کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
آموزش فارکس

نحوه خرید سهام بورس آمریکا | خرید سهام از فارکس

دوره حضوری منتور شیپ

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران فعال در بازارهای مالی امروزی با تعاد بی‌شماری از  دارایی‌های قابل معامله مواجه هستند، انواع سهام از بلو چیپ گرفته تا بازارهای آتی و ارز خارجی (فارکس) همگی در بازارهای مالی قابل دسترسی و معامله هستند. تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام یک از این کالاها را برای معامله باید انتخاب کرد می‌تواند پیچیده باشد و برای بهترین انتخاب باید عوامل زیادی در نظر گرفته شود.

مهم‌ترین عامل در این تصمیم‌گیری ممکن است تحمل ریسک و سبک معاملاتی فرد معامله‌گر یا سرمایه‌گذار باشد. برای مثال، سرمایه‌گذاران که با اهداف طولانی مدت وارد بازار می‌شوند خرید و نگه‌داری سهام را ترجیح می‌دهند، در حالی‌که معامله‌گران کوتاه‌مدت، از جمله اسکالپرها ممکن است فارکس را ترجیح دهند که نوسان قیمت در آن بیشتر است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه خرید و فروش سهام در بورس آمریکا آشنا کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

بازار بورس آمریکا

اولین قدم در یادگیری نحوه معامله در بازار سهام ایالات متحده، درک ماهیت آن است. بازار سهام ایالات متحده اساسا یک مکان برای مبادله دارایی‌های با ارزش است که در آن سرمایه‌گذاران سهام شرکت‌های سهامی عام را می‌خرند و می‌فروشند.

گفتنی است که بازار سهام آمریکا توسط دو تا از بزرگ‌ترین بورس‌های جهان، بورس نیویورک و بورس نزدک اداره می‌شود که به تسهیل خرید و فروش سهام در شرکت‌های سهامی عام مانند آمازون، مک دونالد، نایک، وال مارت و… کمک می‌کنند.

ارزش کل بازار سهام ایالات‌متحده هر روز باتوجه به میزان مبادلات در حال انجام، در نوسان است. بر اساس گزارشات Intercontinental Exchange که بورس نیویورک را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد، ارزش کل بازار سهام ایالات متحده در بورس نیویورک در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ بیش از ۳۰ تریلیون دلار گزارش شده است.

فاکتورهایی که قیمت سهام امریکا را تغییر می دهد

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

 

نحوه سرمایه‌گذاری در بورس آمریکا

حالا که کمی با بازار سهام آمریکا آشنا شدید بیایید به نحوه معامله در این بازار، دسترسی به داده‌های بازار برای معامله و اینکه چرا استفاده از نمودار بازار سهام ایالات متحده می‌تواند برای کمک به تصمیم گیری‌های تجاری شما بسیار مفید باشد، نگاهی بیاندازیم.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار سهام را دارید، فرآیند شروع آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید؛ اولین قدم برای شروع معامله در بازار سهام آمریکا، پیدا کردن یک کارگزاری مناسب است. برای جستجو در میان کارگزاری‌ها باید به معاملات و دارایی‌هایی که هر کارگزاری از آن‌ها پشتیبانی می‌کند دقت کنید.

دومین فاکتوری که برای انتخاب کارگزاری اهمیت زیادی نزد سرمایه‌گذاران دارد، میزان کارمزدهایی است که برای انجام معاملات در نظر می‌گیرند.

با استفاده از یک کارگزاری مناسب می‌توانید شاخص‌های سهام ایالات متحده را در عرض چند ثانیه بدون نیاز به ارتباط گرفتن با طرف مقابل خود بخرید و بفروشید. همچنین یک کارگزاری سرمایه شما را برای معامله یا سرمایه‌گذاری نزد خود نگه می‌دارد، بنابراین انتخاب کارگزار مناسب از نکات مهم و اصلی برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام آمریکا است.

پیدا کردن یک کارگزاری از بین صدها کارگزاری خوب که بهترین رگولاتوری، امنیت و ایمنی را داشته باشد برای تجربه خرید سهام ایالات متحده از هر کشور دیگری در جهان بسیار مهم است.

مزایا و معایب بورس امریکا

تصمیم بگیرید که چه نوع حسابی می‌خواهید؛ یک حساب برای سرمایه‌گذاری با اهداف کوتاه‌مدت یا بلندمدت در کارگزاری باز کنید. مقداری سپرده اولیه به حساب خود واریز نمایید. پس از انجام این کار می‌توانید اوراق بهادار بخرید و بفروشید. می‌توانید سهام و اوراق قرضه یا صندوق‌های متقابل، صندوق‌های شاخص و صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) را انتخاب کنید که حاوی صدها اوراق بهادار مجزا هستند. بسیاری از کارشناسان داشتن یک سبد سرمایه با دارایی‌های متنوع را پیشنهاد می‌کنند.

برای خرید و فروش یک سهام یا دارایی کافی‌ست که از طریق پلتفرم معاملاتی نماد آن را انتخاب کنید و مشخص کنید که چه تعداد سهام می‌خواهید بخرید یا بفروشید.

 

شاخص‌های مهم بورس آمریکا

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه در بازار سهام ایالات متحده معامله کنید، اصطلاح رایج دیگری که باید بدانید «شاخص» است.

از آنجایی که طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها از بخش‌های مختلف در بازار سهام ایالات متحده لیست شده‌اند، صرافی‌ها مجموعه‌ای از شاخص‌های بورس آمریکا را برای کمک به اقتصاددانان، مدیران صندوق‌ها، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار سهام ایجاد کردند.

به عنوان مثال، سه مورد از شاخص‌های مهم و بزرگ ایالات‌متحده شامل نزدک، اس اند پی و داو جونز می‌شوند.

شاخص بازار سهام S&P ۵۰۰، این شاخص ارزش ۵۰۰ شرکت بزرگ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار نیویورک را اندازه‌گیری می‌کند و به عنوان بهترین نماینده از کل بازار سهام ایالات متحده در نظر گرفته می‌شود.

شاخص بورس نزدک ۱۰۰، این شاخص ارزش ۱۰۰ شرکت بزرگ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار نزدک را می‌سنجد. این شاخص شامل شرکت‌هایی از صنایع مختلف، عمدتا شرکت‌های مرتبط با فناوری، می‌شود. این شاخص به‌عنوان نماینده بخش فناوری ایالات‌متحده به حساب می‌آید.

شاخص بازار سهام داوجونز  ۳۰، این شاخص نیز از شاخص‌های مهم است که در سال ۱۸۹۶ برای ردیابی عملکرد بازار سهام ایالات متحده ایجاد شد، زمانی‌که اطلاعات شرکت‌های فردی محدود بود. هدف از ۳۰ سهم فهرست شده در این شاخص، انعکاس بخش‌های غالب است که به اقتصاد آمریکا کمک می‌کنند.

به همین دلیل است که شرکت‌های مختلفی از تمام بخش‌ها در آن گنجانده شده است. با گذشت زمان برخی از شرکت‌ها بورس را ترک می‌کنند و برخی دیگر ارتقا می‌‌یابند.

از اواسط سال ۲۰۱۹، برخی از شرکت‌های داوجونز ۳۰ شامل American Express ،Apple ،Boeing ،Coca-Cola ،Disney ،Goldman Sachs ،McDonald’s ،Microsoft ،Nike ،Verizon و… می‌شوند.

 

خرید سهام در بازار فارکس

در بازار فارکس برخی بروکرها با توجه به نوع قراردادی که ارائه می‌دهند می‌توانند سهام‌های مختلف کشورهای اروپایی و آمریکایی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار شما قرار ‌دهند. بنابراین شما می‌توانید علاوه بر جفت ارزها بر روی سهام شرکت‌های بزرگی همچون اپل و گوگل نیز سرمایه‌گذاری کنید. فقط باید بتوانید با دانش خود، جهت درست حرکت قیمت را شناسایی کنید.

معامله در بازار فارکس باوجود محدودیت‌هایی که برای ایرانیان دارد، امکان‌پذیر است. درواقع می‌توان گفت امکان سرمایه‌گذاری در فارکس در صورت داشتن دانش معامله‌گری و اقتصادی، برای افراد بسیاری حتی بدون داشتن سرمایه اولیه وجود دارد. اگر بتوانید در زمان مناسب، جهت حرکت قیمت در جفت ارزها و سهام را تشخیص دهید، می‌توانید با سرمایه‌گذاری در فارکس به درآمد مناسبی از این بازار دست پیدا کنید.

علاوه بر این اگر به خرید سهام در فارکس علاقه‌مندید، می‌توانید با سرمایه‌گذاری در بخش سهام فارکس و پیش‌بینی درست قیمت به کسب درآمد مشغول شوید. روی هم رفته می‌توان گفت که لازمه فعالیت در این بازار، داشتن دانش کافی درزمینه تکنیکال و فاندامنتال است.

 

سخن پایانی

سرمایه‌گذاری در بازار سهام آمریکا به دلیل سود دلاری که با خود دارد تا حد زیادی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. معامله‌گران ایرانی نیز از این دسته از سرمایه‌گذاران مستثنی نیستند. برای معامله سهام آمریکا در بورس این کشور یا بازار فارکس پیش از هر کار باید به دنبال یک کارگزاری مورد اعتماد و مناسب بگردید.

البته که برای این نوع سرمایه‌گذاری حتما نیاز است تا دانش لازم را کسب کنید و با روش‌های تحلیل این بازار آشنا شوید. شاخص‌های سهام مهم آمریکا مثل نزدک و اس اند پی از جمله شاخص‌های مهم با درصد رشد بالا هستند که در تمام دنیا ارزش زیادی دارند. در این مقاله به روش مقدماتی برای خرید سهام در بازار بورس آمریکا اشاره کردیم.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا