمازون، در ادامه هر کدام از این ۷ روش را با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهیم و می‌گوییم که کدام یک در ایران هم قابل اجرا هستند.

 

درآمدزایی با فروش مستقیم محصول در آمازون

یکی از ابتدایی‌ترین راه‌هایی که برای کسب درآمد از آمازون وجود دارد، فروش محصول در آن است. این محصول می‌تواند یک کالای دست‌ساز و شخصی‌سازی‌شده یا یک محصول تجاری باشد. حتی آمازون می‌تواند محصولات شما را در انبار خود نیز نگه‌داری کند تا بدین ترتیب نگران جا و مکان برای نگه‌داری محصولات خود نباشید.

اما آیا می‌توان با فروش محصول در آمازون از داخل ایران درآمد دلاری داشت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر در حال حاضر امکان چنین کاری به‌صورت مستقیم وجود ندارد. دلیل آن هم تحریم‌های بین‌المللی و مشکل ارسال کالای فیزیکی از ایران به کشورهای دیگر است.

 

کسب درآمد با انتشار کتاب الکترونیکی در آمازون

اگر دست به قلم خوبی دارید و می‌توانید با ذهن خلاق خود به نوشتن بپردازید، انتشار کتاب الکترونیکی در آمازون شما را ثروتمند خواهد کرد. البته با این شرط که به زبان انگلیسی نیز مسلط باشید و بتوانید نوشته خود را با این زبان بین‌المللی منتشر کنید.

آمازون یک پلتفرم بین‌المللی است و مردم سرتاسر جهان توانایی خرید از آن را دارند. برای همین اگر می‌خواهید بازه مخاطبان احتمالی خود را افزایش دهید، کتاب‌های الکترونیکی شما باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشند.

انتشار کتاب الکترونیکی یا «ای بوک» (EBook) در آمازون با استفاده از بخش Amazon Kindle Direct Publishing‌ انجام می‌شود.

 

پول درآوردن با سیستم همکاری در فروش آمازون

بسیاری از مردم جهان که از آمازون درآمد بسیار زیادی دارند، این کار را به‌صورت غیرمستقیم انجام می‌دهد. این افراد در واقع محصولاتی که در آمازون عرضه شده‌اند، به دیگران معرفی می‌کنند و از فروش آن‌ها مقداری کمیسیون می‌گیرند.

این روش کسب درآمد از آمازون با سیستم همکاری در فروش انجام می‌شود که به آن «بازاریابی آشناسازی» یا «افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) نیز گفته می‌شود.

برای درک بهتر این روش یک مثال ملموس می‌زنیم. فرض کنیم شما یک کانال در «یوتیوب» (Youtube) دارید که در زمینه بررسی قطعات کامپیوتری فعالیت می‌کند و مخاطبان خاص خود را دارد. شما می‌توانید در توضیحات ویدیوی یوتیوب خود لینک خرید قطعات معرفی‌شده را با کد معرف خود قرار دهید.

بدین ترتیب مخاطبان شما که تمایل به خرید آن قطعه داشته باشند، می‌توانند با کلیک روی لینک مخصوصی که کد معرف شما را در خود دارد، قطعه مورد نظر را از آمازون خریداری کنند. با این کار آمازون مبلغی را به‌عنوان کمیسیون به شما اعطا می‌کند.

اگر با روش‌های کسب درآمد از یوتیوب آشنا نیستید حتما مقاله لینک‌شده را بخوانید. همچنین با خواندن مقاله «درآمد غیرفعال (Passive Income) چیست؟» می‌توانید با روش‌های کسب درآمد در خواب نیز آشنا شوید!

 

درآمدزایی از آمازون با روش آربیتراژ خرده‌فروشی

در علم اقتصاد و سرمایه‌گذاری واژه «آربیتراژ» (Arbitrage) به شرایطی گفته می‌شود که در آن با استفاده کردن از اختلاف قیمت یک دارایی در دو بازار می‌تواند کسب درآمد کرد. این روش در بسیاری از بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از آن در آمازون نیز بهره گرفت.

برای کسب درآمد از آمازون با استفاده از آربیتراژ باید ابتدا محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه‌های دیگر با قیمت پایین بخرید و سپس آن‌ها را با قیمت واقعی خود در آمازون بفروشید. برای این کار می‌توان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای محصولاتی را که با تخفیف زیاد عرضه شده‌اند، خریداری کرد و سپس در آمازون برای فروش قرار داد.

این روش نیز از آنجایی که نیاز به ارسال محصول فیزیکی دارد در ایران قابل استفاده نیست.

 

کسب درآمد از آمازون با واسطه‌گری فروش

یکی از بهترین راه‌هایی که افراد مختلف در سرتاسر جهان از آمازون کسب درآمد می‌کنند، فعالیت به‌عنوان یک فروشنده واسط است. در این روش که با نام «دراپ شیپینگ» (Dropshipping) شناخته می‌شود، شما در واقع برای یک محصول که توسط تولیدکننده دیگری تهیه می‌شود، مشتری پیدا می‌کنید.

با این کار دیگر لازم نیست نگران تامین محصول مورد نظر، بسته‌بندی و ارسال آن به مشتری باشید. تمام این کارها توسط تولیدکننده انجام می‌شود و همان‌طور که گفتیم شما تنها واسط بین فروشنده و خریدار را بازی می‌کنید.

مزیت استفاده از روش واسطه‌گری فروش برای درآمدزایی از آمازون این است که از بسیاری از دردسرهای اداره یک فروشگاه اینترنتی در امان می‌مانید. برای مثال لازم نیست محصولات فروشگاه خود را از قبل تهیه کرده و آن را در جایی انبار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دراپ شیپینگ می‌توانید مقاله «دراپ شیپینگ در ایران | بهترین راه کسب درآمد» را مطالعه کنید و از این روش درآمدزایی در سایر پلتفرم‌ها نیز بهره ببرید.

پول درآوردن از آمازون با ارائه خدمات

با اینکه آمازون در وهله اول به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی برای محصولات فیزیکی شناخته می‌شود ولی جالب است بدانید که در آمازون با ارائه خدمات نیز می‌توان پول درآورد. این کار با استفاده بخش Amazon Services که از طریق سایت رسمی این پلتفرم قابل‌دسترسی است، انجام می‌شود.

بنابراین افرادی که خدماتی را ارائه می‌دهند، برای مثال آن‌هایی که لوله‌کشی می‌کنند، نحوه نواختن سازی را آموزش می‌دهند یا پرستار حیوانات خانگی هستند، می‌توانند خدمات خود را در آمازون لیست کنند و از این راه به درآمدزایی برسند.

 

کسب درآمد از آمازون با نوشتن توضیحات محصول

طبق داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم‌های آماری، تعداد محصولات قابل خرید در آمازون به بیش از ۳۵۰ میلیون محصول می‌رسد. اگر به صفحه اختصاصی هرکدام از این محصولات در آمازون سر بزنید متوجه می‌شوید که در هر صفحه اطلاعات کاملی در مورد آن محصول وجود دارد که امکانات و ویژگی‌های آن را توضیح می‌دهد.

همین موضوع باعث ایجاد یک فرصت کسب درآمد دیگر از آمازون شده است. در حقیقت شما می‌توانید با نوشتن توضیحات محصولی که قرار است در آمازون برای فروش قرار بگیرد، پول در بیاورید.

 

آیا کسب درآمد از آمازون در ایران ممکن است؟

برخی از روش‌های کسب درآمد از آمازون همچون استفاده از سیستم همکاری در فروش در ایران نیز قابل استفاده است اما روش‌های دیگر مانند فروش مستقیم ممکن نیست.

همان‌طور که در طول مقاله مشاهده کردید، برای کسب درآمد دلاری از آمازون روش‌های متنوعی وجود دارد. برخی از این روش‌ها مانند فروش محصول فیزیکی در آمازون از ایران قابل استفاده نیستند. این محدودیت به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و مشکلاتی که در زمینه ارسال محصول از داخل ایران به کشورهای دیگر وجود دارد، ایجاد شده است.

البته ایرانیانی که در کشورهای دیگری همچون ترکیه و امارات ساکن هستند، می‌توانند بدون مشکل در آمازون ثبت نام کرده و به‌عنوان فروشنده محصول کسب درآمد کنند.

در طرف دیگر روش‌هایی مثل نوشتن توضیحات محصول یا بهتر از آن، استفاده از سیستم همکاری در فروش آمازون در ایران نیز قابل اجرا هستند و می‌توانید با کمی تحقیق در این زمینه به‌راحتی از آمازون درآمد دلاری کسب کنید.

در این بین باید حتما حواس‌تان به شرکت‌های کلاه‌برداری که با وعده‌های جعلی کسب درآمد از آمازون، سرمایه ایرانی‌ها را بالا می‌کشند، باشد. چنین شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر نمونه‌های زیادی از آن را شاهد بوده‌ایم، تنها یک «طرح پانزی» (Ponzi Scheme) هستند که بعد از کمی فعالیت با سرمایه کاربران خود فرار می‌کنند.

 

سخن پایانی

آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است که قدمت آن به بیش از ۲۹ سال می‌رسد. این سایت اینترنتی که در ابتدا تنها برای فروش کتاب‌های دست‌دوم تاسیس شده بود، رفته‌رفته محصولات متنوع دیگری را نیز به کاتالوگ خود افزود. علاوه بر این، آمازون هم‌اکنون در حوزه‌های دیگری همچون هوش مصنوعی و نمایش تبلیغات نیز فعالیت دارد.

برای کسب درآمد از آمازون راه‌های مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فروش مستقیم محصول در این فروشگاه و بهره‌مندی از سیستم همکاری در فروش آن اشاره کرد.

در مقاله امروز ۷ روش مرسوم پول درآوردن از آمازون را معرفی کردیم. مهم‌تر از همه اینکه به یک سوال مهم هم پاسخ دادیم: آیا کسب درآمد از آمازون در ایران نیز امکان پذیر است؟

نظر شما در مورد آمازون چیست؟ آیا تاکنون به درآمدزایی از این فروشگاه بین‌المللی فکر کرده‌اید یا ترجیح می‌دهید از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنید؟

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا