کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
آموزش فارکس

انواع حساب بروکر دبلیو ام مارکتس | بهترین حساب

دوره حضوری منتور شیپ

برای معامله در بروکر دبیلو ام مارکتس باید ابتدا یک حساب معاملاتی ایجاد کنید که این حساب می‌تواند یکی از چند نوع موجود در این بروکر باشد. هرکدام از انواع حساب بروکر دبلیو ام مارکتس برای قشر خاصی از معامله‌گران شخصی‌سازی شده است تا بتوانند متناسب با شرایط خود معاملات بهتری را تجربه کنند.

در مقاله امروز قصد داریم ضمن معرفی کوتاه بروکر WM Markets به‌طور ویژه در مورد انواع حساب بروکر دبلیو ام مارکتس صحبت کنیم و ببینیم که کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر هستند.

همچنین در مورد حساب دمو بروکر دبلیو ام مارکتس و نحوه ایجاد حساب دمو نیز صحبت خواهیم کرد. لطفا همراه ما باشید.

در مورد بروکر دبلیو ام مارکتس (WMMarkets)

بروکر دبلیو ام مارکتس (ویندزور سابق) بروکر فارکسی است که خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی هم قرار می‌دهد. برای همین ایرانی‌ها می‌توانند در این بروکر ثبت نام و احراز هویت کنند.

بروکر دبلیو ام مارکتس یکی از بروکرهای تازه‌تاسیس فارکس است که کاربران ایرانی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. همان‌طور که در جریان هستید بسیاری از بروکرها و کارگزاری‌های مطرح فارکس به دلیل تبعیت از قوانین بین‌المللی اجازه خدمت‌رسانی به کاربران برخی کشورها از جمله ایران را ندارند.

اما در این بین برخی بروکرها با استفاده از روش‌های مختلفی همچون تاسیس شعبه «آفشور» یا «آف شور» (Offshore) تحریم‌های وضع شده علیه کشورهایی مثل ایران را دور می‌زنند و به کاربران این کشورها خدمت‌رسانی می‌کنند.

بروکر دبلیو ام مارکتس نیز در حقیقت شعبه آفشور بروکر مطرح «ویندزور» (Windsor) است که از سال ۲۰۲۴ برای ارائه خدمات فارکس به کاربران ایرانی تاسیس شد.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

از همین رو یکی از سوالات پرتکراری که برای معامله‌گران ایرانی به وجود آمده این است که در بروکر دبلیو ام مارکتس چه نوع حساب‌های معاملاتی داریم؟ به عبارت دیگر افرادی که قصد ثبت نام در بروکر WMMarkets را دارند هنگام ایجاد حساب معاملاتی با چه گزینه‌هایی مواجه هستند؟ بیایید در بخش‌های بعدی به همه این سوالات پاسخ دهیم.

 

انواع حساب معاملاتی در بروکر دبلیو ام مارکتس

در بروکر WMMarkets دو نوع حساب معاملاتی وجود دارد که شامل حساب پرایم و حساب زیرو می‌شود. همچنین حساب ویژه یا VIP نیز برای برخی از مشتریان خاص با سرمایه بالا در نظر گرفته شده است.

با مراجعه به سایت رسمی بروکر دبلیو ام مارکتس شاهد هستیم که در این بروکر انواع حساب معاملاتی به دو دسته اصلی «پرایم» (Prime) و «زیرو» (Zero) تقسیم می‌شود. همچنین یک نوع حساب ویژه با نام «وی‌آی‌پی» (VIP) نیز قابل انتخاب است که می‌توان آن را نسخه پیشرفته‌تر حساب زیرو در نظر گرفت.

بنابراین کسی که برای اولین بار در این بروکر ثبت نام می‌کند باید یکی از این حساب‌ها را انتخاب کند. برای انتخاب بهترین گزینه ابتدا باید بدانیم که این حساب‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته و کدام یک با شرایط معامله‌گری ما سازگاری بیشتری دارند.

برای پیدا کردن پاسخ این سوال در این بخش دو نوع حساب پرایم و زیرو بروکر دبلیو ام مارکتس را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم و در بخش بعدی به سراغ حساب ویژه یا VIP می‌رویم.

بروکر دبلیو ام مارکت

 

ضمن اینکه در جدول بالا خلاصه‌ای از تفاوت‌های حساب پرایم و زیرو در بروکر دبلیو ام مارکتس را مشاهده می‌کنید.

نکته مهم دیگر این است که اگر به دنبال حساب استاندارد بروکر دبلیو ام مارکتس می‌گردید باید بگوییم چنین حسابی در این بروکر وجود ندارد اما حساب زیرو را می‌توان شبیه آن در نظر گرفت. همچنین حساب پرایم نیز نقش حساب ECN بروکر دبلیو ام مارکتس را بازی می‌کند. اگر هم به دنبال حساب سنتی بروکر دبلیو ام مارکتس هستید در این صورت بهتر است بدانید که چنین حسابی در این بروکر وجود ندارد. در این صورت تنها انتخاب شما این است که یکی از حساب‌های زیرو یا پرایم را انتخاب کنید.

 

حساب پرایم در بروکر دبلیو ام مارکتس

حساب Prime بروکر دبلیو ام مارکتس برای معامله‌گران تازه‌کار و کم‌تجربه طراحی شده و حداقل سپرده در آن تنها ۵۰ دلار است. این یعنی با واریز این مقدار می‌توانید معاملات خود را در فارکس شروع کنید. البته اگر روش این کار را نمی‌دانید خواندن مقاله «ورود به فارکس و ثبت نام در فارکس بزرگترین بازار مالی جهانی» می‌تواند نقطه شروع خوبی برای این کار باشد.

در حساب پرایم اسپرد معاملات از ۱.۰ پیپ شروع می‌شود و حداکثر لوریج یا اهرم قابل انتخاب ۱:۱۰۰۰ است. همچنین حداقل اندازه معامله در حساب پرایم ۰.۰۱ لات و حداکثر آن ۵۰ لات است. از مزایای دیگر این نوع حساب می‌توان به کمیسیون صفر دلاری در معاملات CFD‌ فارکس و انواع دیگر CFD اشاره کرد.

نکته مهم دیگری که در مورد حساب پرایم بروکر دبلیو ام مارکتس وجود دارد پشتیبانی آن از حساب اسلامی یا حساب بدون سوآپ است. این موضوع به‌ویژه برای کسانی که در مسائل شرعی حساس هستند و می‌خواهند درآمد آن‌ها از بازار فارکس کاملا حلال و بدون شبه باشد اهمیت خاصی دارد. این افراد می‌توانند هنگام ثبت نام در این بروکر حساب پرایم را انتخاب کنند. برای کسانی که چیزی از حساب اسلامی بروکرهای فارکس نمی‌دانند خواندن مقاله «حساب اسلامی (Islamic Account) چیست؟ صفر تا صد حساب اسلامی فارکس» را پیشنهاد می‌کنیم.

 

حساب زیرو در بروکر WM Markets

کسانی که در بازار فارکس اسم‌ورسمی دارند و به‌صورت حرفه‌ای معامله می‌کنند، می‌توانند از حساب زیرو بروکر دبلیو ام مارکتس استفاده کنند. در این نوع حساب حداقل سپرده‌گذاری به ۱۰۰۰ دلار افزایش یافته و در عوض اسپرد معاملات از ۰.۰ پیپ شروع می‌شود.

حداقل و حداکثر اندازه معامله در حساب زیرو نیز همانند حساب پرایم به‌ترتیب ۰.۰۱ لات و ۵۰ لات است. ضمن اینکه حداکثر لوریج انتخابی نیز می‌تواند تا ۱:۱۰۰۰ باشد.

نکته قابل‌توجه در مورد حساب پرایم بروکر WM Markets این است که حساب اسلامی ندارد و در آن نمی‌توان معاملات بدون سوآپ داشت. علاوه بر این، از آنجایی که این نوع حساب برای افراد حرفه‌ای فارکس طراحی شده است، برخلاف حساب پرایم در آن خبری از آموزش نیست.

اما حساب ویژه بروکر دبلیو ام مارکتس چیست؟

 

حساب ویژه (VIP) بروکر دبلیو ام مارکتس

حساب ویژه یا VIP حساب خاصی در بروکر دبلیو ام مارکتس است که تنها برای مشتریانی که سرمایه خالص بالایی دارند فعال می‌شود. برای این کار باید فرم مخصوص این کار را پر کنید.

علاوه بر حساب پرایم و زیرو که دو نوع اصلی حساب معاملاتی در بروکر دبلیو ام مارکتس هستند،‌ یک نوع حساب دیگر نیز در این بروکر به چشم می‌خورد. این حساب همان حساب ویژه یا VIP است که تنها برای دارندگان حساب زیرو می‌توان آن را فعال‌ کرد. برای همین حساب ویژه WMMarkets با عنوان حساب VIP Zero نیز شناخته می‌شود.

کسانی که در این بروکر با سرمایه خالص بالا معامله می‌کنند، می‌توانند حساب معاملاتی خود را به VIP تغییر دهند. این حساب سه مزیت مهم دارد که عبارتند از:

  1. اختصاص مدیر حساب شخصی
  2. دوره‌های آموزشی یک‌نفره اختصاصی به‌صورت تک به تک با تحلیل‌گر ارشد بروکر دبلیو ام مارکتس
  3. کمیسیون معاملاتی کمتر

حتما از خود می‌پرسید چگونه حساب VIP‌ بروکر دبلیو ام مارکتس را فعال کنیم؟ پاسخ به این سوال ساده است و تنها باید از صفحه اصلی بروکر وارد بخش حساب VIP شوید. سپس می‌توانید با استفاده از فرمی که در آن وجود دارد درخواست خود را برای کارشناسان بروکر ارسال کنید. بدین ترتیب بعد از بررسی حساب شما و در صورتی که حائز شرایط مورد نیاز باشید، حساب معاملاتی شما به حساب ویژه ارتقا می‌یابد.

 

حساب دمو در بروکر WMMarkets

مانند بسیاری از بروکرهای مطرح جهان بروکر دبلیو ام مارکتس نیز امکان ایجاد حساب دمو یا آزمایشی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

بعد از اینکه در قسمت‌های قبل مقایسه حساب پرایم و زیرو بروکر دبلیو ام مارکتس را با یکدیگر انجام دادیم و دانستیم که حساب پرایم برای افراد تازه‌کار و حساب زیرو برای حرفه‌ها مناسب است، اکنون بهتر است در مورد حساب دمو WMMarkets نیز صحبت کنیم.

یکی از استراتژی‌های خوبی که بسیاری از فعالان بازار فارکس از آن استفاده می‌کنند استفاده از «حساب دمو» (Demo Account) یا آزمایشی بروکرهای مختلف است. در این حساب‌ها پول مجازی و بی‌ارزشی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن‌ معامله کنید، استراتژی‌های معاملاتی گوناگون خود را آزمایش کنید و ببینید که چگونه می‌توانید از پس شرایط پرنوسان بازار بربیایید.

خوشبختانه در بروکر دبلیو ام مارکتس نیز امکان ایجاد حساب دمو وجود دارد و افراد می‌توانند بدون نیاز به پول و سرمایه واقعی، در بازار فارکس معامله کنند. این کار باعث می‌شود تا شما قبل از ورود به بازار واقعی در بازار آزمایشی حضور داشته باشید و تجربه لازم را کسب کنید.

برای ایجاد حساب دمو در بروکر WMMarkets تنها کافی است از صفحه اصلی این بروکر روی حساب دمو کلیک کنید. سپس اگر در سایت ثبت نام نکرده باشید ابتدا باید مراحل عضویت را پیش ببرید و در نهایت حساب دموی خود را بسازید.

 

سخن پایانی

بروکر دبلیو ام مارکتس از آن بروکرهای فارکسی است که کاربران ایرانی داخل کشور نیز می‌توانند بدون مشکل در آن ثبت نام و احراز هویت کنند. این افراد برای این کار نیاز به ایجاد حساب معاملاتی دارند که بسته به شرایط آن‌ها می‌تواند از نوع پرایم یا زیرو باشد.

حساب پرایم و حساب زیرو هر دو امکان ورود به فارکس را فراهم می‌سازند اما تفاوت‌های قابل‌توجهی هم بین آن‌ها وجود دارد. برای مثال کسانی که به دنبال حساب اسلامی فارکس هستند تنها می‌توانند از حساب پرایم استفاده کنند.

علاوه بر این، در جزئیات دیگری همچون حداقل سپرده مورد نیاز و کمیسیون‌ها نیز بین این دو نوع حساب تفاوت وجود دارد که در طول مقاله امروز به‌طور کامل در مورد آن‌ها صحبت کردیم.

نظر شما در مورد بروکر دبلیو ام مارکتس و انواع حساب‌های مختلف آن چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خود را از قسمت نظرات همین مقاله با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا