کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آشنایی با پراپ تریدینگ در ویتاورس

دوره حضوری منتور شیپ

بروکر ویتاورس یکی از بروکرهای تازه‌تاسیس و جویای نام در بازار فارکس است که به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی توجه برخی از معامله‌گران فارکس ایرانی را به خود جلب کرده است. از جمله سوالاتی که این افراد در زمان تحقیق در مورد ویتاورس با آن روبه‌رو می‌شوند موضوع پراپ تریدینگ در ویتاورس است.

پراپ تریدینگ نوع خاصی از معاملات بازار فارکس است که معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند به کمک آن با سرمایه موسسات دیگر معامله کنند. بروکر ویتاورس نیز به‌عنوان یک بروکر فارکس مدرن شکل خاصی از پراپ تریدینگ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد دارند معاملات فارکس خود را به بروکر ویتاورس انتقال دهند، پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتهای مقاله امروز همراه ما باشید تا همه‌چیز در مورد پراپ تریدینگ در بروکر ویتاورس را برای‌تان شرح دهیم.

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ در فارکس به روشی گفته می‌شود که معامله‌گر با استفاده از آن می‌تواند با سرمایه شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این زمینه معامله کند و بخشی از سود معاملات را برای خود بردارد.

پراپ تریدینگ شکل خاصی از معامله در بازارهای مالی است که در جریان آن یک معامله‌گر با استفاده از سرمایه یک شرکت یا سازمان به انجام معامله می‌پردازد تا به سود برسد. این روش در نقطه مقابل معامله‌گری شخصی قرار می‌گیرد زیرا در معامله‌گری شخصی فرد با سرمایه خودش معامله می‌کند و هرگونه سود و زیاد کسب‌شده متعلق به خودش است.

این در حالی است که در پراپ تریدینگ معامله‌گر نه با سرمایه خود، بلکه با سرمایه شرکت یا سازمانی که به آن تعلق دارد، معامله می‌کند و هرگونه سود و ضرر معامله نیز به موسسه مورد نظر مربوط می‌شود.

از نظر لغوی اصطلاح پراپ تریدینگ که در بین معامله‌گران فارکس ایرانی جا افتاده، از عبارت انگلیسی Proprietary Trading گرفته شده است که معمولا از شکل مخفف آن یعنی Prop Trading استفاده می‌شود.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

 

پراپ تریدینگ در فارکس

زمانی که در بازار فارکس از پراپ تریدینگ صحبت می‌شود منظور موسسات و بروکرهای خاصی هستند که این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. در حقیقت در بازار فارکس منظور از پراپ تریدینگ امکانی است که یک موسسه مالی یا بروکر فارکس برای معامله‌گران خود ترتیب می‌دهد تا آن‌ها بتوانند با سرمایه شرکت به انجام معامله بپردازند.

معامله‌گرانی که مهارت و تجربه کافی دارند، می‌توانند با اثبات سودآوری و مهارت خود در معامله‌گری، از این شرکت‌ها سرمایه اولیه دریافت کرده و با آن روی جفت ارزهای دلخواه خود معامله کنند. در پایان نیز هرگونه سود به دست آمده بین شرکت‌های ارائه‌دهنده پراپ تریدینگ و معامله‌گر تقسیم می‌شود.

بدین ترتیب هم معامله‌گر از مهارت خود نهایت استفاده را می‌برد و به سودهای قابل‌توجهی می‌رسد و هم شرکت یا بروکر مورد نظر سرمایه خود را افزایش می‌دهد.

 

معرفی پراپ فرم ویتاورس

ویتاورس یک بروکر فارکس است که در زمینه پراپ و تامین سرمایه نیز فعالیت می‌کند. از همین رو بروکر ویتاورس را می‌توان پراپ فرم ویتاورس نیز خطاب کرد.

به شرکت یا موسسه‌ای که سرمایه مورد نیاز برای انجام پراپ تریدینگ را فراهم می‌کند، پراپ فرم یا Prop Firm می‌گویند. معمولا بروکرهایی که امکان پراپ تریدینگ را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند، در واقع واسطی بین پراپ فرم‌ها و معامله‌گران هستند که این دو طرف را به یکدیگر متصل می‌کنند.

از طرف دیگر می‌دانیم که ویتاورس یک بروکر فارکس است که امکان انجام معامله روی جفت ارزها، کریپتو، کالاها، شاخص‌ها و… را فراهم می‌کند.

بنابراین وقتی از پراپ فرم ویتاورس صحبت می‌شود منظور همان بروکر ویتاورس است که به‌کمک یک موسسه پراپ به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پراپ تریدینگ انجام دهند. اما آیا اصلا بروکر ویتاورس پراپ تریدینگ دارد؟

پاسخ این سوال یک «خیر» است اما برای افرادی که به دنبال معامله با سرمایه شرکت‌های دیگر هستند، جای نگرانی وجود ندارد. دلیل آن هم این است که بروکر ویتاورس یک طرح جایگزین و شاید بهتر از پراپ تریدینگ برای مشتریان خود در نظر گرفته است که در بخش بعدی در مورد آن صحبت می‌کنیم.

 

طرحی بهتر از پراپ تریدینگ با سوپر چلنج ویتاورس

بروکر ویتاورس به جای ارائه خدمات پراپ تریدینگ سنتی به کاربران از طرح جایگزینی به نام سوپر چلنج پرده برداشته است که معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند به کمک آن سرمایه معاملاتی دریافت کنند.

طرح جایگزین ویتاورس برای پراپ تریدینگ با نام سوپر چلنج ویتاورس یا چالش ویتاورس شناخته می‌شود. براساس این طرح معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند با گذراندن چالش دومرحله‌ای این بروکر حساب فاند دریافت کنند. در این حساب تا سقف ۲۰۰ هزار دلار سرمایه اولیه دریافت می‌کنید و حتی می‌توانید با طرح افزایشی ویتاورس این سرمایه را تا ۵۰۰ هزار دلار نیز افزایش دهید.

همان‌طور که می‌بینید بروکر ویتاورس نیز همانند یک پراپ فرم، سرمایه اولیه مورد نیاز برای انجام معاملات بزرگ را در اختیار معامله‌گرهای حرفه‌ای خود قرار می‌دهد. اما بین پراپ تریدینگ و سوپر چلنج ویتاورس یک تفاوت عمده وجود دارد.

در حقیقت برخلاف پراپ تریدینگ که معامله‌گر برای شرکت در چالش تایید مهارت معمولا نیاز دارد تا مبلغی را به‌عنوان ورودی پرداخت کند، در طرح سوپر چلنج ویتاورس نیازی به پرداخت مبلغ ورودی نیست. در عوض معامله‌گر با سرمایه خود معامله می‌کند و اگر بتواند مهارت خود را ثابت کند، مبلغ بیشتری را تا سقف ۵۰۰ هزار دلار از ویتاورس دریافت می‌کند.

شرکت در این طرح برای همه معامله‌گران رایگان است اما به هر حال هرکسی که بخواهد در این چالش شرکت کند باید مبلغ مشخصی را در حساب خود داشته باشد تا بتواند با استفاده از آن معامله کرده و مهارت خود را ثابت کند. این مبلغ در کمترین حالت می‌تواند ۱۰۰ دلار باشد.

در حقیقت کمترین مقداری که معامله‌گر می‌تواند آن را در حساب خود سپرده‌گذاری کند و وارد طرح سوپر چلنج ویتاورس شود ۱۰۰ دلار است. با افزایش سپرده اولیه می‌توانید میزان سرمایه معاملاتی دریافتی خود را افزایش دهید.

حتما از خود می‌پرسید چگونه می‌توان مهارت خود را به بروکر ویتاورس ثابت کرد؟ بیایید در بخش بعدی به این موضوع بپردازیم.

 

مراحل دریافت سرمایه اولیه از بروکر ویتاورس

اثبات مهارت معامله‌گری در ویتاورس در دو مرحله انجام می‌شود. در گام اول شما باید حداقل در ۷ روز میزان سرمایه اولیه خودتان را ۱۰۰ درصد افزایش دهید. برای مثال اگر همان حداقل موجودی مورد نیاز را که ۱۰۰ دلار است در حساب خود داشته باشید و به انجام معامله بپردازید، باید ۱۰۰ دلار خود را به ۲۰۰ دلار تبدیل کنید.

اگر موفق به انجام این کار شدید وارد گام دوم می‌شوید. در مرحله دوم نیز باید همانند مرحله اول میزان موجودی خود در پایان مرحله اول را ۱۰۰ درصد افزایش دهید. این یعنی اگر سرمایه ۱۰۰ دلاری شما در پایان مرحله اول به ۲۰۰ دلار رسیده اکنون باید ۲۰۰ دلار را به ۴۰۰ دلار افزایش دهید.

انجام موفقیت‌آمیز این دو مرحله نشان می‌دهد که شما یک معامله‌گر حرفه‌ای هستید و به‌قدری درک‌تان از بازار فارکس عمیق است که ویتاورس شما را شایسته دریافت سرمایه اولیه برای انجام معامله می‌بیند.

نکته جالب این طرح این است که هیچ محدودیت و قانون خاصی برای آن در نظر نگرفته شده است و با هر استراتژی معاملاتی می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که مدت زمان طی شدن مراحل ۶۰ روز تقویمی یا ۲ ماه است و هر مرحله نیز باید حداقل در ۷ روز انجام شود.

 

مقدار فاند و سود تقسیمی پراپ تریدینگ ویتاورس

یکی از شعارهای اصلی بروکر ویتاورس این است که تریدرهای کاربلد شایسته معامله با سرمایه بالا هستند. از همین رو مقدار فاند یا سرمایه اولیه‌ای که بروکر ویتاورس در طرح سوپر چلنج خود در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد، متناسب با سرمایه اولیه معامله‌گر افزایش می‌یابد.

به عبارت دیگر، اگر شما با سرمایه ۱۰۰ دلاری وارد این طرح بشوید تا ۱۰ هزار دلار فاند دریافت می‌کنید. این درحالی است که سپرده اولیه ۵ هزار دلاری مقدار فاند ۲۰۰ هزار دلاری را برای شما در پی خواهد داشت. جدول زیر مقدار فاند ویتاورس را براساس سپرده اولیه هر معامله‌گر نشان می‌دهد:

پراپ تریدینگ در ویتاورس

در این طرح تقسیم سود به‌صورت درصدی انجام می‌شود و ۷۰ درصد سود معاملات به شخص معامله‌گر اختصاص می‌یابد. در این بین ویتاورس نیز ۳۰ درصد سود را برای خود برمی‌دارد. ضمن اینکه سود ۷۰ درصدی معامله‌گر به‌صورت ماهانه قابل برداشت است.

 

آموزش شرکت در چالش بروکر ویتاورس

بعد از اینکه با طرح جایگزین پراپ تریدینگ ویتاورس آشنا شدیم باید در مورد نحوه استفاده از پراپ ویتاورس نیز صحبت کنیم. بنابراین این سوال مطرح می‌شود که چگونه در سوپر چلنج ویتاورس شرکت کنیم؟

شرکت در چالش ویتاورس کار چندان سختی نیست و می‌توانید با مراجعه به صفحه مخصوص پراپ در ویتاورس یک حساب کاربری ایجاد کنید. دقت داشته باشید که اطلاعات حساب شما در بروکر ویتاورس به صفحه پراپ انتقال نمی‌یابد و باید برای شرکت در چالش ویتاورس جداگانه ثبت نام کنید.

قدم بعدی این است که اطلاعات حساب خود از جمله شماره متاتریدر و مبلغ سرمایه اولیه را به پشتیبان آنلاین این بروکر در تلگرام ارسال کنید تا در ظرف ۲۴ ساعت حساب شما در پراپ ویتاورس تکمیل شود. تنها بعد از تایید حساب پراپ شما در ویتاورس است که می‌توانید معاملات خود را شروع کنید و مهارت معامله‌گری خود را با تکمیل چالش به اثبات برسانید.

نکته مهم دیگر این است که در مدت زمانی که طول می‌کشد تا چالش تکمیل شود اجازه برداشت مبلغ واریزی را از حساب خود ندارید و حتی نباید از آن برای انجام معاملات دیگر استفاده کنید.

 

جزئیات دریافت حساب فاند در ویتاورس

اگر معامله‌گری با موفقیت دو مرحله سوپر چلنج را انجام دهد از چه طریقی می‌تواند سرمایه اولیه دریافت کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بعد از تکمیل هر دو مرحله باید اطلاعات مورد نیاز را به پشتیبانی ویتاورس ایمیل کنید تا حساب شما بررسی شود. این اطلاعات عبارتند از:

  • مقدار سپرده اولیه در زمان شروع چالش
  • تاریخ شروع و پایان مرحله اول چالش (تنها تاریخ ملاک است نه ساعت)
  • تاریخ شروع و پایان مرحله دوم چالش (در اینجا نیز تنها تاریخ ملاک است نه ساعت)
  • شماره حساب متاتریدر
  • آدرس ایمیل معامله‌گر در ویتاورس

بعد از اینکه این اطلاعات را به پشتیبانی ویتاورس ایمیل کردید باید منتظر باشید تا صحت آن‌ها تایید شود. سپس به‌صورت خودکار حساب شما طبق جدولی که در بخش‌های قبلی دیدیم، تامین مالی می‌شود و لوریج حساب فاند شما نیز به ۱:۵ تغییر می‌کند.

اکنون می‌توانید با سرمایه بروکر ویتاورس معامله کنید و ۷۰ درصد سود را برای خود بردارید. توجه داشته باشید که با این سرمایه اجازه معامله روی ارزهای دیجیتال را نخواهید داشت و اگر این سرمایه ۱۰ درصد کاهش یابد حساب غیرفعال می‌شود. بنابراین اگر سوال‌تان این است که حداکثر کاهش سرمایه یا «دراودان» (Drawdown) حساب فاند ویتاورس چقدر است باید بگوییم که این رقم برابر با ۱۰ درصد است.

 

شرایط دریافت حساب فاند ۵۰۰ هزار دلاری در ویتاورس

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، در طرح سوپر چلنج ویتاورس تا ۵۰۰ هزار دلار نیز ظرفیت دریافت سرمایه اولیه وجود دارد. بنابراین سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که جزئیات طرح افزایشی سوپر چلنج ویتاورس چیست؟

اگر دو مرحله مورد نیاز برای عبور از چالش پراپ ویتاورس را طی کرده‌اید و مدتی می‌شود با سرمایه ۲۰۰ هزار دلاری این بروکر معامله می‌کنید باید بگوییم که اگر واجد شرایط باشید می‌توانید این سرمایه را تا ۵۰۰ هزار دلار نیز افزایش دهید.

این افزایش به‌تدریج و زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانید برای سه ماه متوالی حداقل ۶ درصد سود خالص ماهانه تولید کنید. نکته مهم این است که در طول دوره افزایش تدریجی حساب تریدر باید از مبلغ واریز اولیه بالاتر باشد. در این صورت افزایش سرمایه تریدر واجد شرایط ۲۵ درصد خواهد بود. برای فعال شدن این طرح نیز نیاز است تا با پشتیبانی ویتاورس صحبت کنید و درخواست فعال شدن طرح افزایشی را بدهید.

 

قوانین و مقررات پراپ تریدینگ ویتاورس

برای شرکت در چالش ویتاورس و دریافت سرمایه معاملاتی باید قوانین و مقررات مربوط به این طرح را رعایت کنید. برای مثال نباید هیچ پوزیشنی از مرحله اول به مرحله دوم انتقال یابد.

برای موفقیت در طرح سوپر چلنچ ویتاورس و دریافت سرمایه اولیه برای معامله باید یک سری قوانین و مقررات خاص و مشخص را رعایت کنید که در این بخش می‌خواهیم در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

اولین قانون شرکت در طرح پراپ تریدینگ ویتاورس معامله در حساب واقعی یا «ریل» (Real) است. این یعنی با استفاده از حساب آزمایشی یا «دمو» (Demo) نمی‌توانید در این چالش شرکت کنید.

قانون بعدی این است که نباید همزمان از دو یا چند حساب برای انجام چالش پراپ ویتاورس استفاده کنید زیرا این کار غیرمجاز است و می‌تواند باعث حذف شما از چالش شود.

نکته دیگر این است که نباید در طول چالش سود معاملات خود را برداشت کنید. این قانون به این دلیل وضع شده است که کارشناسان فنی ویتاورس بتوانند صحت معاملات شما را ارزیابی کنند. تنها می‌توانید در پایان هر دو مرحله چالش از حساب خود برداشت داشته باشید یا به انجام معاملات شخصی خود بپردازید.

از دیگر قوانین چالش پراپ تریدینگ ویتاورس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان سود مورد نیاز برای چالش بعد از کسر هزینه‌هایی مثل کمیسیون و سواپ‌ها محاسبه می‌شود.
  • حجم معاملات باز همزمان شما نباید به ازای هر ۵۰ هزار دلار از ۲۵۰ هزار دلار فراتر برود.
  • بررسی حساب شما ممکن است تا ۱۰ روز کاری طول بکشد.
  • تامین مالی پراپ تریدینگ ویتاورس با ارائه یک حساب دیگر انجام می‌شود و این مبلغ در قالب حساب دیگری در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • امکان انتقال پوزیشن‌های باز از مرحله اول به مرحله دوم وجود ندارد و باید مرحله دوم را بدون هیچ موقعیت معاملاتی باز شروع کنید.

علاوه بر موارد گفته‌شده قوانین دیگری نیز برای شرکت در چالش پراپ بروکر ویتاورس وضع شده است که پیشنهاد می‌کنیم قبل از شرکت در آن حتما همه آن‌ها را با دقت بخوانید.

 

چالش کلاسیک ویتاورس و تفاوت آن با سوپر چلنج

ویتاورس علاوه بر طرح سوپر چلنج خود که تا اینجای مقاله در مورد آن صحبت کردیم، چالش دیگری با عنوان چالش کلاسیک نیز دارد که در زمان شروع نگارش این مقاله هنوز فعال نشده بود. با این حال در حال حاضر چالش کلاسیک ویتاورس نیز فعال شده است که در این بخش اشاره کوتاهی به آن خواهیم داشت.

به‌طور کلی چالش کلاسیک ویتاورس نیز شبیه طرح سوپر چلنج این بروکر است و هدف از آن تامین سرمایه مالی برای معامله‌گران حرفه‌ای است. با این حال شرایط و قوانین چالش کلاسیک در بسیاری از موارد با سوپر چلنج ویتاورس فرق می‌کند.

برای مثال برخلاف سوپر چلنج که هدف سود آن در هر مرحله ۱۰۰ درصد است، در چالش کلاسیک این عدد در مرحله اول ۱۰ درصد و در مرحله دوم ۱۳ درصد است.

نحوه ثبت نام در چالش کلاسیک ویتاورس نیز همانند سوپر چلنج است و با مراجعه به صفحه مخصوص پراپ تریدینگ انجام می‌شود.

 

سخن پایانی

پراپ تریدینگ یکی از روش‌های محبوب در بین معامله‌گران فارکس است که با استفاده از آن می‌توان با سرمایه یک شرکت یا سازمان معامله کرد و بخش زیادی از سود حاصل از آن را برای خود برداشت. بسیاری از بروکرهای فارکس برای مشتریان خود امکان استفاده از پراپ تریدینگ را فراهم کرده‌اند تا بدین ترتیب هم کاربران‌شان به سود برسند و هم سرمایه بروکر افزایش یابد.

پراپ تریدینگ در ویتاورس نیز وجود دارد اما شکل آن کمی با پراپ عادی فرق می‌کند. در حقیقت به جای پراپ تریدینگ در ویتاورس طرح دیگری با عنوان سوپر چلنج ارائه شده است که هر کس می‌تواند با شرکت و موفقیت در آن تا حداکثر ۵۰۰ هزار دلار سرمایه اولیه برای معامله کسب کند.

پراپ ویتاورس از نظر ساختاری با پراپ تریدینگ عادی متفاوت است که در مقاله امروز در مورد این تفاوت‌ها صحبت کردیم. همچنین نحوه شرکت در چالش پراپ بروکر ویتاورس و دریافت سرمایه اولیه را نیز یاد گرفتیم. خوشحال می‌شویم شما هم نظرات و تجربیات خود را در استفاده از بروکر ویتاورس و طرح پراپ آن با ما به‌اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا