کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

بهترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی (AI) برای سرمایه گذاری

دوره حضوری منتور شیپ

یکی از موضوعات داغ این روزهای دنیای فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی است که تقریبا به هر سایت و منبع خبری فعال در این زمینه مراجعه کنید، اخبار مربوط به این پدیده را مشاهده خواهید کرد. همین موضوع باعث شده تا بازار ارزهای دیجیتال نیز از این روند جدید عقب نماند و رشد خیره‌کننده‌ای را در قیمت رمزارزهای فعال در حوزه هوش مصنوعی شاهد باشیم.

البته هوش مصنوعی موضوع جدیدی نیست و از مدت‌ها پیش بحث آن مطرح بوده است. با این حال بعد از انتشار ChatGPT از سوی OpenAI بود که رشد انفجاری هوش مصنوعی آغاز شد. برای همین قرار است در مقاله امروز بهترین رمزارزهای فعال در زمینه هوش مصنوعی را برای‌تان معرفی کنیم تا بتوانید با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، به سبد دارایی‌های خود تنوع ببخشید.

این شما و این هم ۱۰ پروژه برتر بازار ارزهای دیجیتال که در ساختار خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. لطفا با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

به پروژه‌هایی که در ساختار خود از فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند یک ارز دیجیتال هوش مصنوعی گفته می‌شود. هرکدام از این پروژه‌ها از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کنند.

منظور از هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence که معمولا با علامت اختصاری AI نمایش داده می‌شود، هرگونه فناوری است که به کمک آن می‌توان هوش و قابلیت حل مسئله انسان‌ها را در یک کامپیوتر یا هر دستگاه ماشینی دیگر، شبیه‌سازی کرد.

بنابراین وقتی از ارز دیجیتال هوش مصنوعی صحبت می‌شود، منظور پروژه‌هایی هستند که در ساختار خود دو فناوری هوش مصنوعی و «بلاک چین» (Blockchain) را ترکیب کرده‌اند.

در تعریفی دیگر، یک رمزارز هوش مصنوعی را می‌توان پروژه‌ای شبیه سایر پروژه‌های رمزارزی در نظر گرفت که برای بهبود عملکرد خود،‌ از هوش مصنوعی بهره می‌برد. این بهبود می‌تواند در زمینه مقیاس‌پذیری، عملکرد کلی یا افزایش امنیت پروژه مورد نظر انجام گیرد.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

اما قرار نیست در مقاله امروز تمرکز خود را روی مباحث فنی هوش مصنوعی و بلاک چین بگذاریم و در عوض می‌خواهیم بهترین پروژه‌های هوش مصنوعی رمزارزی را برای‌تان معرفی کنیم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از آن‌ها را از دست ندهید. بیایید در بخش بعدی بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

 

بهترین رمزارزهای فعال در حوزه هوش مصنوعی

تنوع رمزارزهای هوش مصنوعی بسیار بالا است و هر روز شاهد ظهور پروژه‌های جدید در حوزه AI هستیم. با این حال چند مورد از رمزارزهای هوش مصنوعی مثل گراف و رندر محبوبیت بیشتری نسبت به رقبا دارند.

رمزارزهای مختلفی در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند که هرکدام از آن‌ها برای حل یک مشکل خاص ایجاد شده‌اند. تنوع پروژه‌های رمزارزی فعال در حوزه هوش مصنوعی به قدری زیاد است که انتخاب یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری را سخت می‌کند.

با این حال در این قسمت می‌خواهیم ۱۰ مورد از بهترین پلتفرم‌های هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال را معرفی کنیم که آینده درخشان‌تری نسبت به رقبای خود دارند. فراموش نکنید که تعداد این رمزارزها بسیار زیاد است و شاید به جز مواردی که در ادامه اشاره می‌کنیم، پروژه‌های دیگری نیز وجود داشته باشند که آینده پرسودی دارند.

رمزارزهای حوزه هوش مصنوعی

به این نکته بسیار هم توجه داشته باشید که این رمزارزها صرفا برای معرفی گردآوری شده‌اند و مجموعه حسینی فایننس هیچ توصیه‌ای برای خرید آن‌ها ندارد. ضمن اینکه مسئولیت هرگونه ضرر و زیان حاصل از سرمایه‌گذاری روی رمزارزهای معرفی‌شده کاملا برعهده خودتان است و بهتر است شخصا در مورد رمزارزی که قصد سرمایه‌گذاری روی آن را دارید، تحقیق کنید.

 

رمزارز هوش مصنوعی رندر (Render)

اولین رمزارز هوش مصنوعی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم مربوط به پروژه «شبکه رندر» (Render Network) می‌شود. این پروژه برپایه‌ی بلاک چین «اتریوم» (Ethereum) فعالیت می‌کند و هدف آن فراهم کردن قدرت سخت‌افزاری مورد نیاز برای رندر یا پردازش کارهای مختلف است.

اگر با نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی مثل «تری دی اس مکس» (3ds Max)، «مایا» (Maya) یا «آنریل انجین» (Unreal Engine) کار کرده باشید حتما می‌دانید که بعد از اتمام طراحی خود مجبور هستید طرح خود را رندر کنید که این کار نیازمند قدرت سخت‌افزاری زیادی است.

پروژه رندر که ارز دیجیتال اختصاصی آن با علامت RNDR شناخته می‌شود، محیطی را فراهم کرده تا هنرمندان و طراحان با استفاده از قدرت پردازش ابری طرح‌های خود را به‌صورت اینترنتی پردازش کنند. در مقابل نیز کاربران دیگر قرار دارند که با به‌اشتراک گذاشتن قدرت پردازشی کارت‌های گرافیکی خود، پاداش می‌گیرند.

بدین ترتیب هم علاقه‌مندان می‌توانند با اشتراک قدرت کارت گرافیک خود به درآمد برسند و هم هنرمندان پردازش طرح‌های خود را با راحتی بیشتری پیش می‌برند.

پروژه Render از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی کارهای پردازشی و رندرینگ خود استفاده می‌کند و یکی از رمزارزهای محبوب فعال در حوزه AI است.

 

ارز دیجیتال گراف (The Graph)

پروژه هوش مصنوعی دیگر The Graph نام دارد و یک پروتکل بلاک چینی برای نمایه‌سازی است که دسترسی به داده‌های مختلف را آسان می‌کند. این پروژه برای آسان‌سازی دسترسی به داده‌ها از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد و علامت اختصاری آن GRT است.

در حقیقت پروژه گراف مشکل سربار بودن داده‌ها در شبکه‌های بلاک چینی مختلف را زیر ذره‌بین قرار داده و هدف آن حل این مشکل از راه نمایه‌سازی داده‌ها است. بدین ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانند با راحتی بیشتری به داده‌های دلخواه خود دسترسی پیدا کنند و نگران انتقال داده از یک بلاک چین به بلاک چین دیگر نباشند.

علاوه بر این، از آنجایی که برای دسترسی به داده‌ها به رمزارز GRT نیاز است، تقاضا برای این ارز دیجیتال همیشه وجود خواهد داشت و می‌توان سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری روی آن داشت.

 

رمزارز بیت تنسور (Bittensor)

پروژه بیت تنسور یک شبکه غیرمتمرکز «یادگیری ماشین» (Machine Learning) است که در آن مدل‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند و براساس عملکرد مثبت خود پاداش می‌گیرند. هدف این پروژه ایجاد یک بازار عادلانه برای هوش مصنوعی است که در جریان آن همه می‌توانند شرکت داشته باشند و به سود برسند.

ارز دیجیتالی که در این پروژه هوش مصنوعی استفاده می‌شود TAO نام دارد. برای همین اگر به دنبال خرید یا سرمایه‌گذاری روی رمزارز بیت تنسور هستید، باید در صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز به دنبال ارز دیجیتال TAO بگردید.

 

ارز دیجیتال هوش مصنوعی اینجکتیو (Injective)

«پروتکل اینجکتیو» (Injective Protocol) اسم چهارمین پروژه رمزارزی فعال در حوزه هوش مصنوعی است که در مقاله امروز آن را معرفی می‌کنیم. در این پلتفرم که عملکرد اصلی آن در حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا «دیفای» (DeFi) است، می‌توانید برنامه‌های غیرمتمرکز مالی ایجاد کنید یا از برنامه‌های تولیدشده در آن استفاده کنید.

هر برنامه غیرمتمرکزی که روی بلاک چین اینجکتیو توسعه داده شده باشد، می‌تواند از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد بازار و بهینه‌سازی تصمیم‌گیری‌ها برای کاربران استفاده کند. اگر با برنامه غیرمتمرکز یا به‌اصطلاح «دپ» (DApp) آشنا نیستید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله «برنامه غیرمتمرکز چیست؟» را مطالعه کنید.

رمزارز اختصاصی پلتفرم Injective با علامت اختصاری INJ شناخته می‌شود که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری آن را خریداری کنید. این رمزارزها جزو شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به حساب می‌آید و می‌توانید آن را در بیشتر صرافی‌های معتبر پیدا کنید.

 

هوش مصنوعی با سینگولاریتی نت (SingularityNET)

پروژه سینگولاریتی نت یا شبکه سینگولاریتی را می‌توان یک بازار برای محصولات و خدمات هوش مصنوعی در نظر گرفت. کاربران می‌توانند به کمک این پلتفرم مدل‌های هوش مصنوعی دلخواه خود را بسازند که این کار با استفاده از قالب‌های این پروژه با سرعت و آسانی مثال‌زدنی انجام می‌شود.

درست است که SingularityNET بیشتر برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان کاربرد دارد اما از آنجایی که رمزارز قابل‌پرداخت برای انجام تراکنش‌های این شبکه AGIX نام دارد و در بازار آزاد قابل خریدوفروش است، افرادی مثل شما نیز می‌توانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

بدین ترتیب با پیشرفت پروژه سینگولاریتی احتمال بالا رفتن ارزش رمزارز بومی آن وجود دارد که در این صورت سرمایه شما نیز همراه با آن افزایش می‌یابد.

 

ارز دیجیتال فچ ای آی (Fetch.ai)

از دیگر پروژه‌های هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال می‌توان به Fetch.ai با نماد معاملاتی FET اشاره کرد. به کمک این پروژه که یک پلتفرم آزاد برای برنامه‌ها و خدمات هوش مصنوعی است، کاربران مختلف می‌توانند تولیدات خود را به فروش برسانند یا از تولیدات هوش مصنوعی دیگران استفاده کنند.

پروژه فچ ای آی اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد و خدمات آن برای مردم عادی، سازمان‌ها و اینترنت اشیا کاربرد دارد. این طرفین برای استفاده از خدمات ارائه شده توسط Fetch.ai نیازمند مصرف رمزارز محلی این پلتفرم (FET) هستند. بنابراین شما نیز می‌توانید به عنوان یک سرمایه‌گذار اقدام به خرید این رمزارز کنید و از پیشرفت‌های حوزه هوش مصنوعی به سود برسید.

 

رمزارز هوش مصنوعی آکاش (Akash Network)

پروژه آکاش یا Akash Network یکی از مهم‌ترین پروژه‌های رمزارزی است که در ساختار خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این شبکه را می‌توان یک بازار آزاد برای به‌اشتراک‌گذاری منابع ابری در نظر گرفت که استفاده از آن می‌تواند هزینه‌ شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

در این پلتفرم افرادی که منابع اضافی در اختیار دارند، می‌توانند به شکل «همتا به همتا» (Peer-to-peer) منابع خود را با افرادی که به دنبال منابع بیشتر می‌گردند، به اشتراک بگذارند و از این راه درآمدزایی داشته باشند.

کاربرد مستقیم شبکه آکاش باعث شده تا رمزارز بومی این اکوسیستم که نماد معاملاتی آن AKT است، به‌عنوان یکی از بهترین رمزارزهای هوش مصنوعی شناخته شود.

 

ارز دیجیتال AIOZ Network

AIOZ Network که نماد معاملاتی آن با علامت AIOZ مشخص می‌شود، یک پلتفرم غیرمتمرکز برای ارائه راهکارهای مختلف در حوزه «وب۳» (Web3)، پخش زنده و محاسبات مربوط به هوش مصنوعی است که در مدت زمان فعالیت خود توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند.

شرکت توسعه‌دهنده این پروژه تمرکز اصلی خود را روی هوش مصنوعی گذاشته و از دو روش به علاقه‌مندان این فناوری خدمات ارائه می‌دهد. خدمت اول این شبکه فراهم کردن یک بازار آزاد برای محاسبات هوش مصنوعی است. خدمت دوم این شبکه نیز که با نام کامل Web3 AI Platform شناخته می‌شود، راهکارهای هوش مصنوعی مختلفی را در اختیار کاربران، توسعه‌دهندگان و شرکت‌های مختلف قرار می‌دهد.

 

ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوشن (Ocean Protocol)

پروژه اوشن یا Ocean Protocol یکی از قدیمی‌های بازار رمزارزها در حوزه هوش مصنوعی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز کرد. این پروتکل را می‌توان پلتفرمی برای خریدوفروش مدل‌های هوش مصنوعی و داده‌ها در نظر گرفت که این کار را با حفظ حریم شخصی طرفین انجام می‌دهد.

افراد و شرکت‌های مختلف می‌توانند به کمک پلتفرم اوشن داده‌های خاصی را به‌صورت مستقیم به مصرف‌کننده‌ها بفروشند که این داده‌ها می‌تواند در زمینه‌های مختلفی همچون سلامت، سیاست، اقتصاد، تجارت الکترونیک و موارد دیگر باشد.

از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در پروژه Ocean Protocol می‌توان به محصول هوش مصنوعی این شرکت با نام Ocean Predictoor اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مخصوصی را اجرا کنند. این ربات‌ها طبق الگوریتم خود در صدد پیش‌بینی بازار و کسب سود از آن هستند.

رمزارز بومی اکوسیستم اوشن با نماد معاملاتی OCEAN شناخته می‌شود و شما به عنوان کسی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی هستید، می‌توانید این رمزارز را از صرافی‌های مختلف خریداری کنید.

 

رمزارز AI پال (PAAL AI)

آخرین رمزارز هوش مصنوعی که امروز می‌خواهیم به آن اشاره کنیم PAAL AI نام دارد و نسبت به سایر پروژه‌های معرفی‌شده کمی متفاوت‌تر است. هدف از ایجاد این پروژه ارائه اکوسیستمی یکپارچه و قدرتمند برای تولید ربات‌های گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

در حقیقت توسعه‌دهندگان و کاربران می‌توانند با استفاده از امکانات پلتفرم PAAL AI برای کانال «تلگرام» (Telegram) یا سرور «دیسکورد» (Discord) خود ربات‌های گفتگو یا به‌اصطلاح «چت بات» (Chat Bot) ایجاد کنند. علاوه بر این، با استفاده از این پلتفرم می‌توان برای اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های اختصاصی نیز چت بات ساخت.

رمزارز بومی این پلتفرم با نماد معاملاتی PAAL شناخته می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یکی از رمزارزهای هوش مصنوعی مهم ولی با ریسک بیشتر قلمداد شود.

 

سخن پایانی

هوش مصنوعی یکی از موضوعات داغ این روزهای دنیای فناوری است و همه‌روزه شاهد پیشرفت‌های زیادی در این زمینه هستیم. از دنیای گوشی‌های هوشمند گرفته تا ربات‌های گفتگو و پلتفرم‌های تبدیل متن به صدا و تصویر، همگی از جمله کاربردهای این فناوری نوآورانه و تاریخی هستند. دنیای ارزهای دیجیتال نیز از این پیشرفت‌ها عقب نمانده است و پروژه‌های رمزارزی مختلف از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کنند.

محبوبیت هوش مصنوعی باعث شده است تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب سود زیادی در بازار ارزهای دیجیتال پیش بیاید. از همین رو در مقاله امروز ۱۰ مورد از بهترین رمزارزهای هوش مصنوعی را برای‌تان معرفی کردیم و گفتیم که هرکدام چگونه از AI برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کنند.

البته بار دیگر تاکید می‌کنیم که رمزارزهای اشاره‌شده در مقاله امروز صرفا جنبه معرفی دارند و مجموعه حسینی فایننس توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری یا خرید آن‌ها ندارد.

نظر شما در مورد پیشرفت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی چیست؟ آیا فکر می‌کنید این محبوبیت ادامه‌دار باشد یا به‌زودی شاهد افت آن و ظهور ترند دیگر در دنیای رمزارزها خواهیم بود؟ لطفا در بخش کامنت‌های همین مقاله نقطه نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
cryptocryptopotatocoinbureau

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا