دوره منتور شیپ
آموزش استخراج رمزارز

جنسیس ماینینگ (Genesis Mining) چیست؟ برترین سایت استخراج ابری

در اوایل محبوبیت ارزهای دیجیتال توسط بیت کوین و جلب شدن نظر جوامع مختلف به‌سمت این فناوری، یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کسب چنین رمز ارزهایی، استخراج آن توسط سخت‌افزارهای قدرتمند بود، اما امروزه با سخت‌تر شدن الگوریتم استخراج ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین، نظرات در‌این‌باره فرق کرده و خیلی‌ها معتقدند دیگر استخراج ارز دیجیتال با روش‌های سنتی به صرفه نیست.

اما این ادعا به معنای این است که دیگر نباید به استخراج ارز دیجیتال بپردازیم؟ برای یافتن پاسخی به این سوال ابتدا جنسیس ماینینگ را که یکی از سایت‌های شناخته‌شده‌ استخراج ابری است معرفی می‌کنیم و سپس با جزئیات بیشتری مفهوم استخراج ابری را شرح می‌دهیم. در ادامه نیز به روش کار این سایت و مقایسه‌ آن با سایت‌های رقیب می‌پردازیم.

در پایان این مقاله شما می‌توانید با اطلاعات کامل‌تری نسبت به فعالیت در این سایت و سایت‌های مشابه بپردازید و ارزهای دیجیتال خود را از راه استخراج ابری افزایش دهید.

جنسیس ماینینگ

جنسیس ماینینگ از محبوب‌ترین سایت‌های استخراج ابری به شمار می‌رود که طی سال‌ها فعالیت خود، موفق شده محبوبیت زیادی میان کاربران حوزه کریپتو پیدا کند.

دلیل اینکه امروز تصمیم گرفتیم از بین سایت‌های مختلف فعال در زمینه‌ استخراج ابری، سایت «جنسیس ماینینگ» (Genesis Mining) را به شما معرفی کنیم کاملا واضح است؛ به عقیده‌ خیلی‌ها جنسیس ماینینگ بهترین سایت استخراج ابری است و برای همین در ادامه، ویژگی‌های خاص این سرویس را که باعث شده نسبت به رقبایش عملکرد بهتری داشته باشد، معرفی می‌کنیم.

البته این را در نظر داشته باشید که خدمات این سایت پولی هستند و اگر به دنبال یک سایت استخراج ابری رایگان می‌گردید، بهتر است گزینه‌های مشابه را بررسی کنید. البته بسیاری از این سایت‌ها تقلبی بوده و با هدف کلاهبرداری از شما ایجاد شده‌اند. پس بهتر است مراقب سرمایه‌ خود باشید.

در واقع جنسیس ماینینگ یک سایت ارائه‌‌دهنده‌ سرویس استخراج ابری است که توانسته با همکاری و مشارکت با شرکت‌های معتبر ساخت و توزیع سخت‌افزارهای قوی، بهترین زیرساخت‌ها را برای استخراج ارز دیجیتال فراهم سازد.

داستان تاسیس این شرکت به سال ۲۰۱۳ میلادی برمی‌گردد که بنیان‌گذاران فعلی آن به‌خاطر استفاده از یک پلتفرم مشترک برای خرید و فروش بیت کوین با یکدیگر آشنا شدند. هر کدام از این افراد که مدت‌ها بود به ایجاد مزارع استخراج ارز دیجیتال فکر می‌کردند، ایده‌های خود را با هم ترکیب کرده و به فکر ساخت اولین مزرعه‌ استخراج ارز دیجیتال اروپای شرقی و ارائه‌ استخراج ارز دیجیتال به‌عنوان یک نوع خدمت اینترنتی افتادند.

تنها یک سال بعد و در سال ۲۰۱۴ میلادی اولین ساختمان عملیاتی این شرکت در ایسلند ایجاد شد و تا پایان ماه دسامبر ۲۰۱۵، تعداد کاربران سایت به ۱۰۰ هزار نفر رسید. جالب اینجاست که در سال ۲۰۱۶، بخش بازاریابی جنسیس ماینینگ در جریان یک کارزار تبلیغاتی، یک بیت کوین به فضا ارسال کرد.

در سال ۲۰۱۷ و تنها چهار سال بعد از شکل‌گیری این ایده، تعداد کاربران این سایت به ۲ میلیون نفر رسید که رقم شگفت‌انگیزی است. یک سال بعد ساختمان عملیاتی دیگر این شرکت در سوئد آغاز به کار کرد. هم اکنون نیز جنسیس ماینینگ به بیش از ۲ میلیون نفر از ۱۰۰ کشور در سرتاسر جهان خدمات استخراج ابری ارائه می‌دهد.

اما اصلا استخراج ابری چیست و چه تفاوتی با استخراج ارز دیجیتال به روش‌های مرسوم دارد؟ در بخش بعدی به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم.

 

استخراج ابری

استخراج ابری به نوع خاصی از استخراج رمز ارز گفته می‌شود که طی آن شما بدون نیاز به سخت‌افزارهای قدرتمند، هزینه‌ای را به شرکت مورد نظر می‌پردازید تا به‌جای شما استخراج کنند و سود آن را به شما بدهند.

به احتمال زیاد اگر شما این مقاله را می‌خوانید هم اکنون می‌دانید که استخراج ارز دیجیتال چه مفهومی دارد و تفاوت استخراج ابری با روش‌های معمولی در چیست. با این حال، بد نیست جهت یادآوری اشاره‌ کوتاهی به این موضوع بکنیم.

استخراج ابری یا «کلود ماینینگ» (Cloud Mining) نوع خاصی از استخراج ارز دیجیتال است که در آن لازم نیست شما به عنوان کاربر، نگران تأمین و مدیریت سخت‌افزارهای مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال باشید. به عبارت دیگر، شرکت‌هایی مثل جنسیس ماینینگ وجود دارند که همه‌ این سخت‌افزارها را در مزارع استخراج خود آماده کرده‌اند و تنها کاری که شما باید بکنید این است که از طریق سایت‌شان، یکی از قراردادهای پیشنهادشده را خریداری کنید تا از راه دور به استخراج ارز دیجیتال بپردازید.

در واقع این اتفاق به لطف فناوری «رایانش ابری» (Cloud Computing) میسر شده است. رایانش ابری یعنی بتوانیم از راه اینترنت به سخت‌افزارهای قدرتمند شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ این سرویس‌ها متصل شویم و از خدمات آن‌ها استفاده کنیم. این اتفاق به نحوی انجام می‌گیرد که کاربر نهایی احساس می‌کند خدمت مورد نظر از روی رایانه‌ خودش اجرا می‌شود ولی در واقعیت همه‌ عملیات پردازشی در رایانه‌های راه دور انجام شده و نتیجه برای کاربر از طریق اینترنت ارسال می‌شود.

پس در استخراج ابری شما لازم نیست سخت‌افزار رایانه‌ خود را درگیر کنید یا خودتان به بازار رفته و سخت‌افزار مخصوص استخراج ارز دیجیتال را تهیه کنید. این کار علاوه بر هزینه‌های هنگفتی که برای شما در پی دارد، نیازمند مدیریت و پیکربندی نیز است.

به کمک سایت‌های ارائه‌دهنده‌ استخراج ابری مثل جنسیس ماینینگ، شما تنها قدرت سخت‌افزاری رایانه‌های این شرکت را در قالب یک قرارداد، اجاره یا خریداری می‌کنید. سپس این سخت‌افزارها از جانب شما به استخراج می‌پردازند و به صورت مرتب گزارش فعالیت خود را در اختیارتان قرار می‌دهند.

در بخش بعدی خواهیم گفت که روش کار این سایت چگونه است.

 

جنسیس ماینینگ چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم، جنسیس ماینینگ به اعتقاد بسیاری از فعالان حوزه‌ ارزهای دیجیتال بهترین سایت کلود ماینینگ است. این یعنی شما با یک شرکت و سایت معتبر با قوانین شفاف طرف هستید.

روش کار جنسیس ماینینگ و در حالت کلی همه‌ سایت‌های ارائه‌دهنده‌ سرویس استخراج ابری بسیار ساده است. شما به عنوان یک کاربر، که قصد استخراج ارزهای دیجیتال را دارد، به سایت رسمی این شرکت مراجعه می‌کنید. سپس باید یکی از قراردادهای پیشنهادی را انتخاب و مبلغ آن را پرداخت کنید. در واقع این قراردادها در میزان قدرت‌ سخت‌افزاری ارائه‌شده، مدت زمان قرارداد و ارز دیجیتالی که استخراج می‌شود، متفاوت هستند.

برای مثال در زمان تحریر این مقاله یکی از این قراردادها به مدت ۲۴ ماه ارائه می‌شود و شما تنها با پرداخت حدود ۲۰۰ دلار می‌توانید کنترل استخراج ارز دیجیتال «اتریوم» (Ethereum) را برای این مدت در اختیار داشته باشید. تمام سودی که از این طریق ممکن است به دست بیاید همگی متعلق به شما است و هیچ کارمزد اضافی برای مدیریت سخت‌افزارها از شما گرفته نمی‌شود.

البته شما می‌توانید با پرداخت مبالغ بیشتر، قراردادهایی با سخت‌افزارهای قوی‌تر را نیز انتخاب کنید که سودآوری بالاتری نسبت به قرارداد اشاره‌شده‌ قبلی دارند. همان‌طور که گفتیم تمام مبالغ دریافتی جنسیس ماینینگ شفاف هستند و هیچ هزینه‌ مخفی وجود ندارد. در واقع شما در همان ابتدا مبلغ کامل قرارداد را پرداخت می‌کنید و لازم نیست دیگر هزینه‌ اضافی یا کارمزد ماهانه بدهید.

در کل می‌توان نحوه‌ کار جنسیس ماینینگ را این‌گونه توصیف کرد: شما یکی از قراردادها را بسته به نیاز و بودجه‌ خود انتخاب می‌کنید، عملیات استخراج در مزارع شرکت انجام می‌شود و شما در زمان‌های مشخص سودهای خود را دریافت می‌کنید.

 

دلایل برتری جنسیس ماینینگ نسبت به دیگر پلتفرم‌ها

جنسیس ماینینگ تنها یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ استخراج ابری ارز دیجیتال است. این یعنی شرکت‌ها و سایت‌های دیگری هم هستند که سعی می‌کنند با ارائه‌ قراردادهای متنوع‌تر و ویژگی‌های خاص به جذب مشتری بپردازند.

تفاوت‌هایی که بین این شرکت‌ها وجود دارد را می‌توان در چند عامل خلاصه کرد. اولین و شاید مهم‌ترین تفاوت هزینه‌های دریافتی از کاربر باشد. با اینکه بعضی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ استخراج ابری خدمات خود را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و تنها بخشی از سود حاصل از استخراج را به عنوان کارمزد برای خود برمی‌دارند، ولی سودآوری چنین سایت‌های رایگانی به‌اندازه‌ جنسیس ماینینگ و دیگر سایت‌های پولی نیست. پس همین که جنسیس ماینینگ در همان ابتدا تمام هزینه‌هایی که متحمل می‌شود را به‌صورت شفاف برای شما نمایش می‌دهد و از شما می‌خواهد که مبلغ آن را پرداخت کنید، نشان می‌دهد که تمام فعالیت‌های آن کاملا واقعی هستند.

یکی دیگر از نکات مهمی که هر شرکت استخراج ابری باید به آن توجه کند موقعیت مکانی مزارع ماینینگش است. به عبارت دیگر، این شرکت‌ها باید سخت‌افزارهای خود را در مکان‌هایی مستقر کنند که که دو ویژگی خاص داشته باشد؛ اولین ویژگی‌ این است که هزینه برق در آن مکان پایین بوده و دیگر اینکه نیازی هم به خنک کردن سخت‌افزارها نباشد. جنسیس ماینینگ در انتخاب موقعیت مکانی زیرساخت‌های خود هر دوی این نکات مهم را رعایت کرده است.

ویژگی جالب دیگر جنسیس ماینینگ امکان شخصی‌سازی قراردادهای استخراج ابری است. این یعنی شما مجبور نیستید که تنها یکی از قراردادهای از پیش تعریف‌شده را انتخاب کنید و امکان تغییر مدت زمان قرارداد، قدرت سخت‌افزاری و موارد دیگر را نیز دارید.

همچنین از آنجایی که جنسیس ماینینگ روابط نزدیک و دوستانه‌ای با شرکت‌های تولید‌کننده‌ سخت‌افزارهای ماینینگ دارد، هزینه‌ نهایی خرید این سخت‌افزارها برای این شرکت پایین‌تر از قیمت بازار تمام می‌شود. همین مسئله‌ به‌ظاهر ساده باعث می‌شود تا جنسیس ماینینگ بتواند بدون نگرانی در مورد سوددهی خود، قیمت‌های قراردادها را پایین بیاورد.

 

با جنسیس ماینینگ چه ارزهایی می توان استخراج کرد؟

مورد دیگری که جنسیس ماینینگ را نسبت به دیگر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند، پشتیبانی از تعداد بالای ارزهای دیجیتال قابل استخراج است. در حالی که دیگر پلتفرم‌ها ممکن است تنها استخراج چند مورد از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را فراهم کرده باشند، جنسیس ماینینگ امکان استخراج ابری بیش از ۱۰ ارز دیجیتال را به شما می‌دهد.

از جمله‌ این ارزهای دیجیتال می‌توان به بیت کوین، «دش» (Dash)، اتریوم، «لایت کوین» (Litecoin)، «مونرو» (Monero) و «زی کش» (ZCash) اشاره کرد. البته ناگفته نماند که در زمان تحریر این مقاله تنها امکان استخراج ابری ارز دیجیتال اتریوم فعال بود و گزینه‌های دیگر امکان انتخاب نداشتند. دلیل این امر هم پر شدن ظرفیت، اعلام شده و از کاربران خواسته شده در چند روز آینده دوباره به صفحه‌ خرید مراجعه کنند تا در صورت تمام شدن قرارداد افراد دیگر، امکان عقد قرارداد جدید با این افراد وجود داشته باشد.

اما آیا واقعا با استخراج ابری با جنسیس ماینینگ می‌توان به سودآوری رسید؟ در ادامه پاسخ این سوال را خواهیم داد.

 

آیا استخراج با جنسیس ماینینگ سودآوری دارد؟

بسیاری از کسانی که از خدمات سایت‌های استخراج ابری مثل جنسیس ماینینگ استفاده نکرده‌اند، معتقدند که خودشان می‌توانند با پیاده‌سازی سخت‌افزارهای خود سود بیشتری نسبت به استخراج ابری کسب کنند. با این حال این ادعا زمانی بحث‌برانگیز می‌شود که هزینه‌های فرعی را از سود نهایی کسر کنیم.

به عبارت دیگر، برخی از هزینه‌های استخراج سنتی در همان ابتدا مشخص نیستند و بعدها خود را نشان می‌دهند. برای مثال در صورتی که یکی از قطعات سخت‌افزار خراب شود، خود شخص، مسئولیت هزینه‌ها را برعهده دارد. در حالی که در استخراج ابری این مسئولیت برعهده‌ شرکت‌های ارائه‌دهنده از جمله جنسیس ماینینگ است.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشت این است که هر کاربر متناسب با هزینه‌ پرداختی خود سود کسب خواهد کرد. این یعنی اگر شما یکی از قراردادهای ارزان‌قیمت جنسیس ماینینگ را انتخاب کنید نباید انتظار کسب سود‌های آن‌چنانی داشته باشید.

به هر حال، جنسیس ماینینگ توانسته با سودآوری مناسبی که دارد نظر کاربران را به خود جلب کند که پر شدن ظرفیت آن این مسئله را تأیید می‌کند.

 

استخراج مستقیم بهتر است یا جنسیس ماینینگ؟

درست است که خرید سخت‌افزار و پیکربندی عملیات استخراج، خودش می‌تواند فعالیت لذت‌بخشی باشد ولی در صورتی که تجربه‌ کافی را نداشته باشید، این لذت می‌تواند تبدیل به یک دردسر بزرگ شود.

استخراج ارز دیجیتال به روش سنتی مناسب کسانی است که از همان اوایل محبوبیت ارزهای دیجیتال وارد این حوزه شده‌اند و از فوت‌و‌فن آن آگاهی کامل دارند. از طرف دیگر، کسانی که تازه علاقه‌مند به این موضوع شده‌اند، بهتر است ابتدا استخراج ابری را به کمک سایت جنسیس ماینینگ امتحان کنند و در آینده به سراغ روش‌های تخصصی‌تر و استفاده از سخت‌افزارهای شخصی بروند.

فناوری استخراج ابری ارز دیجیتال برای کسانی مناسب است که علی‌رغم نداشتن زمان و حوصله‌ کافی برای مدیریت سخت‌افزارها به دنبال کسب سود از طریق استخراج ارز دیجیتال هستند و جنسیس ماینینگ دقیقا همین خدمت را برای این افراد فراهم کرده است.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد که شما را با مفهوم استخراج ابری و یکی از وب‌سایت‌های معروف در این زمینه به نام جنسیس ماینینگ آشنا کنیم. جنسیس ماینینگ به شما امکان شخصی‌سازی قراردادهای‌تان را می‌دهد و برخلاف دیگر وب‌سایت‌ها هزینه‌ها را به طور شفاف در ابتدا به شما نشان می‌دهد. ما نیز در این مقاله سعی کردیم ضمن تعریف و مرور ویژگی‌های منحصر به فرد استخراج ابری به معرفی جنسیس ماینینگ به عنوان یکی از بهترین سایت‌های فعال در این حوزه بپردازیم.

امیدواریم که این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا