🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید

چگونه خودمان درباره ارزهای دیجیتال تحقیق کنیم؟

در دنیای وسیع و بدون قانون ارزهای دیجیتال خطرات زیادی افراد کم‌تجربه و تازه‌وارد را تهدید می‌کند؛ اما از طرف دیگر هم فرصت‌های سودآوری هیجان‌انگیزی در آن نهفته است.

در این بازار بارها شاهد بوده‌ایم که افراد مختلف تنها با شنیدن خبرهای مربوط به سودهای چندصددرصدی وسوسه شده و سرمایه‌ی زندگی خود را صرف خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کرده‌اند. درحالی که حتی اطلاعی از کاربرد و نحوه‌ی کار پروژه‌ای که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ندارند.

خوشبختانه در دوره‌ای از تاریخ زندگی می‌کنیم که در آن همه‌چیز به رایگان در اینترنت قابل دسترسی بوده و برای تحقیق در مورد یک موضوع تنها کافی است بدانیم دقیقاً باید در چه سایت‌هایی به دنبال چه اطلاعاتی بگردیم.

از همین رو قصد داریم در این مقاله سایت‌ها، روش‌ها و پلتفرم‌های مختلفی را که می‌توانید از آن‌ها برای تحقیق در مورد ارزهای دیجیتال استفاده کنید، معرفی کنیم. در پایان خواهید توانست با اعتماد به نفس کامل در مورد رمزارزهایی که می‌خواهید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید، تحقیق کرده و براساس آن‌ها تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید.

 

رتبه‌بندی و اطلاعات رسمی رمزارزها

با مراجعه به سایت کوین مارکت کپ می‌توان رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال را مشاهده کرد.

سایت «کوین مارکت کپ» (CoinMarketCap) بهترین و مطمئن‌ترین پلتفرم برای دریافت اطلاعات رسمی هر رمزارز است که روزانه صدها هزار سرمایه‌گذار از آن بازدید می‌کنند. در این سایت می‌توان رتبه‌بندی تمام ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار، حجم معاملات ۲۴ ساعته‌ی آن‌ها، میزان رشد قیمت در هر روز، هفته و ماه گذشته، جدیدترین ارزهای دیجیتال لیست شده و غیره را مشاهده کرد.

همچنین اطلاعات ضروری هر رمزارز مثل حداکثر موجودی، موجودی در گردش، نماد رسمی، سایت اصلی و اطلاعات مشابه نیز در کوین مارکت کپ ثبت می‌شود.

برای مثال ممکن است در گشت‌وگذارهای خود در سایت‌های خبری اسم یک رمزارز جدید به گوش‌تان بخورد و بخواهید با یک کلیک تمام اطلاعات پیرامون آن را به دست آورید.

در این صورت می‌توانید وارد سایت کوین مارکت کپ شده و اسم آن را جستجو کنید. بدین ترتیب می‌توانید در یک صفحه جامع در مورد رمزارز مد نظر خود اطلاعات کسب کنید، قیمت فعلی و گذشته‌ی آن را ببینید و حتی لیست صرافی‌هایی که امکان خریدوفروش آن را فراهم کرده‌اند، مشاهده کنید.

به عنوان جایگزین می‌توانید از سایت «کوین گکو» (CoinGecko) هم استفاده کنید که کارکردی مشابه کوین مارکت کپ دارد.

 

اطلاع از رویدادهای آینده

سایت کوین مارکت کل رویدادهای آینده‌ی ارزهای دیجیتال مختلف را لیست می‌کند.

خیلی وقت‌ها بعضی از ارزهای دیجیتال به خاطر به‌روزرسانی، لیست شدن در یک صرافی و خبرهای مشابه دیگر مورد توجه کاربران قرار گرفته و با افزایش قیمت مواجه می‌شوند.

بسیاری از این رویدادها از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند و شما می‌توانید با مراجعه به سایت «کوین مارکت کل» (CoinMarketCal) آن‌ها را ببینید. این سایت که در نام‌گذاری خود از همان سبک کوین مارکت کپ استفاده کرده، در واقع یک تقویم برای ثبت رویدادهای آینده‌ی پروژه‌های بلاک چینی است.

رویدادهایی که در این سایت ثبت می‌شود شامل لیست شدن یک رمزارز در صرافی‌های شناخته شده، کنفرانس‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، پرسش و پاسخ تیم سازنده‌ی یک رمزارز با کاربران خود، زمان سوزانده‌شدن بخشی از موجودی یک رمزارز (Token Burning)، به‌روزرسانی نرم‌افزاری و موارد مشابه می‌شود.

برای مثال در زمان نگارش این مقاله با یک مراجعه به این سایت متوجه شدیم که رمزارز «مونرو» (Monero) با نماد XMR قبل از ماه آگوست امسال یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری خواهد داشت.

 

دنبال کردن افراد در شبکه‌‌های اجتماعی

با دنبال کردن افراد متخصص در شبکه‌های اجتماعی می‌توان از تجربیات آن‌ها استفاده کرد.

با اینکه در نهایت، این خود ما هستیم که باید در مورد خرید یا فروش یک رمزارز تصمیم بگیریم ولی بهتر است قبل از این کار به نظرات و تحلیل‌های افراد متخصص هم گوش بدهیم. البته این بدان معنی نیست که کورکورانه چند نفر را دنبال کرده و هر پیشنهاد خرید و فروشی که اعلام می‌کنند را بلافاصله اجرایی کنیم.

در عوض بهترین کار این است که تحلیل‌گران با تجربه و متخصصان این حوزه را که کارنامه‌ی گذشته‌ی آن‌ها مشخص است، در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام دنبال کنیم و در شرایط مختلف بازار از نقطه‌نظرات آن‌ها نیز بهره ببریم.

مطمئناً چنین افرادی سابقه‌ی بیشتری در این بازار داشته و به قول معروف چند پیراهن بیشتر از ما پاره کرده‌اند. استفاده از تجربیات این افراد باعث می‌شود که اشتباهات گذشته‌ی آن‌ها را تکرار نکنیم.

 

بررسی سایت رسمی هر رمزارز

سایت رسمی هر رمزارز بهترین منبع برای دریافت اطلاعات در مورد آن پروژه است.

این روزها تعداد رمزارزها بسیار زیاد شده و سرمایه‌گذاران برای متنوع کردن سبد دارایی‌های خود به سراغ ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین و اتریوم هم می‌روند.

شاید همین خود شما هم در سبد سرمایه‌گذاری خود رمزارزهایی مثل «کاردانو» (Cardano) یا «ریپل» (Ripple) داشته باشید؛ ولی آیا واقعاً می‌دانید که کاربرد این رمزارزها چیست؟ یا تیم سازنده‌ی آن چه کسانی هستند؟

بهترین راه برای پاسخ به این سوال‌ها مراجعه‌ به سایت رسمی هر پروژه است که اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به عنوان مثال با مراجعه به سایت رسمی کاردانو که در آدرس cardano.org قرار دارد، علاوه بر آشنایی با این پروژه و درک مشکلی که سعی در حل آن دارد، اطلاعات دیگری مثل کیف پول‌های پیشنهادی برای نگه‌داری رمزارز کاردانو، کاوش‌گر تراکنش‌ها، نحوه‌ی سپرده‌گذاری و همچنین نقشه‌ی راه توسعه‌ی آن نیز قابل دسترسی است.

 

دسترسی به نمودار قیمت رمزارزها

با استفاده از سایت تریدینگ ویو می‌توان به نمودار قیمت ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا کرد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران برای تحلیل قیمت یک رمزارز و تعیین نقاط ورود و خروج از نمودار قیمت آن استفاده می‌کنند. در این نمودارها تاریخچه‌ی قیمت یک ارز دیجیتال و هر دارایی دیگر به شکل نمودار روی صفحه نمایش داده می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را مشاهده و تحلیل کنید.

بزرگترین سایت و پلتفرمی که این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، سایت «تریدینگ ویو» (TradingView) است و شما هم می‌توانید مانند سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای به آن دسترسی داشته باشید.

تریدینگ ویو نه تنها نمودار قیمت یک رمزارز را برایتان نمایش می‌دهد بلکه امکانات و ابزارهای فراوانی نیز در خود دارد که می‌توانید از آن برای «تحلیل تکنیکال» (Technical Analysis) استفاده کنید.

برای مثال اگر محدوده‌ای را به عنوان مقاومت یا حمایت تشخیص داده‌اید، می‌توانید با انتخاب ابزار کشیدن خط روی نمودار خطوط دلخواه خود را بکشید یا اندیکاتورهای شناخته‌شده‌ی این نوع تحلیل را با یک کلیک روی نمودار نمایش دهید.

از دیگر امکانات تریدینگ ویو می‌توان به بخش اخبار و تحلیل‌های کاربران دیگر اشاره کرد که می‌توانید آن‌ها را نیز مطالعه کرده و با طرز فکر افراد و تحلیل‌گران دیگر آشنا شوید.

 

یادگیری تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

با یادگیری تحلیل تکنیکال و فاندامنتال می‌توانید رمزارزهای دلخواه‌ خود را خودتان تحلیل کنید.

تحلیل تکنیکال به نوعی از تحلیل در بازارهای مالی گفته می‌شود که در آن با استفاده از تاریخچه‌ی قیمت یک دارایی در گذشته، قیمت و روند حرکت آن در آینده پیش‌بینی می‌شود.

تحلیل تکنیکال نوعی علم است که قوانین و ابزارهای خاص خود را دارد و خود شما هم می‌توانید با یاد گرفتن آن شرایط فعلی یک رمزارز را از نظر قیمت بررسی و تحلیل کنید.

بدین ترتیب دیگر لازم نیست منتظر کس دیگری بمانید که نقاط ورود و خروج مناسب را برای شما مشخص کند. با یاد گرفتن تحلیل تکنیکال خودتان خواهید توانست با توجه به نیاز خود و روی هر ارز دیجیتالی که دلتان خواست تحلیل کرده و تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید.

دوره‌های آموزشی که مجموعه‌ی حسینی فایننس برای شما تدارک دیده به صورت کامل و جامع این نوع تحلیل را به شما آموزش می‌دهد و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از طریق لینک وارد بخش فروش دوره‌ها شوید.

علاوه بر تحلیل تکنیکال یادگیری «تحلیل فاندامنتال» (Fundamental Analysis) هم می‌تواند کمک شایانی به شما بکند. در این نوع تحلیل کاری با قیمت گذشته و فعلی یک رمزارز نداشته و تلاش می‌کنیم با استفاده از تحقیق در مورد مسائل بنیادی خود پروژه از جمله تیم سازنده، نقشه راه، کیفیت توسعه، فعالیت شبکه و مسائل مشابه ارزش واقعی آن پروژه و ارز دیجیتال را مشخص کنیم.

 

دنبال کردن سایت‌‌ها و صفحات خبری

همیشه سعی کنید با دنبال کردن سایت‌های خبری فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید.

برای اینکه همیشه از آخرین خبرها و اتفاقاتی که در دنیای بزرگ ارزهای دیجیتال به وقوع می‌پیوندد، اطلاع داشته باشید باید هر روز چند سایت معتبر فعال در این زمینه را بررسی کنید. همچنین می‌توانید صفحات آن‌ها را در اینستاگرام دنبال کنید یا عضو کانال آن‌ها در پلتفرم‌هایی مثل واتس‌اپ و تلگرام شوید.

در حال حاضر معتبرترین خبرگزاری‌های فعال در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال «کوین تلگراف» (CoinTelegraph) و «کوین دسک» (CoinDesk) هستند که بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی خبرهای خود را از این دو سایت تهیه می‌کنند.

همین بخش بلاگ سایت حسینی فایننس و صفحه‌ی ارزنو در اینستاگرام نیز آخرین اخبار و اطلاعات این بازار را به زبان شیرین فارسی در اختیارتان قرار می‌دهند.

اخبار ارز های دیجیتال

 

سخن پایانی

سایت‌ها، پلتفرم‌ها و روش‌هایی که در این مقاله آن‌ها را معرفی کردیم همگی جزو مهم‌ترین ابزارهای تحقیق و کسب اطلاعات از شرایط بازار هستند که تمام سرمایه‌گذاران و فعالان حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

برای همین شما هم می‌توانید با یادگیری هر کدام از آن‌ها و تمرین و تکرار نیاز خود به افراد دیگر را از بین برده و خودتان در مورد رمزارز مدنظرتان تحقیق کنید. بدین ترتیب می‌توانید از شر اطلاعات نادرست و کلاه‌بردارانه که در اینترنت پر شده است در امان بمانید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام میشه یه بخشی رو در سایت در نطر بگیرید جهت معرفی ارزهای دیجیتال آینده دار دیگه ما خودمون نیاز نباشه دنبال تحلیل فاندامنتال باشیم

    1. سلام وقت شما بخیر
      در دنیای کریپتو شما نباید دنبال یه سایت باشید که بهتون بگه چی بخرید یا نخرید
      خوندن گذشته و اهداف آینده یک ارز و اخباری که روزانه از بازار کریپتو بیرون میاد کمک بزرگی بهتون میکنه
      همیشه خودتون تحلیل و تحقیق بکنید و به راهنمایی هیچ فرد یا نهادی اکتفا نفرمایید
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا