کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

دراپ شیپینگ در ایران | بهترین راه کسب درآمد

دوره حضوری منتور شیپ

«دراپ شیپینگ» (DropShipping) نوعی تجارت الکترونیک است که در آن فروشنده نیازی به اینکه کالا را نزد خود موجود داشته باشد، ندارد و مسئولیت حمل و نقل نیز با او نیست. وقتی مشتری خریدی انجام می‌دهد، فروشنده سفارش را پردازش می‌کند و آن را به یک تامین‌کننده شخص ثالث (مثلا یک عمده‌فروش یا تولید کننده) انتقال می‌دهد تا سفارش را آماده و ارسال ‌کند.

فروشنده پس از سفارش گرفتن از مشتری و خرید یک کالا به تامین‌کننده پول پرداخت می‌کند؛ همین امر دراپ شیپینگ را به گزینه‌ای محبوب برای کارآفرینانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند یک فروشگاه آنلاین با حداقل سرمایه راه‌اندازی کنند.

اگر قصد دارید یک تجارت الکترونیکی راه‌اندازی کنید، ممکن است گزینه های خود را برای مدیریت موجودی و ارائه محصولات به مشتریان سنجیده باشید. یکی از روش‌های محبوبی که باید در نظر گرفت DropShipping است که راهی سریع برای کارآفرینان به منظور ایجاد کاتالوگ محصولات و فروش آنلاین محصولات بدون موجودی فراهم می‌کند.

دراپ شیپینگ چیست؟

«دراپ شیپینگ» (DropShipping) مدلی از کسب و کار آنلاین است که در آن، شما به عنوان فروشنده، نیازی به نگهداری از موجودی کالا یا ارسال سفارشات به مشتریان ندارید. در واقع، شما نقش واسطه‌ای بین مشتری و تامین کننده را ایفا می‌کنید.

دراپ شیپینگ راهی برای کسب درآمد به صورت آنلاین است؛ فروش آنلاین کالاها بدون نگهداری محصولات در انبار که نیازی به برعهده گرفتن مسئولیت‌های حمل و نقل نیز ندارد.

در یک محیط خرده‌فروشی سنتی صاحب کسب و کار یا فرد سفاش گیرنده باید یک انبار پر از موجودی داشته باشد. هنگامی که شخصی کالایی را خریداری می‌کند، فروشگاه معامله را انجام می‌دهد و سپس آن کالا را مستقیما برای مصرف‌کننده ارسال می‌کند.

این در حالی‌ست که در فرایند DropShipping، هیچ موجودی فیزیکی برای مدیریت و نگهداری وجود ندارد. هنگامی که یک مشتری خریدی انجام می‌دهد، فروشگاه سفارش را پردازش می‌کند و آن را به یک تامین‌کننده (شخص ثالث) منتقل می‌کند، سپس تامین‌کننده سفارش را آماده و برای مشتری ارسال می‌کند. فردی که دراپ شیپینگ انجام می‌دهد، تنها برای خرید یک کالا به تامین‌کننده پول پرداخت می‌کند و مسئولیتی در قبال تولید، ذخیره یا ارسال آن ندارند.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

 

دراپ شیپینگ در ایران

دراپ شیپینگ در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان قابل انجام است. با این حال، باید به برخی از نکات خاص توجه کنید:

  • محدودیت‌های بانکی: تحریم‌های بانکی علیه ایران می‌تواند تراکنش‌های بین‌المللی را دشوار کند. از این رو، حتما لازم است که شما راه حلی برای دریافت و پرداخت وجه از مشتریان و تامین کنندگان بین المللی پیدا کنید.
  • مالیات: برای کار در داخل کشور باید قوانین مالیاتی مربوط به کسب و کار آنلاین را در ایران رعایت کنید.
  • یافتن تامین کننده قابل اعتماد: یافتن تامین کنندگان قابل اعتماد در ایران که محصولات با کیفیت را با قیمت مناسب ارائه دهند و به موقع ارسال کنند، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

 

درآمد دراپ شیپینگ در ایران

از آنجایی که فاکتورهای زیادی بر درآمد دراپ شیپینگ تاثیر می‌گذارند، نمی‌توان یک رقم مشخص را برای آن در نظر گرفت. فاکتورهایی که بر درآمد شما از دراپ شیپینگ تاثیر می‌گذارند عبارتند از: نوع محصولی که قصد فروش آن را دارید، بازار هدفتان و مقدار فروشی که در ماه خواهید داشت.

اگر شما محصولاتی را انتخاب کنید که افراد متقاضی آن خارج از کشور باشند و پرداخت را در وجه دلار انجام دهند، قطعا درآمد بیشتری خواهید داشت. البته این هم باز به تبلیغات و نحوه بازاریابی شما بستگی دارد و اینکه برای آن محصول خاص مشتری داشته باشید یا نه.

روی هم رفته باید بدانید برای اینکه به درآمد خوبی از دراپ شیپینگ برسید مثل هر کسب و کار دیگری باید فعالیت مستمر داشته باشید و در ابتدا وقت و هزینه زیادی صرف کنید.

 

مزایا و معایب دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ می‌تواند یک مدل کسب‌وکار سودآور و کم‌هزینه باشد، اما قبل از شروع کار، باید مزایا و معایب آن را به دقت بررسی کنید.

مزایای دراپ شیپینگ

  • سرمایه گذاری کم: نیازی به خرید و نگهداری از موجودی کالا ندارید، بنابراین می‌توانید با سرمایه کم کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
  • محدودیت نداشتن در تنوع محصول: می‌توانید هر تعداد محصولی که می‌خواهید بفروشید، بدون اینکه نگران فضای انبارداری باشید.
  • مدیریت آسان: نیازی به بسته‌بندی یا ارسال سفارشات ندارید، بنابراین می‌توانید زمان و منابع خود را صرف بازاریابی و خدمات مشتری کنید.
  • مقیاس‌پذیری: به راحتی می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید، زیرا محدودیتی در تعداد سفارشات ندارید.

معایب دراپ شیپینگ

  • حاشیه سود کم: از آنجا که شما فقط واسطه هستید، حاشیه سود شما نسبت به سایر مدل‌های کسب و کار کمتر خواهد بود.
  • کنترل کم بر فرآیند ارسال: شما هیچ کنترلی بر نحوه بسته‌بندی یا ارسال سفارشات توسط تامین کننده ندارید، که می‌تواند منجر به نارضایتی مشتری شود.
  • رقابت: رقابت در فضای آنلاین بسیار زیاد است، بنابراین باید برای جذب مشتری و متمایز شدن از رقبا تلاش کنید.

کسب درامد از دراپ شیپینگ

 

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار دراپ شیپینگ در ایران:

برای اینکه وارد حوزه دراپ شیپینگ شوید و کسب و کار خود را راه بیاندازید ابتدا باید برای محصولی که قصد فروش آن را دارید و جامعه هدفتان تصمیم بگیرید، پس از آن نوبت به پیدا کردن یک تامین کننده یا تولیدکننده مناسب می‌رسد. بعد پلتفرم مورد اعتمادی برای راه‌اندازی فروشگاه خود در نظر بگیرید و سپس به کار تبلیغات و بازاریابی بپردازید.

تا اینجا با مفهوم دراپ شیپینگ آشنا شدید، حالا در این بخش به مراحل آغاز این کسب و کار خواهیم پرداخت:

۱. انتخاب زمینه فعالیت و محصول:

  • به علایق، دانش و تجربه خودتان توجه کنید.
  • تقاضای بازار و میزان رقابت را بررسی کنید.
  • محصولاتی را انتخاب کنید که حاشیه سود مناسبی داشته باشند.
  • به کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش تامین‌کنندگان دقت کنید.

۲. یافتن تامین‌کننده‌های قابل اعتماد:

  • با جستجوی آنلاین، شرکت در نمایشگاه‌ها و یا پرس‌وجو از فعالان این حوزه، تامین‌کنندگان مناسب را پیدا کنید.
  • از اعتبار، سابقه، قیمت‌ها، شرایط و خدمات پس از فروش آن‌ها مطمئن شوید.
  • نمونه محصولات را تهیه و کیفیت آن‌ها را بررسی کنید.
  • قرارداد کتبی با جزئیات کامل مانند قیمت، نحوه ارسال، شرایط مرجوعی و… منعقد کنید.

۳. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین:

  • یک پلتفرم مناسب برای ساخت فروشگاه آنلاین‌تان انتخاب کنید.
  • طراحی فروشگاه را به گونه‌ای انجام دهید که کاربرپسند و جذاب باشد.
  • توضیحات کامل و دقیق برای محصولات ارائه دهید.
  • تصاویر باکیفیت از محصولات را در سایت قرار دهید.

۴. بازاریابی و تبلیغات:

  • از روش‌های مختلف بازاریابی مانند سئو، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و… برای جذب مشتری استفاده کنید.
  • بر ارائه خدمات مشتری عالی تمرکز کنید تا اعتماد و وفاداری مشتریان را جلب کنید.
  • به طور مداوم عملکرد فروشگاه خود را آنالیز کنید و در صورت نیاز استراتژی‌های خود را تنظیم کنید.

 

نکات مهم در انتخاب تامین کننده برای دراپ شیپینگ

سوال مهمی که ممکن است برای فردی که تصمیم به دراپ شیپینگ می‌گیرد پیش آید این است که چگونه بهترین تامین کنندگان DropShipping را انتخاب کنیم:

در اینجا لازم است که یک چک لیست از سوالاتی که باید قبل از انتخاب تامین کننده داشته باشید، تهیه کنید:

  • تامین کننده مورد نظر چگونه در مقابل بازگرداندن یک کالا یا محصولات آسیب دیده برخورد می‌کند؟
  • چقدر طول می‌کشد تا یک سفارش را انجام دهند، از فروش تا تحویل؟
  • پشتیبانی مشتری آن‌ها چگونه است؟ (این را خودتان امتحان کنید.)
  • آیا آن‌ها سفارشات را بیمه می‌کنند؟
  • آیا پشتیبانی یا ارتباط آنلاین دارند؟

توجه داشته باشید قرارداد DropShipping و مواردی را که حتما باید در آن ذکر کنید فراموش نکنید.

 

سخن پایانی

در ایران، دراپ شیپینگ به عنوان روشی نوین در تجارت الکترونیک، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این روش به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه برای نگهداری کالا، به فروش محصولات بپردازید.

دراپ شیپینگ با وجود چالش‌هایی که در ایران بر سر راه آن وجود دارد، فرصتی عالی برای کارآفرینان ایرانی فراهم می‌کند تا با کمترین سرمایه، کسب‌وکاری پرسودی راه‌اندازی کنند.

در این مقاله ما سعی کردیم شما را با مفهوم دراپ شیپینگ آشنا کنیم و همچنین به توضیح در مورد نحوه راه‌اندازی این نوع کسب و کار بپردازیم. اگر شما هم تاکنون تجربه این کار را داشتید می‌توانید دانسته‌های خود را در این زمینه در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
squareupmailchimp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا