کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

بهترین راه‌های درآمدزایی از هوش مصنوعی

دوره حضوری منتور شیپ

فناوری‌های جدید و به‌روز دنیا امکانات و قابلیت‌های زیادی فراهم کرده‌اند تا زندگی را برای انسان‌ها راحت‌تر کنند. «هوش مصنوعی» (Artificial Inteligence) از جمله قدرت‌های تکنولوژی است که خیلی از کارهای انسان را شبیه‌سازی کرده و حتی می‌تواند در خیلی از مواقع، جای او را بگیرد.

فناوری هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه‌ها به کمک انسان آمده است؛ این فناوری راه‌های زیادی برای کسب درآمد نیز پیشنهاد می‌دهد که افراد علاقه‌مند می‌توانند به راحتی به درآمد برسند. در این مطلب برخی از این روش‌ها را معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

هوش مصنوعی چیست؟

فناوری هوش مصنوعی (AI) به رایانه‌ها اجازه می‌دهد تا هوش انسانی و روش‌های حل مسئله را شبیه سازی کنند. ویژگی ایدئال هوش مصنوعی توانایی آن در حل مسئله، استدلال، تشخیص و یادگیری است.

تحقیقات بر روی هوش مصنوعی در دهه ۱۹۵۹ آغاز شد و در دهه ۱۹۶۰ بود که برای اولین‌بار توسط وزارت دفاع ایالات متحده، مورد استفاده قرار گرفت. این فناوری سیستم‌ها را قادر می‌سازد تا مانند انسان فکر و اقدام کنند. هوش مصنوعی کمک می‌کند تا کارها را در زمان کوتاهی به انجام برسانید.

به کمک هوش مصنوعی برنامه‌های کامپیوتری می‌توانند به طور خودکار آموزش ببینند و بدون کمک انسان با داده‌های جدید سازگار شوند.

هوش مصنوعی توانایی این را دارد که به زبان‌های مختلف ترجمه کند، داستان، شعر، مقاله و محتوای متنی در انواع مختلف تولید کند، به سوالات کاربران در هر زمینه‌ای پاسخ دهد؛ حتی اگر سوالات چالش برانگیز و عجیب باشند.

 

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

اهمیت هوش مصنوعی

هوش مصنوعی قابلیت این را دارد که کارهای کامپیوتری در حجم بالا را در زمان خیلی کم، بدون خستگی و با اطمینان انجام دهد. این فناوری می‌تواند در انواع حوزه‌ها با تولید محتوا و روش‌های حل مسئله به ما کمک کند.

فناوری هوش مصنوعی چندین مزیت مهم و اساسی ارائه می‌دهد که آن را به ابزاری عالی برای هر سازمان مدرنی تبدیل می‌کند، از جمله:

  • خودکارسازی: هوش مصنوعی قادر است یک کار تکراری را که پیش از این به صورت دستی انجام می‌شد، بدون احساس خستگی یا نیاز به استراحت انجام دهد.
  • ارتقای محصولات: هوش مصنوعی محصولات و خدمات را هوشمندتر و کاربردی‌تر می‌کند؛ از طریق قابلیت‌هایی مانند بهینه‌سازی ربات‌های مکالمه یا منوهای خدمات مشتری می‌تواند تجربیات کاربران نهایی را بهبود ببخشد.
  • تجزیه و تحلیل: هوش مصنوعی قابلیت این را دارد که داده‌ها را با سرعتی بسیار سریع‌تر از انسان‌ها تجزیه و تحلیل کند و مسائل را با سرعت خیلی بیشتری حل و فصل نماید. همچنین این فناری می‌تواند مجموعه داده‌های بسیار بزرگ‌تری را نسبت به انسان‌ها تجزیه و تحلیل کند. هوش مصنوعی می‌تواند الگوهایی را کشف کند که انسان‌ها قادر به کشف و استخراج آن‌ها نیستند.
  • دقت: می‌توان با آموزش، دقت هوش مصنوعی را ارتقا داد تا از انسان‌ها دقیق‌تر شود و از توانایی خود برای برداشت و تفسیر داده‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده کند. به عنوان مثال برای کارهایی مانند انتخاب سرمایه‌گذاری‌های مالی یا شناسایی رشد سرطان با استفاده از اشعه ایکس.

به زبان ساده، هوش مصنوعی به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا تصمیمات بهتری بگیرند و با افزایش سرعت و دقت فرآیندهای تصمیم‌گیری استراتژیک و فرآیندهای اصلی کسب‌وکار را بهبود بخشند.

هوش مصنوعی

 

عملکرد هوش مصنوعی به چه شکل است؟

به‌طور‌ساده باید بگوییم اساس عملکرد AI مبتنی بر آنالیز حجم زیادی از اطلاعات و سپس مدل‌سازی آن‌هاست. این ماشین‌ها بر اساس مدل به‌دست‌آمده از تجزیه و تحلیل داده‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند یا نتیجه‌ لازم را ارائه می‌دهند.

میزان داده‌هایی که توسط انسان و ماشین‌ها ایجاد می‌شود آنقدر زیاد است که تفسیر آن‌ها و تصمیم گیری‌های بر اساس آن داده‌ها از توانایی انسان فراتر است. هوش مصنوعی پایه و اساس تمام یادگیری رایانه‌ها را تشکیل می‌دهد و به عبارتی آینده تصمیم گیری‌های پیچیده است.

مثلا جستجوی صوتی یا تصویری گوگل با آنالیز زبان، رنگ، المان‌ها و… انجام می‌شود تا مرتبط‌ترین نتایج منطبق با گفتار و مطالب موجود در اینترنت به مخاطب نمایش داده شود. گوگل برای این ویژگی و دیگر امکاناتش از چندین نوع هوش مصنوعی کمک می‌گیرد.

هوش مصنوعی با گذشت ده‌ها سال از زمان معرفی، هنوز به‌طورکامل نتوانسته خود را از نظارت و دخالت انسانی بی‌نیاز کند. هرچند در برخی موارد مانند بازی‌های ویدئویی، دیگر نیازی به نظارت انسان نیست؛ اما در بیشتر سیستم‌ها حضور انسان برای عملکرد بهتر و تصحیح اشتباهات ضروری است.

 

روش‌های کسب درآمد با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی از موضوعات داغ این روزهاست که برخی آن را ابزاری کمک کننده و برخی دیگر آن را برای موقعیت خود تهدید کننده می‌بینند. با استفاده از هوش مصنوعی در شغل‌هایی مانند تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، فروش و… می‌توانید به درآمدهای خوبی برسید.

گفتنی است که برای بهره‌مندی از این ابزار به منظور درآمدزایی لازم است که حتما خودتان در زمینه خاصی مهارت داشته باشید و از این فناوری به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کنید. برخی از حوزه‌هایی که می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی از آن‌ها به درآمد برسید در ادامه معرفی می‌کنیم.

 

هوش مصنوعی برای تولید محتوا

ساخت و تولید دوره‌های آنلاین راه خوبی برای رسیدن به درآمد است که هوش مصنوعی می‌تواند با صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها به شما کمک کند تا محتوای مورد نیاز مخاطبان خود را با تحقیق در بازار تهیه کنید. برخی از ابزارهای AI مثل Exploding Topics به شما کمک می‌کند تا کل ساختار محتوایی خود را طراحی کنید. حتی سوالاتی را برای مذاکرات آزاد و پرسش و پاسخ در مورد موضوع مورد نظر در اختیار شما قرار می‌دهند.

با استفاده از ابزاری مانند Quizgecko AI حتی می‌توانید سوالات مناسب برای امتحانات را نیز طراحی کنید.

 

هوش مصنوعی برای تریدرها

هوش مصنوعی با ورود به حوزه بازارهای مالی و معامله‌گری به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند و درآمد خود را از این بازارها افزایش دهند. به عنوان مثال، ربات‌های ارز دیجیتال داده‌های بازار را تجزیه و تحلیل می‌کنند و در هر ساعت از شبانه روز که قیمت تغییرات شدید نشان دهد می‌توانند به جای شما تصمیم بگیرند و وارد عمل شوند.

همچنین تریدرها می‌توانند از معاملات الگوریتمی که تجزیه و تحلیل‌های‌های پیشرفته‌تری انجام می‌دهند، استفاده کنند که درآمد تریدرها را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهند. برای این منظور می‌توانید از ابزار Pionex ،Kryll ،Mizar ،TradeSanta و… استفاده کنید.

 

هوش مصنوعی برای برنامه‌نویسان

راه‌های کسب درآمد برنامه‌نویسان با استفاده از هوش مصنوعی متفاوت است که این افراد با توجه به مهارت و سلیقه خود می‌توانند تصمیم بگیرند که هوش مصنوعی را برای برگزاری دوره‌های آموزش هوش مصنوعی، توسعه اپلیکیشن‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی یا همکاری در پروژه‌های هوش مصنوعی به‌کار بگیرند. ابزار chat GPT (Generative Pre-trained Transformer) کمک زیادی به برنامه‌نویسان خواهد کرد.

 

هوش مصنوعی برای تبلیغات

در دنیای امروز تمام کسب‌وکارها به بازاریابی و تبلیغات نیاز دارند؛ هوش مصنوعی می‌تواند کمک زیادی به این استراتژی برای مشاغل کند. ابزارهای مختلف برای تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی و ایمیل وجود دارند که با سلیقه و نیاز خود می‌توانید انتخاب کنید.

بهترین ابزارها برای این کار که توانایی بازاریابی، تبلیغات، تحقیق کلمه کلیدی و تبلیغ نویسی را دارند عبارتند از Pattern89 ،Cortex ،Lately و Persado.

 

هوش مصنوعی برای تولید دوره آموزشی

با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید اطلاعاتی که برای تهیه یک دوره آموزشی نیاز دارید را جمع‌آوری کرده و توسعه دهید. انواع محتوا مانند متن، ویدئو و عکس‌های موردنیازتان را می‌توانید به کمک هوش مصنوعی در زمان کوتاه گردآوری کنید و با ارائه آن‌ها به صورت دسته‌بندی شده در قالب دوره‌های آنلاین به درآمد برسید. برای این منظور می‌توانید از ChatGPT استفاده کنید.

اگر به کسب درآمد از طریق اینترنت علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «۳۰ راهکار فوق‌العاده کسب درآمد از اینترنت بدون نیاز به سرمایه» را مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

هوش مصنوعی ابزاری را در اختیار افراد برای کسب‌وکارهای مختلف قرار می‌دهد تا به کمک آن بتوانند در زمانی کوتاه به هدف خود برسند. زمانی که نام هوش مصنوعی به میان می‌آید نباید فکر کنید که همه کارها را قرار است این سیستم انجام دهد و شما فقط پول جمع ‌کنید. استفاده از این ابزار نظارت و بررسی انسان را نیاز دارد تا نتیجه مطلوبی ارائه دهد. برای استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکار خود باید بدانید که برای چه حوزه نیاز به کدام مدل از این ابزار دارید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که کسب درآمد از هوش مصنوعی آسان نیست، اما با استفاده از آن آسان‌تر خواهد شد. اگر تجربه استفاه از هوش مصنوعی برای مشاغل خود را داشته‌اید آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
forbessascsuglobalinvestopedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا