کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

چگونه از تلگرام پول در بیاوریم؟ ۱۲ روش کسب درآمد از تلگرام

دوره حضوری منتور شیپ

پیام‌رسان «تلگرام» (Telegram) یکی از نرم‌افزارهای ارتباطی محبوب است که نیازی به معرفی ندارد. طبق آخرین آمار بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر به‌صورت ماهانه از تلگرام استفاده می‌کنند که در این بین ایرانی‌ها نیز سهم به‌سزایی دارند. جدا از امکانات فوق‌العاده‌ای که این پلتفرم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، پول درآوردن از تلگرام نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است. اما کسب درآمد از تلگرام چگونه انجام می‌شود؟

در ادامه ۱۲ روش ساده و پرسود درآمدزایی از تلگرام آموزش داده می‌شود تا شما هم بتوانید از آرامش اتاق خود و به‌صورت اینترنتی یک شغل پاره‌وقت یا حتی تمام‌وقت برای خود ایجاد کنید و به کمک تلگرام به درآمد برسید. لطفا همراه ما باشید.

تلگرام چیست؟

اواسط سال ۲۰۱۳ میلادی بود که یک جوان روسی به نام «پاول دورف» (Pavel Durov) با همراهی برادر بزرگ‌تر خود «نیکولای دورف» (Nikolai Durov) پیام‌رسان جدیدی را به بازار معرفی کردند که تلگرام نام داشت. این نرم‌افزار ارتباطی از همان ابتدا با رویکرد خاص خود و نوآوری‌هایی که به همراه داشت، توانست نظر بسیاری از مردم جهان از جمله مردم کشور ایران را به خود جلب کند.

مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی تلگرام امکان ارسال و دریافت آنی پیام‌های متنی است اما به کمک این پلتفرم می‌توانید پیام صوتی و تصویری، فایل، اسناد، تصاویر، ویدیوها و هر رسانه دیگر را به یکدیگر انتقال دهید. علاوه بر این تلگرام امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را نیز فراهم کرده است.

از دیگر ویژگی‌های تلگرام می‌توان به امکان ایجاد گروه و کانال، سرویس ارسال «استوری» (Story)، ربات و پخش زنده اشاره کرد که باعث شده تلگرام را یک شبکه اجتماعی نیز در نظر بگیرند.

اما از همه این‌ها که بگذریم با یک سوال مهم مواجه می‌شویم: چگونه می‌توان از تلگرام کسب درآمد کرد؟

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

 

۱۲ روش ساده برای پول در آوردن از تلگرام

امکانات بی‌شمار تلگرام که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم باعث شده است تا فرصت‌های کسب درآمد زیادی در این پلتفرم به وجود آید.

برنامه‌نویس هستید و می‌خواهید از مهارت خود در نوشتن کدها به درآمد برسید؟ تلگرام این فرصت را به شما می‌دهد. فروشگاه دارید و می‌خواهید محصولات خود را به‌صورت اینترنتی به‌فروش برسانید؟ کانال تلگرام یک بستر مناسب برای این کار خواهد بود.

یا شاید تولیدکننده محتوا هستید و توانسته‌اید مخاطبان وفاداری برای خود دست‌وپا کنید؟ در این صورت می‌توانید از راه حمایت مالی به درآمد برسید.

12 راه کسب درامد از تلگرام

همان‌طور که می‌بینید تعداد این روش‌ها بسیار زیاد است. از همین رو برای آشنایی کامل‌تر شما با این روش‌ها، در ادامه می‌خواهیم به ۱۲ مورد از بهترین روش‌های کسب درآمد از تلگرام اشاره کنیم. برخی از این روش‌ها نیازمند دانش و مهارت خاصی هستند اما بعضی دیگر از آن‌ها را می‌توانید بدون هرگونه مهارت یا تجربه قبلی انجام دهید.

 

درآمدزایی از تلگرام با همکاری در فروش

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد اینترنتی استفاده از سیستم همکاری در فروش سایت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف است. در این روش که با نام «بازاریابی آشناسازی» یا «افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) نیز شناخته می‌شود، شما محصول یا خدمت کسب‌وکار دیگری را تبلیغ می‌کنید و در ازای هر فروش مقداری از هزینه آن را به‌عنوان کمیسیون دریافت می‌کنید.

تلگرام با فراهم کردن امکان ایجاد کانال و گروه می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای این نوع کسب درآمد باشد. برای این کار می‌توانید یک کانال یا گروه تلگرامی بسازید و با تولید محتوا، مخاطبان آن را افزایش دهید. سپس با قرار دادن لینک خرید محصول یا خدمت خاصی و تشویق مخاطبان خود به خرید آن، کمیسیون بگیرید و به سود برسید.

 

تبلیغ برند یا محصول در کانال و گروه

افرادی که در تلگرام کانال یا گروه پرمخاطبی دارند، می‌توانند با دریافت تبلیغات و نمایش آن در کانال یا گروه خود، کسب درآمد کنند. برای مثال فرض کنیم کانال تلگرام شما در حوزه بازارهای مالی از جمله بازار فارکس یا ارز دیجیتال فعالیت می‌کند. در این صورت ممکن است صرافی‌ها و کسب‌وکارهایی که در همین حوزه مشغول فعالیت هستند، با شما ارتباط برقرار کنند و از شما بخواهند محصول یا کالای آن‌ها را در گروه یا کانال تلگرام خود تبلیغ کنید.

در این روش تبلیغات شما به‌طور مستقیم با تبلیغ‌دهنده همکاری می‌کنید و تلگرام هیچ نقشی در مورد نحوه نمایش تبلیغات و پرداخت وجه آن ندارد.

 

فعال سازی تبلیغات کانال و گروه تلگرام

چند ماه پیش تلگرام از برنامه‌های خود برای نمایش تبلیغات در کانال‌های عمومی پرده برداشت که در جریان آن خود پلتفرم تلگرام در برخی کانال‌ها تبلیغات سایت‌ها و کانال‌های دیگر را نمایش می‌داد. در ابتدا صاحب کانال هیچ سودی از این نمایش تبلیغات نمی‌برد و برای کسب درآمد از کانال خود مجبور از سایر روش‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، استفاده کند.

با این حال اخیرا شرکت توسعه‌دهنده تلگرام اعلام کرد که قرار است بخشی از سود حاصل از نمایش تبلیغات در کانال‌های عمومی به صاحبان کانال‌ها نیز پرداخت شود. با این کار دیگر لازم نیست خودتان به فکر پیدا کردن تبلیغ‌دهنده بگردید و در عوض می‌توانید از سامانه نمایش تبلیغ اختصاصی خود تلگرام استفاده کنید و به درآمد برسید.

 

پول درآوردن از تلگرام با حمایت مالی

حمایت مالی یا «دونیت» (Donate) فرهنگی است که در جریان آن مخاطبان یک رسانه برای اعلام حمایت خود، مبالغی را به حساب گردانندگان آن رسانه واریز می‌کنند. این حمایت مالی به‌صورت کاملا داوطلبانه انجام می‌شود و در سال‌های اخیر در کشورمان ایران نیز جا افتاده است. حتی پلتفرم‌های مخصوصی نیز برای این کار طراحی و ساخته شده‌اند که پروسه حمایت مالی یا دونیت را آسان‌تر می‌کنند.

اگر در کانال یا گروه تلگرام خود به تولید محتوا می‌پردازید، می‌توانید لینک مخصوص دونیت یا حمایت مالی را در کانال یا گروه خود انتشار دهید و از مخاطبان خود بخواهید در صورت تمایل از شما حمایت مالی کنند.

 

فروش اشتراک VIP برای ورود به کانال یا گروه خصوصی تلگرام

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از تلگرام فروش اشتراک ویژه یا VIP است. در این روش شما می‌توانید یک کانال یا گروه خصوصی ایجاد کنید که در آن‌ اطلاعات ویژه و بسیار مفیدی منتشر می‌شود. سپس می‌توانید در ازای دریافت مبالغ مشخصی، علاقه‌مندان را به گروه یا کانال خود اضافه کنید تا از اطلاعات آن بهره‌مند شوند.

برای مثال یک کانال تلگرام فعال در زمینه تحلیل تکنیکال بازارهای مالی را در نظر بگیرید. برای ورود به این کانال‌ها معمولا مجبور هستید هزینه اشتراک ماهانه یا مادام‌العمری را پرداخت کنید.

 

کسب درآمد با ایجاد فروشگاه در تلگرام

درست است که بسیاری از فروشگاه‌های مطرح اینترنتی در ایران پلتفرم «اینستاگرام» (Instagram) را برای ایجاد یک فروشگاه مجازی انتخاب می‌کنند اما با ایجاد فروشگاه در تلگرام نیز می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید و به سود برسید.

بیشتر بدانید: کسب درآمد از اینستگرام

برای این کار تنها کافی است یک کانال تلگرام ایجاد کنید و محصولات خود را در آن قرار دهید. بدین ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند با دنبال کردن کانال شما، محصولات‌تان را ببینند و آن‌هایی را که مورد پسندشان است، خریداری کنند.

در صورتی هم که نمی‌خواهید دردسرهای تهیه جنس، انبار کردن آن و ارسال محصولات را به‌جان بخرید، می‌توانید از روش واسطه‌گری فروش استفاده کنید. در این روش شما تنها به‌عنوان واسط بین تامین‌کننده محصول و خریدار عمل می‌کنید و تمام عملیات تامین، نگه‌داری و ارسال محصول توسط تامین‌کننده انجام می‌شود.

در این روش که به «دراپ شیپینگ» (Dropshipping) معروف است، شما تنها وظیفه تبلیغ محصول را برعهده دارید و زمانی که سفارش دریافت کردید، آن سفارش را به تامین‌کننده ارسال می‌کنید تا بقیه مراحل را آن‌ها انجام دهند.

 

بازی و درآمدزایی در تلگرام

اگر کاربر همیشگی تلگرام باشید حتما اسم «نات کوین» (Notcoin) به‌گوش‌تان خورده است. در این بازی ساده که برپایه ربات‌های تلگرام ایجاد شده بود، شما می‌توانستید با انجام یک بازی در تلگرام و تنها با کلیک روی صفحه گوشی موبایل خود امتیاز کسب کنید. این امتیازها هم‌اکنون قابل معامله با دلار و سایر ارزهای موجود در بازار رمزارزها است.

اما کسب درآمد از بازی تلگرام به همین‌جا ختم نمی‌شود. بعد از موفقیت چشم‌گیر بازی نات‌کوین، پروژه‌های مشابه دیگری نیز ظهور کردند که دقیقا از همان فرمول نات کوین استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت بازی‌های درآمدزای تلگرام را شناسایی کنید و با انجام آن‌ها به درآمد برسید.

بنابراین با استفاده از چنین موقعیت‌هایی می‌توان با انجام بازی نیز از تلگرام درآمدزایی کرد.

 

کسب درآمد با سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال تلگرام

چند سال پیش شرکت توسعه‌دهنده تلگرام از بلاک چین جدیدی رونمایی کرد که «شبکه آزاد تلگرام» (Telegram Open Network) نام داشت. این بلاک چین بعدها به «شبکه آزاد» (The Open Network) تغییر نام داد.

رمزارز بومی این بلاک چین با علامت اختصاری TON نمایش داده می‌شود و برای همین زمانی که از ارز دیجیتال تلگرام صحبت می‌شود منظور همان ارز دیجیتال TON است. این رمزارز در زبان فارسی با نام‌های رمزارز تن، رمزارز تون و حتی رمزارز تان نیز شناخته می‌شود.

شما می‌توانید با خرید و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال TON که در اکثر صرافی‌های معتبر قابل خریدوفروش است، از پیشرفت تلگرام بهره‌مند شوید و به سود برسید. ضمن اینکه همواره امکان معامله و کسب سود از خریدوفروش این رمزارز نیز وجود دارد. اگر با نحوه معامله در بازار ارزهای دیجیتال آشنا نیستید و نمی‌دانید چگونه می‌توان ارز دیجیتال تلگرام خرید، خواندن مقاله «ترید ارز دیجیتال چیست؟ آموزش ترید ارز دیجیتال در صرافی با ۱۵ گام» کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

 

کسب درآمد تلگرام با برنامه‌نویسی و طراحی

تلگرام یک پلتفرم متن‌باز و بسیار منعطف است. این موضوع باعث می‌شود تا برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان بتوانند محصولات مختلفی را برای استفاده در تلگرام تولید کنند و از آن به درآمد برسند.

برای مثال اگر برنامه‌نویسی بلد هستید، می‌توانید با مطالعه مستندات موجود، یک ربات تلگرام ایجاد کنید که کار یا خدمت خاصی انجام می‌دهد. بدین ترتیب علاقه‌مندانی که تمایل به دسترسی به آن خدمت را دارند و می‌خواهند از ربات شما استفاده کنند، می‌توانند با پرداخت مبلغ مشخصی به ربات دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این، اگر طراحی و گرافیک بلد هستید از این راه نیز می‌توانید در تلگرام به درآمد برسید. این کار با استفاده از قابلیت طراحی استیکرهای تلگرام انجام می‌شود. در این روش شما استیکرهای اختصاصی خود را طراحی می‌کنید و سپس می‌توانید آن را به کاربران تلگرام بفروشید.

 

خرید و فروش آی دی تلگرام

چندی پیش شرکت توسعه‌دهنده تلگرام از پلتفرمی رونمایی کرد که با استفاده از آن می‌توان شناسه یا «آی دی تلگرام» (Telegram ID) را معامله کرد. این پلتفرم که «فرگمنت» (Fragment) نام دارد، در حقیقت یک بازار آزاد مبتنی بر بلاک چین TON است که در آن هر آی دی تلگرام به شکل یک «توکن تعویض‌ناپذیر» یا «ان اف تی» (NFT) قابل خریدوفروش است.

از همین رو اگر آی دی تلگرام شما یک آی دی خاص است و فکر می‌کنید افرادی هستند که مایل باشند برای به‌دست آوردن آن مبلغ مورد نظر شما را پرداخت کنند، می‌توانید آی دی خود را در این پلتفرم برای فروش قرار دهید.

 

خرید و فروش کانال و گروه تلگرام

از دیگر راه‌های کسب درآمد از تلگرام می‌توان به خریدوفروش کانال و گروه تلگرام اشاره کرد. برخی از افراد و شرکت‌ها هستند که نمی‌خواهند فعالیت خود در یک کانال یا گروه تلگرامی را از صفر شروع کنند. برای همین آن‌ها به‌دنبال خرید کانال یا گروهی هستند که از قبل اعضای زیادی داشته باشد.

این موضوع باعث شده تا بازار خریدوفروش کانال و گروه تلگرام داغ باشد. برای کسب درآمد از این روش می‌توانید کانال یا گروهی ایجاد کنید و سپس با فعالیت در آن، تعداد مخاطبانش را افزایش دهید. با این کار می‌توانید کانال یا گروه خود را به علاقه‌مندان بفروشید که مبلغ آن متناسب با تعداد اعضای کانال یا گروه شما متغیر خواهد بود.

 

استخدام به عنوان ادمین تلگرام

بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی برای مدیریت کانال تلگرام خود به افرادی نیاز دارند که بتواند تمام کارهای مورد نیاز برای تولید محتوا، مدیریت و پاسخ‌گویی به سوالات کاربران را انجام دهد. برای همین شما می‌توانید به‌عنوان مدیر کانال تلگرام یا به‌اصطلاح «ادمین تلگرام» (Telegram Admin) در چنین کانال‌هایی فعالیت کنید و از صاحب آن کانال حقوق بگیرید.

موقعیت‌های شغلی ادمینی کانال تلگرام بسیار زیاد است و با یک جستجوی ساده در پلتفرم‌های کاریابی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. ضمن اینکه معمولا این روش نیازی به مراجعه حضوری ندارد و به‌صورت دورکاری نیز می‌توانید آن را انجام دهید.

 

سخن پایانی

پیام‌رسان تلگرام با تعداد بالای کاربران خود در ایران و فراهم کردن امکانات کاربردی فراوان،  بستر مناسبی برای کسب درآمد است که روزانه هزاران نفر از هموطنان‌مان از این طریق پول درمی‌آورند.

بعضی از این افراد با ایجاد کانال یا گروه و دریافت تبلیغات، برند یا محصول خاصی را تبلیغ می‌کنند و از کارفرما پول می‌گیرند. برخی دیگر با انجام بازی‌هایی مثل نات کوین درآمدزایی می‌کند و در این بین برنامه‌نویسان هم از علم خود برای ساخت ربات استفاده می‌کنند و به پول می‌رسند.

نحوه کسب درآمد از تلگرام بسیار ساده بوده و تنها کافی است با روش‌های درآمدزایی از تلگرام آشنا باشید. موضوعی که در مقاله امروز به‌طور مفصل در مورد آن صحبت کردیم و ۱۲ روش ساده ولی پرسود پول درآوردن از Telegram را آموزش دادیم.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
travelpayoutsviralyftnas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا