کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
اطلاعات عمومی

نقد کردن درآمد یوتیوب | محاسبه درآمد کانال یوتیوب

دوره حضوری منتور شیپ

شاید شما هم تا به حال به کسب درآمد از طریق یوتیوب فکر کرده باشید، بعد از اینکه چه محتوایی تولید کنید و چطور جذب مخاطب انجام دهید؛ نوبت به این می‌رسد که درآمد حاصل از یوتیوب را چطور به پول نقد تبدیل کنید. احتمالا مراحل نقد کردن درآمد یوتیوب برای افرادی که در خارج از ایران فعالیت دارند کار دشواری نباشد، اما برای ایرانیانی که با این شبکه اجتماعی کار می‌کنند کمی چالش برانگیز است.

از آنجایی که درآمد حاصل از فعالیت در این شبکه به صورت دلار به حساب شما واریز می‌شود، حتما باید یک حساب بانکی در بانک‌های خارج از کشور داشته باشید. در این مقاله نکاتی را برای نقد کردن درآمد از یوتیوب توضیح می‌دهیم.

درآمد دلاری از یوتیوب

برای هر فردی داشتن درآمد دلاری شاید خیلی دور به نظر برسد، با این حال یوتیوب‌ می‌تواند مکانی مناسب برای داشتن درآمد دلاری برای کسانی باشد که محتوای خلاقانه تولید می‌کنند.

کسب درآمد از یوتیوب کاری است که ابتدا به ذهن خلاق و بعد هم به رعایت الگوریتم‌های یوتیوب بستگی دارد. اما سوالی که برای بیشتر افراد پیش می‌آید این است که تبدیل درآمد دلاری یوتیوب به ریال چگونه امکان‌پذیر خواهد بود.

  • برای دریافت درآمد خود، باید حساب ادسنس را از داخل کانال‌تان فعال کنید.
  • در ایران محدودیتی در ساخت حساب ادسنس ندارید، اما استفاده از آن از طریق بانک‌های داخل کشور امکان‌پذیر نیست.
  • برای نقد کردن درآمد واریز شده از کانال یوتیوب به حساب ادسنس باید یک حساب بانکی در همان کشور معرفی کنید.
  • در ایران برای واریز به حساب ادسنس محدودیت‌های زیادی وجود دارد، شما باید یک حساب بانکی خارجی، شماره تلفن، آدرس معتبر و کد پستی از خارج کشور ارائه دهید.

اگر یوتیوبر هستید و در ایران زندگی می‌کنید برای دریافت درآمد یوتیوب در ایران نیاز به یک شرکت امن و معتبر دارید که کانال خودتان را با خیال راحت به آن‌ها بسپارید. در حالی که شرکت‌های زیادی با مشکل بسته شدن کانال‌های یوتیوب درگیر هستند، شما باید به فکر پیداکردن شرکتی باشید که با اتصال کانال‌ها به نتورک رسمی و ادسنس‌های معتبر بیزینسی ریسک بروز هرگونه مشکل برای کانال یوتیوب‌تان را به صفر برساند. با یک سرچ ساده در گوگل می‌توانید این شرکت‌ها را پیدا کنید.

 

کسب درآمد از یوتیوب

برای درآمدزایی از طریق یوتیوب باید با محتوایی که تولید می‌کنید بتوانید در طی یک سال حداقل ۱۰۰۰ دنبال‌کننده و ۴ هزار ساعت بازدید ویدئو داشته باشید.

پس از اینکه کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کردید و با انتسار محتوای جذاب توانستید حداقل ۱۰۰۰ نفر سابسکرایبر جذب کنید، به ازای هر ۴ هزار ساعت بازدید از ویدئوهایتان می‌توانید درآمد دلاری کسب کنید. البته اگر طی ۹۰ روز گذشته هم ۱۰ میلیون بازدید از ویدئوهای کوتاه (YouTube Shorts) داشته باشید، می‌توانید حساب کاربری خودتان را برای کسب درآمد فعال کنید.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

زمانی که درآمد شما به حد راضی‌کننده‌ای رسید و دیگر تمایلی به ساخت ویدئوهای جدید نداشتید، می‌توانید روی درآمد غیرفعال حساب کتنید. درآمد غیرفعال یوتیوب یعنی اینکه به‌عنوان مثال شما ۳۰۰ ویدئوی آموزشی برنامه‌نویسی دارید و این ویدئوها بازدید خیلی خوبی هم دارند. تصمیم می‌گیرید که دیگر ویدئویی نسازید و کمی استراحت کنید. از آنجایی که درآمد شما بر اساس تعداد بازدیدهای کاربران محاسبه می‌شود، باز هم کلی درآمد دلاری از این پلتفرم به حسابتان واریز خواهد شد.

 

نحوه فعال کردن گزینه کسب درآمد از یوتیوب

پس از تولید محتوا برای کانال یوتیوب خود و رساندن حداقل سابسکرایب‌ها به ۱۰۰۰ عدد، شما باید گزینه کسب درآمد از یوتیوب را فعال کنید. برای فعال کردن کسب درآمد از یوتیوب باید مراحل زیر را دنبال کنید

  • به حساب YouTube که قصد کسب درآمد را دارید وارد شوید.
  • روی نماد حساب خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، سپس روی YouTube Studio کلیک کنید.
  • از منوی سمت چپ، سایر ویژگی‌ها، گزینه کسب درآمد را انتخاب کنید.
  • حساب AdSense موجود را متصل کنید یا یک حساب جدید برای کانال خود ایجاد کنید.

کسب درامد از یوتیوب

  • شرایط YouTube Partner را مرور کنید و روی موافقت کلیک کنید.

کسب درامد از یوتیوب

  • اولویت‌های کسب درآمد خود را مشخص کنید.

کسب درامد از یوتیوب

پس از انجام این مراحل، به داشبورد برگردید و تب Analytics را در سمت چپ باز کنید. در صفحه بعدی، Revenue را از بالا انتخاب کنید و سپس به پایین بروید تا نمودار درآمد تخمینی ماهانه را ببینید. نمودار ایده‌ای از درآمد ماهانه پیش‌بینی شده به شما می‌دهد.

 

نقد کردن درآمد یوتیوب

پس از اتصال حساب ادسنس به کانال یوتیوب، گوگل درآمد هر ماه کانال را ۲۱ تا ۲۶ هر ماه میلادی بعدی به ادسنس واریز می‌کند. اواخر هر ماه میلادی درآمد کانال یوتیوب شما پس از کسر 18 درصد کارمزد، به حساب شما واریز خواهد شد.

معرفی سه روش برای نقد کردن درآمد یوتیوب شما:

همانطور که می‌دانید به دلیل تحریم‌های موجود علیه ایران و مشکلات پرداخت ارزی در کشور، یوتیوبرها برای نقد درآمد کانالشان با چالش‌های زیادی مواجه هستند. اما روش‌های مختلفی وجود دارد برای اینکه یوتیوبرهای ایرانی به درآمدشان برسند.

  1. ایجاد حساب بانکی در خارج از کشور: اولین روش برای نقد کردن درآمد یوتیوب که احتمالا به ذهن خیلی از افراد می‌رسد افتتاح یک حساب بانکی در کشورهای همسایه مثل ترکیه است؛ یک حساب خارجی برای خود باز کنید تا درآمد کانال یوتیوب‌تان به آن واریز شود. البته این روش به همین سادگی نیست و باید مراحل خاصی را برای تایید حساب بانکی و افتتاح حساب گوگل ادسنس طی کنید. برای طی شدن این مراحل نیز لازم است که مدتی را در همان کشور مستقر شوید. در نتیجه ممکن است این فرایند زمان و هزینه زیادی بخواهد.
  1. دوستان و آشنایان: اگر یکی از دوستان نزدیک یا اقوام شما در خارج از کشور سکونت دارد، می‌توانید از حساب آن‌ها استفاده کنید و یک حساب ادسنس باز کنید. البته برای این کار نیز باید طرف مقابل را بشناسید و او هم به شما اعتماد کامل داشته باشد تا اطلاعات حسابش را در اختیارتان قرار دهد. احتمال خیلی کمی وجود دارد اما ممکن است با مشکلات بانکی و مالیاتی رو‌به‌رو شوند و همین موضوع باعث شود آن شخص نخواهد در مسیر کسب درآمد از یوتیوب با شما همکاری کند.
  1. شرکت‌های واسطه و متخصص در حوزه یوتیوب: ساده‌ترین و بهترین روش برای نقد کردن درآمد یوتیوب این است که از شرکت‌های واسطه برای این کار کمک بگیرید. با این روش دیگر نیازی نیست خودتان به کشور همسایه سفر و هزینه زیادی را پرداخت کنید. نگرانی هم بابت مشکلات مالیاتی بانک‌های خارجی برای دوستان و آشنایان نیز نخواهید داشت. از همه مهم‌تر، امنیت و اعتبار یک سازمان است که خیال شما را بابت حفظ سرمایه‌تان راحت می‌کند.

این شرکت‌ها که به MCN معروف هستند به صورت کاملا رسمی ثبت شده‌اند و مانند یک واسط بین تولید کننده محتوا و یوتیوب عمل می‌کنند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا درآمد خود را از یوتیوب به صورت قانونی و بدون دردسر نقد کنید. به‌عنوان برخی از بهترین این شرکت‌ها با استناد به سایت دنیای اقتصاد، می‌توان شرکت‌ افراک، شرکت موبیکس کیوب، آژانس دیجیتال مارکتینگ بامداد، شرکت اندروپی، شرکت زیگ زاگ نتوورک، شرکت مستر تیوب، شرکت دکتر یوتیوب و پلتفرم جیمکس را معرفی کرد.

 

نکاتی در مورد کسب درآمد از یوتیوب

پیش از اینکه فعالیت در یوتبوب را آغاز کنید باید بدانید، چه فاکتورهایی روی درآمد از این شبکه اجتماعی تاثیر می‌گذارند. بر اساس بررسی‌های انجام شده در میان محتوای این شبکه ۴ فاکتور تاثیرگذار در درآمد از یوتیوب را در ادامه این بخش معرفی می‌کنیم.

نقد کردن درامد یوتیوب

هر کدام از این پارامترها می‌تواند به نحوی بر درآمد شما از این شبکه اجتماعی اثر بگذارد و باید دقت کنید که نسبت به هم هیچ اولویت خاصی ندارند.

اگر به کسب درآمد از یوتیوب علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله «آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران + درآمد میلیاردی یوتیوبرهای ایرانی!» را مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

یوتیوب بعد از گوگل دومین موتور جستجوی محبوب و بزرگ‌ترین شبکه اشتراک‌گذاری و استریم ویدئو است. این شبکه آنقدر عظیم است که در هر دقیقه، ۵۰۰ ساعت ویدئو در آن بارگذاری می‌شود؛ بنابراین بهترین منبع برای کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در ویدئوهایی با موضوعات مختلف و سایر روش‌های قابل‌استفاده برای کسب درآمد از طریق ساخت، نشر و نمایش ویدئو شناخته می‌شود.

اگر از جمله افرادی هستید که قصد دارید از داخل کشور از طریق یوتیوب به درآمد دلاری برسید، بهتر است بدانید که در این راه ممکن است با چالش‌هایی روبه‌رو شوید. در این مقاله ما سعی کردیم راه‌حل‌هایی در اختیار علاقه‌مندان به کسب درآمد از یوتیوب قرار دهیم.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا