کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

آموزش کسب درآمد دلاری از اتسی (Etsy)

دوره حضوری منتور شیپ

سایت «اتسی» (Etsy) یک پلتفرم بین‌المللی برای خریدوفروش محصولات دست‌ساز و صنایع دستی است که مردم سرتاسر جهان از آن برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. اگر شما هم دستی در هنر دارید و می‌توانید محصولات خلاقانه تولید کنید، می‌توانید با ثبت‌نام و فعالیت در اتسی درآمد دلاری داشته باشید.

اما کسب درآمد دلاری از اتسی چگونه انجام می‌شود و آیا از داخل ایران هم می‌توان از این پلتفرم خارجی استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اتسی یک پلتفرم آمریکایی است و برای همین طبق قوانین بین‌المللی اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی را نمی‌دهد.

نوشته های مشابه

با این حال با استفاده از روش‌هایی که در ادامه مطلب امروز به آن اشاره خواهیم کرد، شما نیز می‌توانید از داخل ایران به‌کمک سایت اتسی به درآمد دلاری برسید و درآمد خود را به ریال تبدیل کنید. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

اتسی چیست؟ معرفی سایت Etsy

اتسی یک سایت اینترنتی و اپلیکیشن موبایل برای فروش محصولات دست‌ساز و شخصی‌سازی‌شده است که در سرتاسر جهان مشتری‌های زیادی دارد.

همان‌طور که گفتیم اتسی یا Etsy یک پلتفرم بین‌المللی برای خریدوفروش صنایع دستی، محصولات دست‌ساز و عتیقه‌جات است که تمام محصولات آن توسط کاربران عادی مثل شما تولید شده و برای فروش قرار داده می‌شوند.

با خواندن این پاراگراف حتما از خود می‌پرسید که اگر اساس کار سایت اتسی از راه فروش صنایع دستی و محصولات فیزیکی است پس از داخل ایران چگونه می‌توان با ایجاد فروشگاه در اتسی کسب درآمد دلاری داشت؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خوشبختانه اتسی علاوه بر محصولات فیزیکی، از آثار هنری دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. این یعنی اگر طراحی بلد هستید و ذهن خلاقی دارید، شما هم می‌توانید از داخل ایران در اتسی یک حساب باز کنید و با فروش محصولات خود به درآمد دلاری برسید.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که سایت اتسی به‌صورت مستقیم از داخل ایران قابل دسترسی نیست و اگر با IP ایران وارد این سایت شوید، با صفحه سیاست‌های تحریمی آن مواجه خواهید شد. نام کشور ایران به‌صراحت در بین لیست کشورهای غیرمجاز برای فعالیت در اتسی نمایش داده است. علاوه بر این، یکی دیگر از مشکلات فعالیت در اتسی نقد کردن درآمد دلاری به ریال ایران است که این کار هم به‌صورت مستقیم قابل انجام نیست.

اما برای حل این دو مشکل راه‌حل‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

کسب درآمد از اتسی با فروش محصولات دیجیتال

کاربران ایرانی می‌توانند با فروش محصولات دیجیتال خود در اتسی کسب درآمد دلاری داشته باشند. این محصول می‌تواند یک نقاشی، طرح گرافیکی یا کتاب الکترونیکی باشد.

اتسی فروشگاهی است که تمرکز اصلی خود را روی محصولات دست‌ساز، صنایع دستی و عتیقه‌جات گذاشته است. برای همین با مراجعه به سایت رسمی اتسی با سیلی از محصولات مختلف از جمله زیورآلات، لباس‌های شخصی‌سازی‌شده، دستبند، دکوراسیون داخلی، اسباب‌بازی و موارد مشابه مواجه خواهید شد.

اما این محصولات همگی فیزیکی هستند و فروش آن‌ها در اتسی از داخل ایران کار بسیار سختی است. زیرا هم بحث تحریم‌های بین‌المللی و غیرمجاز بودن استفاده از این پلتفرم از داخل ایران وجود دارد و هم ارسال محصولات فیزیکی از ایران به کشورهای دیگر به این راحتی‌ها انجام نمی‌شود.

بنابراین بهترین راه برای کسب درآمد دلاری از اتسی برای ایرانی‌ها فروش محصولات دیجیتال در این پلتفرم است. این محصولات دیجیتال می‌توانند از هر نوعی باشند اما معمولا در اتسی محصولاتی مثل تقویم، لوگو، کتاب الکترونیکی، کارت‌، نقاشی و تصویر برای فروش قرار می‌گیرند و خریداران خاص خود را هم دارند.

مزایای اتسی

مزیت فروش محصول دیجیتال در اتسی این است که شما یک بار محصول منحصربه‌فرد و دست‌ساز خود را تولید می‌کنید و آن را برای فروش در اتسی قرار می‌دهید. بدین ترتیب ممکن است تا آخر عمر از راه فروش آن به درآمد برسید. این روش کسب درآمد با عنوان «درآمد غیرفعال» (Passive Income) شناخته می‌شود که در مقاله «درآمد غیرفعال  چیست؟ کسب درآمد در خواب با ۸ روش» به‌طور کامل در مورد آن صحبت کرده‌ایم.

در این روش بعد از نهایی شدن هر فروش، محصول دیجیتال به‌صورت خودکار توسط اتسی به خریدار ارسال می‌شود و لازم نیست شما خودتان کار اضافی انجام دهید.

 

نحوه دسترسی به سایت اتسی از داخل ایران

سایت اتسی در ایران مسدود نیست اما خود اتسی اجازه ورود کاربران ایرانی را به سایت اصلی خود نمی‌دهد. با این حال با روش‌های تغییر هویت می‌توان وارد اتسی شد.

اتسی از داخل ایران مسدود نشده است و با مراجعه به سایت رسمی این پلتفرم، می‌توانید وارد محیط آن شوید. با این حال اگر با IP ایران به این سایت مراجعه کنید با صفحه خطایی مواجه خواهید شد که مربوط به سیاست پیروی از تحریم‌های بین‌المللی آمریکا است.

در این صفحه که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید، نام کشور ایران به‌صراحت در بین کشورهای غیرمجاز آورده شده است و این یعنی شما نمی‌توانید از داخل ایران به‌طور مستقیم از اتسی کسب درآمد دلاری داشته باشید.

پس چگونه می‌توان از داخل ایران در اتسی فعالیت کرد و محصولات خود را فروخت؟ برای این کار باید از روش‌های تغییر هویت و IP استفاده کنید. همچنین بهتر است از یک IP ثابت استفاده کنید تا مشکلی برای حساب شما پیش نیاید. با این کار درحقیقت شما خود را به‌عنوان شهروند کشور دیگری جا می‌زنید که اجازه فعالیت در اتسی را دارد.

این روش دقیقا همان روشی است که بسیاری از معامله‌گران فارکس و ارز دیجیتال از آن برای دسترسی به بروکرها و صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنند.

استفاده از این روش ریسک‌های خاص خود را دارد و هر زمان که اتسی متوجه شود شما از داخل ایران از خدمات آن استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد حساب شما را بلوکه خواهد کرد. اما از آنجایی که هیچ راه مستقیمی برای ایجاد فروشگاه در اتسی از داخل ایران وجود ندارد، استفاده از این روش تنها راه‌حل موجود است.

البته با روش‌های غیرمستقیم دیگری نیز می‌توان به اتسی دسترسی پیدا کرد که نیاز به شخص ثالث دارد. برای مثال اگر در خارج از کشور آشنا دارید که قابل‌اعتماد است، می‌توانید از او بخواهید تا برای شما یک حساب اتسی ایجاد کرده و تمام کارهای مربوط به بارگذاری آثار دیجیتال، انتقال پول و… را انجام دهد.

در این روش شما محصولات دیجیتال خود را در رایانه شخصی یا گوشی هوشمند خود تولید می‌کنید و آن‌ها را با استفاده از پیام‌رسان‌های اینترنتی به آشنای خود که در خارج از کشور قرار دارد، ارسال می‌کنید. سپس این فرد محصول مورد نظر را در حساب شما بارگذاری می‌کند. او همچنین وظیفه برداشت پول و ارسال آن به شما را نیز برعهده دارد بنابراین حتما باید از یک فرد قابل‌اعتماد کمک بگیرید.

 

نقد کردن درآمد دلاری اتسی (Etsy)

اتسی از روش‌های پرداخت متنوعی مثل پی پل و کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کند ولی بهترین راه برای نقد کردن درآمد اتسی در ایران استفاده از سایت‌های واسط است.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کاربران ایرانی فعال در پلتفرم‌های بین‌المللی با آن مواجه هستند بحث نقد کردن درآمد دلاری و تبدیل آن به ریال است. این موضوع در اتسی نیز مطرح است اما با استفاده از روش‌هایی که در ادامه اشاره می‌کنیم، می‌توانید به‌راحتی درآمد دلاری خود از فروشگاه اتسی را نقد کنید.

در حالت کلی Etsy برای پرداخت‌های خود از بیشتر روش‌های معمول پرداخت اینترنتی پشتیبانی می‌کند. این روش‌ها شامل استفاده از کارت‌های اعتباری، کارت‌های بانکی، کارت‌های هدیه، «پی پل» (PayPal)، «اپل پی» (Apple Pay)، «گوگل پی» (Google Pay) و پلتفرم‌های دیگر می‌شود.

اگر توانایی استفاده از هرکدام از این روش‌ها را داشته باشید، تبدیل درآمد دلاری اتسی به ریال کار چندان سختی برای شما نخواهد بود. با این حال بسیاری از کاربران داخل ایران به هیچ‌کدام از این روش‌ها دسترسی ندارند و نمی‌توانند به‌صورت مستقیم درآمد خود را نقد کنند.

پس چگونه می‌توان از داخل ایران درآمد دلاری اتسی را نقد کرد؟ برای حل این مشکل می‌توانید از پلتفرم‌های مالی واسطه که در این زمینه فعالیت می‌کنند، استفاده کنید. این پلتفرم‌های ایرانی تمام مراحل برداشت درآمد از اتسی و تبدیل دلار به ریال را انجام می‌دهند و با کسر کارمزد خود، مبلغ نهایی را به کارت‌ بانکی شما در داخل ایران واریز می‌کنند.

بنابراین یکی از ساده‌ترین روش‌های نقد کردن درآمد دلاری از فروشگاه اتسی استفاده از این پلتفرم‌های واسط است. پیدا کردن این پلتفرم‌ها نیز کار سختی نیست و با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید چند مورد از معتبرترین پلتفرم‌های نقد کردن درآمد دلاری را پیدا کنید.

 

سخن پایانی

اتسی یا Etsy یک سایت و اپلیکیشن موبایل فروشگاهی برای خریدوفروش صنایع دستی، عتیقه‌جات و کالای دست‌ساز است که عموم مردم می‌توانند در آن محصولات خود را برای فروش قرار دهند. از آنجایی که اتسی از فروش محصولات دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند، کاربران ایرانی هم می‌توانند با فروش نقاشی، عکس، کتاب الکترونیکی، طرح‌های گرافیکی و هر محصول مجازی دیگر، درآمد دلاری داشته باشند.

از همین در مقاله امروز حسینی فایننس و در ادامه آموزش‌های کسب درآمد دلاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف، راهنمای درآمدزایی از اتسی را برای‌تان آموزش دادیم. همچنین در مورد وضعیت اتسی در ایران و روش‌های نقد کردن درآمد دلاری نیز مطالبی را ارائه دادیم.

شما می‌توانید طبق آموزش امروز از سایت اتسی درآمدزایی کنید یا به‌سراغ کسب درآمد از سایت‌ها و پلتفرم‌هایی مثل «تلگرام» (Telegram)، «اینستاگرام» (Instagram)، «یوتیوب» (Youtube) یا «تیک تاک» (TikTok) بروید.

نظر شما در مورد فروش محصول دیجیتال در اتسی از داخل ایران چیست؟ خوشحال می‌شویم اگر تجربیات خود را از قسمت نظرات همین مقاله با ما و سایر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
etsymerchizegrowingyourcraft

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا