کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش ثبت نام و افتتاح حساب در بروکر ویتاورس | بررسی کامل

دوره حضوری منتور شیپ

بروکر ویتاورس یکی دیگر از بروکرهای فارکس است که مشکلی با کاربران ایرانی ندارد و معامله‌گران داخل کشور می‌توانند بدون مشکل در آن معامله کنند. همان‌طور که می‌دانید وجود تحریم‌ها و قوانین سخت‌گیرانه مالی در بسیاری از کشورهای مطرح جهان باعث شده تا بهترین بروکرهای فارکس ارائه خدمات خود به کاربران برخی کشورها را با محدودیت مواجه کنند.

از همین رو معامله‌گران ایرانی فارکس برای ورود به این بازار بزرگ و انجام معامله با انتخاب‌های محدودی مواجه هستند. قبلا در بلاگ مجموعه حسینی فایننس بروکرهای فارکس زیادی را معرفی کرده‌ایم و امروز می‌خواهیم به سراغ بروکر نسبتا تازه‌تاسیس ویتاورس برویم.

بنابراین اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد بروکر ویتاورس هستید با ما همراه باشید تا در ادامه بررسی کامل بروکر ویتاورس را داشته باشیم. برای رسیدن به این هدف ابتدا با تاریخچه کوتاه این بروکر آشنا می‌شویم و سپس به سراغ آموزش ثبت نام بروکر ویتاورس و نحوه انجام معامله در آن می‌رویم. همچنین در مورد پراپ تریدینگ بروکر ویتاورس و بونوس‌های آن نیز مطالب مفیدی را ارائه خواهیم کرد.

معرفی بروکر ویتاورس (Vittaverse)

ویتاورس بروکری تازه‌تاسیس است که فعالیت خود را از سال ۲۰۲۲ آغاز کرده و خدمات خود را در اختیار معامله‌گران فارکس ایرانی نیز قرار می‌دهد.

بروکر ویتاورس با نام انگلیسی Vittaverse یکی از بروکرهای نسبتا تازه‌تاسیس فارکس است که فعالیت خود را از سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز کرد. البته تاریخ شروع فعالیت بروکر ویتاورس به صراحت در سایت رسمی آن اعلام نشده است اما با کمی تحقیق متوجه می‌شویم که هم دامنه مربوط به این بروکر در سال ۲۰۲۲ میلادی ثبت شده و هم مجوز فعالیت آن اولین بار در سال ۲۰۲۲ میلادی دریافت شده است.

معرفی بروکر ویتاورس (Vittaverse)

علاوه بر این، همان‌طور که در تصویر بالا نیز مشخص است، زمانی که خودمان به‌صورت مستقیم با پشتیبانی فارسی بروکر ویتاورس ارتباط برقرار کردیم، مسئول پشتیبانی این بروکر نیز ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی را به‌عنوان سال شروع فعالیت ویتاورس معرفی کرد.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

این سوال و جواب به ظاهر ساده نشان می‌دهد که پشتیبانی بروکر ویتاورس نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و مسئول پشتیبانی در کمترین زمان به زبان فارسی پاسخ سوال ما را داد.

آموزش بروکر ویتاورس

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب بروکر ویتاورس که در همان بار اول مراجعه به سایت رسمی آن با آن مواجه خواهید شد پشتیبانی کامل آن از زبان فارسی و معامله‌گران ایرانی است. این یعنی نه‌تنها معامله‌گران ایرانی می‌توانند با استفاده از سایت ویتاورس فارسی در این بروکر ثبت نام کنند، بلکه امکان احراز هویت با مدارک ایرانی و واریز و برداشت ریالی را نیز دارند.

 

رگوله بروکر ویتاورس

از نظر رگولیشن و مجوزها نیز باید بگوییم که همانند بسیاری از بروکرهای فارکسی که به کاربرانی ایرانی خدمات ارائه می‌دهند، بروکر ویتاورس هم در یکی از جزایر ناشناخته ثبت شده و رگوله نهاد آن را دریافت کرده است. این کار با این هدف انجام می‌شود که هم بروکر از سخت‌گیری‌های مالی کشورهای معتبر در امان بماند و هم اجازه ارائه خدمات به کاربران برخی کشورها از جمله ایران را به دست بیاورد.

از همین رو نهاد رگوله‌کننده بروکر ویتاورس براساس آخرین اطلاعاتی که در سایت رسمی آن درج شده است، «سازمان خدمات بین‌المللی موالی» (Mwali International Services Authority) یا به‌اختصار MISA نام دارد. این نهاد در جزیره‌ای به نام موالی یا موهلی واقع در کشور اتحاد کومور قرار دارد و رگوله آن را در سایر بروکرهای فارکس نیز دیده‌ایم. ویتاورس با کد شناسایی BFX2024072 در این نهاد به ثبت رسیده که صحت آن را با وارد کردن این کد در سایت رسمی این سازمان راستی‌آزمایی کردیم.

معرفی بروکر ویتاورس (Vittaverse)

ضمن اینکه ویتاورس در جزیره «سنت وینسنت و گرنادین‌ها» (Saint Vincent and the Grenadines) نیز یک شرکت ثبت شده دارد که نتیجه استعلام آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

معرفی بروکر ویتاورس (Vittaverse)

 

نمادهای قابل معامله در بروکر ویتاورس

از معیارهای اصلی هر معامله‌گر فارکس برای انتخاب بهترین بروکر فارکس تنوع بالای نمادها و دارایی‌های قابل‌معامله در آن بروکر است. خوشبختانه ویتاورس از این نظر کمبودی ندارد و علاقه‌مندان می‌توانند ابزارهای مختلفی همچون سهام، کریپتو و رمزارز، جفت ارزهای فارکس، کالاها، شاخص‌ها و حتی صندوق‌های قابل‌معامله را خریدوفروش کنند.

بنابراین اگر هدف‌تان از ورود به بازار فارکس معامله روی رمزارزی مثل «بیت کوین» (Bitcoin) یا کالاهایی مثل طلا و نقره است یا ترجیح می‌دهید روی سهام شرکت‌های خارجی بزرگی مثل «اپل» (Apple) و «آمازون» (Amazon) معامله کنید ویتاورس پاسخگوی تمام نیازهای شما خواهد بود.

 

انواع حساب بروکر ویتاورس

به‌طور کلی در بروکر ویتاورس چهار نوع حساب وجود دارد که شامل حساب استاندارد پرایم، حساب ECN پرو، حساب وفاداری یا Loyalty و حساب ویژه یا VIP می‌شود.

حساب استاندارد پرایم و حساب ECN پرو دو نوع حساب اصلی بروکر ویتاورس هستند که در زمان ثبت نام می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. حساب وفاداری و حساب ویژه حساب‌هایی هستند که تنها در صورت داشتن شرایط مورد نیاز می‌توانید حساب فعلی خود را به آن‌ها ارتقا دهید.

اگر بخواهیم مقایسه‌ حساب استاندارد پرایم و ECN پرو بروکر ویتاورس را انجام دهیم باید بگوییم که مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در میزان کمیسیون و اسپرد است. در حساب استاندارد پرایم کمیسیون صفر و شروع اسپرد از ۰.۴ پیپ است. این در حالی است که در حساب ECN Pro اسپرد از صفر شروع می‌شود و شروع کمیسیون در هر لات از ۴ دلار است.

برای دریافت حسابLoyalty  باید بیش از ۶ ماه از زمان ثبت نام شما در ویتاورس گذشته باشد و حداقل ۶ هزار دلار سپرده کرده باشید. همچنین مقدار معامله شما باید از ۶۰ لات بیشتر باشد و در هر ماه هم حداقل ۱۰ لات معامله کرده باشید. مزیت دریافت حساب وفاداری اسپرد بسیار کم، سواپ رایگان و نبود کمیسیون در فارکس و کالاها است.

در مورد حساب VIP نیز این مزایا وجود دارد و علاوه بر آن یک مدیر حساب اختصاصی و استاپ اوت صفر درصد نیز نصیب شما می‌شود. برای دریافت حساب ویژه در بروکر ویتاورس باید ظرف ۱۵ روز حداقل ۲۵ هزار دلار به حساب خود واریز کنید.

 

آموزش ثبت نام بروکر ویتاورس

برای ثبت نام در ویتاورس باید از طریق سایت رسمی آن اقدام کرده و با پر کردن اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی عضویت خود را تکمیل کنید.

چگونه در بروکر ویتاورس عضو شویم؟ این سوالی است که بعد از خواندن معرفی بروکر ویتاورس و آشنایی با مزایای آن در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود. بنابراین بیایید در این بخش به این سوال پاسخ دهیم که نحوه ثبت نام در ویتاورس چگونه است؟

آموزش ثبت نام بروکر ویتاورس

برای این کار تنها کافی است وارد سایت رسمی بروکر ویتاورس شوید و روی گزینه «ایجاد حساب» کلیک کنید. اگر با آی‌پی ایران وارد این سایت شوید به‌صورت خودکار با صفحه ویتاورس فارسی مواجه خواهید شد. در غیر این صورت می‌توانید از منوی بالا زبان فارسی را انتخاب کنید.

همچنین اگر بعد از کلیک روی ایجاد حساب با فرم انگلیسی مواجه شدید می‌توانید با انتخاب گزینه FA از منوی بالا فرم فارسی ویتاورس را پر کنید. در این فرم اطلاعات پایه‌ای همچون نام، نام خانوادگی،‌ آدرس ایمیل معتبر، شماره تلفن همراه، کشور محل سکونت و کلمه عبور از شما خواسته می‌شود که باید آن‌ها را وارد کنید. در نهایت با فعال کردن تیک مربوط به قوانین و کلیک روی گزینه «ادامه» ثبت نام اولیه شما در بروکر ویتاورس انجام می‌شود.

در صفحه بعدی برای تایید آدرس ایمیل خود ابتدا روی گزینه Submit کلیک کرده و سپس کد ۵ رقمی ارسال شده به ایمیل‌تان را در صفحه نمایش‌داده‌شده وارد کنید. به محض وارد کردن این کد صفحه ورود به حساب نمایش داده می‌شود. در این صفحه می‌توانید با وارد کردن آدرس ایمیل و کلمه عبور وارد حساب ویتاورس خود شوید.

آموزش ثبت نام بروکر ویتاورس

همان‌طور که در تصویر بالا نیز دیده می‌شود هنوز برخی از گزینه‌ها به زبان فارسی ترجمه نشده‌اند. در هر صورت بعد از وارد کردن مشخصات خود با کلیک روی گزینه Sign in وارد حساب‌تان خواهید شد. تصویر زیر داشبورد شما در بروکر ویتاورس را نمایش می‌دهد:

آموزش ثبت نام بروکر ویتاورس

بیایید در بخش بعدی نحوه کار با داشبورد بروکر ویتاورس را یاد بگیریم.

 

آموزش کار با ویتاورس

برای یادگیری نحوه کار با ویتاورس باید با مراحل احراز هویت، نحوه واریز و برداشت، آموزش ایجاد حساب معاملاتی و نصب بروکر ویتاورس آشنا شوید.

تا اینجا تنها نحوه ثبت نام اولیه در بروکر ویتاورس را با یکدیگر انجام دادیم و هنوز مراحل بعدی آموزش بروکر ویتاورس باقی مانده است. این مراحل شامل نحوه احراز هویت با مدارک ایرانی در ویتاورس و همچنین نحوه واریز و برداشت ریالی می‌شود. همچنین در مورد ایجاد حساب معاملاتی ویتاورس و انجام معامله نیز صحبت خواهیم کرد.

 

راهنمای احراز هویت ویتاورس با مدارک ایرانی

هر معامله‌گر بعد از ثبت نام در ویتاورس در سطح تایید‌نشده قرار می‌گیرد و برای اینکه بتواند از امکانات این بروکر بهره‌مند شود باید مراحل احراز هویت را انجام دهد. این کار تنها مختص ویتاورس نیست و در سایر بروکرهای فارکس نیز الزامی است.

برای احراز هویت ویتاورس می‌توانید از همان داشبورد اصلی روی گزینه Click to Upgrade کلیک کنید یا از قسمت Profile وارد بخش Verification شوید و گزینه Next step را انتخاب کنید.

راهنمای احراز هویت ویتاورس با مدارک ایرانی

مدارک مورد نیاز ویتاورس شامل کارت شناسایی، گذرنامه و گواهینامه می‌شود. برای وریفای حساب ویتاورس می‌توانید یکی از این مدارک را بارگذاری کنید. همچنین باید یک عکس سلفی با مدرک شناسایی در دست بگیرید و در بخش مربوطه بارگذاری کنید.

راهنمای احراز هویت ویتاورس با مدارک ایرانی

طبق استعلامی که در زمان نگارش مقاله از پشتیبانی فارسی ویتاورس گرفتیم تنها با یکی از این مدارک می‌توانید مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید و نیازی به تایید محل سکونت با ارائه قبض برق، آب یا گاز نیست.

اکنون باید صبر کنید تا مسئولان ویتاورس مدارک شما را تایید کنند.

 

آموزش ایجاد حساب معاملاتی در بروکر ویتاورس

بعد از اینکه حساب شما در بروکر ویتاورس تایید شد می‌توانید به سایر بخش‌های آن دسترسی پیدا کنید. یکی از این بخش‌ها بخش ایجاد حساب معاملاتی است که قبل از شروع معامله در فارکس باید انجام شود.

در ویتاورس نیز همانند اکثر بروکرهای فارکس هم امکان ایجاد حساب آزمایشی یا «دمو» (Demo) وجود دارد و هم می‌توان حساب واقعی یا «ریل» (Real) ایجاد کرد که البته به آن حساب «لایو» (Live) نیز گفته می‌شود.

برای آموزش امروز نحوه ایجاد حساب دمو در ویتاورس را آموزش می‌دهیم اما ایجاد حساب لایو و واقعی نیز مشابه همین روش انجام می‌شود.

ابتدا از منوی اصلی روی Trading platforms کلیک کرده و سپس یکی از نرم افزارهای متاتریدر ۵ یا سی تریدر را انتخاب کنید.

راهنمای احراز هویت ویتاورس با مدارک ایرانی

برای مثال در تصویر بالا ما متاتریدر ۵ را انتخاب کرده‌ایم. بدین ترتیب در سمت راست منو فرم ایجاد حساب دمو با مشخصات دلخواه نمایش داده می‌شود که می‌توانید هرکدام را که با نیازهای شما تطابق داشت، انتخاب کرده و در نهایت روی Open account کلیک کنید.

راهنمای احراز هویت ویتاورس با مدارک ایرانی

بدین ترتیب حساب دموی شما ایجاد می‌شود و می‌توانید با مشخصات آن به انجام معاملات دمو بپردازید.

 

نصب بروکر ویتاورس

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است در ذهن معامله‌گران ایجاد شود این است که آموزش نصب بروکر ویتاورس چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ویتاورس از دو نرم افزار معاملاتی «متا تریدر ۵» (MetaTrader 5) یا MT5 و «سی تریدر» (cTrader) پشتیبانی می‌کند.

برای معامله در متاتریدر ۵ نیازی به نصب نرم‌ افزار ندارید و به شکل آنلاین و تحت وب می‌توانید از این پلتفرم به انجام معامله بپردازید. اما برای استفاده از سی تریدر می‌توانید با مراجعه به بخش Trading Platforms و انتخاب cTrader نصب بروکر ویتاورس را برای ویندوز انجام دهید.

البته در حقیقت خود بروکر ویتاورس نرم افزاری برای معامله‌گری ندارد که بخواهید آن را نصب کنید. برای همین زمانی که از نصب بروکر ویتاورس صحبت می‌شود منظور همان نصب نرم‌ افزارهایی مثل cTrader است که به کمک آن می‌توانید به حساب خود در ویتاورس متصل شوید.

ضمن اینکه نمودارهای ویتاورس در «تریدینگ ویو» (TradingView) نیز قابل مشاهده هستند.

 

واریز و برداشت ریالی در ویتاورس

بروکر ویتاورس از روش‌های واریز و برداشت زیادی پشتیبانی می‌کند که معامله‌گران ایرانی می‌توانند از دو مورد از این روش‌ها استفاده کنند. اولین روش شارژ حساب ویتاورس استفاده از رمزارزها و کریپتو است که می‌توان از پنل کاربری آن را انجام داد. در واقع سپرده گذاری در بروکر ویتاورس از طریق پنل کاربری و بخش Funds انجام می‌شود.

با این حال گردانندگان بروکر ویتاورس برای راحتی کاربران ایرانی روش واریز و برداشت ریالی را نیز آماده کرده‌اند که این کار از طریق ارتباط با مسئول پشتیبانی در پلتفرم «تلگرام» (Telegram) انجام می‌شود.

 

بونوس بروکر ویتاورس

بونوس و پاداش ویتاورس چقدر است؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال به بخش پروموشن‌های ویتاورس که از منوی بالای صفحه قابل‌دسترسی است رفتیم و با سه گزینه مواجه شدیم.

اولین پاداشی که ویتاورس برای کاربران خود در نظر گرفته است در حال حاضر بونوس ۱۰۰ درصد با طرح ۳۰-۳۰ است. براساس قوانین این بونوس که هم برای کاربران جدید و هم برای کاربران فعلی آماده شده است، کاربر می‌تواند حداکثر تا ۱۰۰ درصد سود واریز اولیه خود را برداشت کند. البته توجه داشته باشید که این بونوس دارای تاریخ انقضا است و ممکن است زمانی که شما خودتان وارد این صفحه شوید با بونوس‌های مشابه دیگری مواجه شوید.

بونوس بعدی بونوس ۵۰ درصد ریکاوری ویتاورس نام دارد که براساس آن ویتاورس تا ۵۰ درصد زیان مشتریان خود را ریکاوری می‌کند. این طرح تنها برای کسانی قابل استفاده است که برای اولین بار به حساب خود پول واریز می‌کنند.

گزینه بعدی موجود در این صفحه سوپر چلنچ یا سوپر چالش بروکر ویتاورس نام دارد که براساس آن شما باید با سرمایه واقعی خود معامله کرده و استعدادتان را با افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه خود ثابت کنید. با این کار بروکر سرمایه بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد که تا ۷۰ درصد سود آن متعلق به خودتان است.

راهنمای احراز هویت ویتاورس با مدارک ایرانی

توجه داشته باشید که این بونوس‌ها و چالش‌ها قوانین خاص خود را دارند که حتما باید قبل از استفاده از آن‌ها تمام این قوانین و مقررات را مطالعه کنید.

 

پراپ تریدینگ در بروکر ویتاورس

از دیگر مشخصات یک بروکر فارکس پشتیبانی کردن آن از پراپ تریدینگ است. بنابراین باید بپرسیم که پراپ ویتاورس به چه شکل است؟ پاسخ به این سوال به‌خوبی در بلاگ رسمی بروکر ویتاورس شرح داده شده است که ما نیز در ادامه به آن استناد می‌کنیم.

در بروکر ویتاورس حساب پراپ وجود ندارد اما به جای آن خدمت دیگری به نام سوپر چلنج ارائه می‌شود که در بخش مربوط به بونوس ویتاورس تاحدودی در مورد آن صحبت کردیم.

همان‌طور که می‌دانید در پراپ تریدینگ ابتدا بروکر از افراد می‌خواهد تا برای شرکت در چالش‌های مورد نیاز برای اثبات مهارت معامله‌گری مبلغی را پرداخت کنند و سپس به کسانی که در چالش برنده می‌شوند سرمایه معاملاتی می‌دهد.

اما در ویتاورس و براساس برنامه سوپر چلنج شما هیچ هزینه‌ای برای شرکت در چالش پرداخت نمی‌کنید و در عوض می‌توانید با واریز حداقل ۱۰۰ دلار با سرمایه خود به انجام معامله بپردازید. در صورتی که موفق شوید دو بار سرمایه اولیه خود را ۱۰۰ درصد افزایش دهید، بروکر سرمایه بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد تا با آن معامله کنید.

در سوپر چلنج ویتاورس ۷۰ درصد سودی که از معامله با سرمایه بروکر به دست بیاورید به خودتان تعلق می‌گیرد.

 

سخن پایانی

ویتاورس یکی از بروکرهای جدید در بازار فارکس است که از اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی فعالیت خود را شروع کرد. این بروکر در حال حاضر رگوله نهاد سازمان خدمات بین‌المللی موالی را در اختیار دارد و برای همین می‌تواند خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.

از همین رو در مقاله امروز بررسی و معرفی کامل خدمات ویتاورس را برای‌تان ارائه کردیم و گفتیم که چگونه می‌توانید با هویت و مدارک ایرانی خود در این بروکر تازه‌تاسیس عضو شوید و مراحل احراز هویت را پشت سر بگذرانید.

همچنین از آنجایی که این مقاله به‌عنوان مرجع کامل معرفی بروکر ویتاورس نوشته شده است، در مورد سایر موارد این بروکر از جمله انواع حساب، نحوه ایجاد حساب دمو، پراپ تریدینگ ویتاورس، بونوس‌ها و روش‌های واریز و برداشت نیز مطالبی را ارائه کردیم.

اگر تجربه استفاده از این بروکر را دارید یا می‌خواهید از این به بعد معاملات فارکس خود را در ویتاورس ادامه دهید، می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
vittaverse

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا